kummiasioista tuli mieleen...

ukon veli pyys ukkoo kummiksi, mutta mua ei. mä sanoin ukolle, että me molemmat tai ei kumpikaan. kun ukko ilmotti että ollaan joko molemmat tai ei kumpikaan, niin lopputuos oli se ettei olla kummeja. niin olenko mä paha ihminen koska rupesin räkkyämään? ukon veljen kanssa en tuu toimeen, mutta sen emännän kanssa kovasti hyvin. mullon sellaanen käsitys että siellä äijä määrää. ja pikku lisänä, ukko ei juurikaan tuu veljensä kans toimeen.
 
Minä en aio ottaa pariskuntaa kummiksi. Itselläni oli kuulemma erittäin onnellinen aviopari kummeina, muttei kummastakaan ole kuulunut mitään valitettavan avioeron jälkeen. Elämästä ei voi tietää etukäteen, mutta mieluummin otan vain toisen puoliskon pariskunnasta kummiksi.
 
Vieeras
Meillä ainakin pyydettiin vain toinen avioparista kummiksi ja meistä on vaan toista pyydetty lapsen kummiksi,mitäpä ihmeellistä siinä jos ei halua kun toisen puoliskon.
 
tytteli
Voithan sä sen lapsen kanssa silti viettää aikaa, kun kerran sukua olette ja kavereita lapsen äidin kanssa. Ei kannata alkaa sen miehen kanssa riitelemään. Anna olla ja nauti muiden sukulaisten seurasta.
 
tavallinen äiti
Enpä olisi minäkään tuollaista kummiksi halunnut. Etkö ole kuullut että kummiksi pyydetään, ei itse tuppauduta.
Tiedän moniakin pariskuntia, jo vuosikausia naimisissakin olleita, joista vain toista on pyydetty kummiksi. Eihän siinä ole mitään ihmeellistä.
 
vieras
Et sä varmaan paha ihminen ole, pikkumainen ja epäkohtelias kyllä. Soitapas sille veljelle, pyydä anteeksi ja sano, että miehesi on valmis kummiksi, sinua ei tarvitse ottaa.
 
jos joku rupeas mulle tinkaamaan noin, että joko molemmat tai ei kumpikaan, niin ei kyllä varmasti ois sitten kumpikaan kummina :eek:
eikä muutenkaan oo mun mielestä kenenkään asia ruveta vanhemmille selvittämään kenet pitää ottaa kummiksi. eikä varsinkaan sun asia sanoa, ettei sun miehes voi ruveta kummiks.
 
Kummiksi kyllä pyydetään juuri ne ihmiset kuin halutaan ja kaíkki ei halua pariskuntia. Jotkut haluaa vain pelkkiä sukulaisia. Minusta tuossa ei ollut mitään loukkaantumisen aihetta. Halusiko miehesi olla kummi? Miksei se voi tehdä sitä ilman sinua? En minä ainakaan olisi jyrännyt mieheni yli jos se olisi halunnut olla kummina vaan se olisi saanut päättää omista asioistaan ihan itse.
 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja Maryanne:
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:
Voithan sä sen lapsen kanssa silti viettää aikaa
mun ei anneta olla sen lapsen kans tekemisissä
:(
No ehkä sitten ihan luonnollista ettei pyydetä kummiksikaan.

(Jossain vaiheessa kirjoitit olevasi äidin kanssa läheinen, ja nyt ei kuitenkaan anneta olla tekemisissä?)

Mä halusin lapseni kummiksi parhaat kaverini, ja koska ei haluttu kun neljä kummia (kaksi minun puolelta, kaksi miehen), niin pyysin pelkästään kaksi kaveriani. Miehet tuohon päälle vielä niin olisi tuplaantunut määrä. Ei ne kyllä itteensä ottaneet.
 
Vieras
No kyllä olit todella töykeä. Miksi haluaisit väkisellä kummiksi ja miksi estät sen, ettei miehesikään saa olla. Kun me pyysimme miehen veljeä, ei käynyt mielessäkään pyytää sen hetkistä naisystävää. Eikä olla sen jälkeenkään pyydetty pariskuntia. Jos miehen veli olisi kieltäytynyt sen takia niin olisin kyllä pitänyt outona...
 

Yhteistyössä