kummiasia

Odotan lastani yksin ja isää ei ole kiinnostanut lapsi odotusaikana. Sanoo että on isä vasta kun papereissa niin lukee. Olen miettinyt kummiasiaa. Isä on kysynyt saako hän päättää yhden kummin jos lapsi hänen on...olenko itsekäs jos en hänen pyyntöönsä suostu. Ei siinä sitten olisi mitään jos tuntisin itse kyseisen kummin,mutta kun vain tiedän hänet, en montaa kertaa edes ole jutellut eli en voi sanoa tuntevani enkä usko että olisin missään tekemisissä hänen kanssaan.

minäkin odotan yksin ja olen kyllä päätynyt siihen, että tuntemattomia ihmisiä (tai "puolituttuja" ) en todellakaan lapseni kummeiksi suostu ottamaan. minun täytyy voida luottaa kummeihin ja heidän kykyynsä lapsen kasvattajana/hoitajana sataprosenttisesti.

minun päätettäväni on vielä kaiken lisäksi mahdollinen uudelleenliittyminen kirkkoon, tällä hetkellä en siihen kuulu... onneksi on vielä aikaa.

Mulla ei lapsen isä ole lasta vielä nähnyt. Hän on jokseenkin saaamaton tapaus. Itse päätin kaikki kummit omista kavereista ja sukulaisista. Ainakin tunnen ne hyvin. En olisi välttämättä halunnut poikaa kastaa, mutta kun ei toi isukki ole kuvioissa niin halusin muksun ympärille muita turvallisia aikuisia. Isyyttä ei myöskään ole tunnustettu.

Minäkin päätin lapseni kummit itse... koska isä ei ole poikaansa edes nähnyt,ei tarvinnut häneltä asiasta edes kysyä.Mun poitsua ei kyllä ole kastettu,mutta ns haltiakummit löytyy.

ääppä83laitoin sulle yytä.... :D

Meillä isä päätti yhden kummin, jonka myös minä tunnen hyvin. Toisenkin olisi halunnut päättää, mutta koska en tuntenut tätä ihmistä niin hyvin, en suostunut ehdotukseen. Nyt reilu kaksi vuotta myöhemmin isä on hävinnyt kuvioista kokonaan, mutta tähän kummiin olen edelleenkin tiiviisti yhteydessä :)

Vaikea tilanne...kunnei oikein tiedä mitä asian suhteen tekisi. No katsotaan nyt kun lapsi on syntynyt ja näen miten asiat etenee. Kuulin ettei isyystestin tuloksiakaan tule ennen ristiäisiä joten mahtaako isäkään niihin tulla. Sanoo meinaan ettei ole isä ennenkuin papereissa...joopa joo. itse kuitenkin tiedän että hän isä on joten sen puolesta mua harmittaa jos ei tule ristiäisiin. No niihin vielä aikaa ja tilanne voi muuttuta kun tapaa lapsensa. Vaikka onhan se isyystesti joka tapauksessa hyvä tehdä ettei tule sitten mitään sanomisia/riitoja myöhemmin.

Niin,älä turhaan vielä stressaile.Kyllä asiat asettuu omiin uomiinsa lapsen syntymän jälkeen.
...Ja mun tietääkseni kummin voi lisätä myös jälkikäteen,tämä tosin vain kuulopuhetta,mutta kannattaa ainakin tarkistaa.. =)
mäkään en saanut lastenvalvojalle aikaa heti,vaan se on tulossa ens kuussa.Pojan isän kanssa välit tällä hetkellä aika tulehtuneet,joten saapi nähdä... :(

Yhteistyössä