kummi oon, no enpäs ookaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mut ei se mitää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mut ei se mitää

Vieras
tosi hyvä ystäväni on lapseni kummi. kummi tuli raskaaksi ja tuli puhetta kummeista ja hän sanoi että oli mihensä kanssa puhunut että minä ja mieheni oltais kummeja..

vauva syntyi ja aika kului ja kun ristiäisten aika alkoi koittaa, kummi sanoi ketkä ovat kummeja.. me ei oltukaan kummeja.

ei muuten mutta tuli vähän tyhmä olo kun vähän tavalaan odotin että ollaan ku aikaisemmin sillon sano..

mun kaveri teki saman. tai aina puhuttu että ollaan toistemme lapsen kummeja, ja sitte ku tuli raskaaks ja kysyin siitä niin "joo ei ku et sä oo pitäny yhteyttä pitkään aikaan..."

eipä tuo haitannu myöhemmin. varsinkaan ku kaveri myöhemmin katu sanojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
No ne oli kyllä tymiä kun meni hätiköiden sulle lupailemaan.

ei ne sillei luvannu, sano vaan että ne oli aatellu meitä kummeiks.. hitusen tuli sellanen tunne et enkö ookaa nii hyvä ystävä sille.. mut joo, eipä tuo nyt nii vakavaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
No ne oli kyllä tymiä kun meni hätiköiden sulle lupailemaan.

ei ne sillei luvannu, sano vaan että ne oli aatellu meitä kummeiks.. hitusen tuli sellanen tunne et enkö ookaa nii hyvä ystävä sille.. mut joo, eipä tuo nyt nii vakavaa ;)

No meitä kans oli pyydetty aikoinaan kummeiksi tyyliin ajateltu, mutta lopulta pyysivät mun miestä vain, ei oltu sillon naimisissa. Omahan on asia, mutta en ole tätä huomioinut sitten mitenkään, niinkui toista samanikästä tämän pojan kaveria joka on meidän molempien kummipoika, ollaan vietetty kummipäivää yms.

Alkuperäinen kirjoittaja mut ei se mitää:
tosi hyvä ystäväni on lapseni kummi. kummi tuli raskaaksi ja tuli puhetta kummeista ja hän sanoi että oli mihensä kanssa puhunut että minä ja mieheni oltais kummeja..

vauva syntyi ja aika kului ja kun ristiäisten aika alkoi koittaa, kummi sanoi ketkä ovat kummeja.. me ei oltukaan kummeja.

ei muuten mutta tuli vähän tyhmä olo kun vähän tavalaan odotin että ollaan ku aikaisemmin sillon sano..

Voi herranjumala näitä teijän ongelmia!

mun mielestä tota asiaa pitäs miettiä kunnolla, eli siis että pyydetäänkö molempia vai toinen.. vaikka ei naimisissa oliskaa, eikä kihloissa, mutta ollu yhessä tyyliin 55v ni kyllä molemmat pitäis kutsua jos nämä tyypit on vanhempien tuttuja molemmat

Alkuperäinen kirjoittaja Huh huh...:
Alkuperäinen kirjoittaja mut ei se mitää:

Voi herranjumala näitä teijän ongelmia!

voi sua..

On hirmu ärsyttävää muuten ku pyytää lapselle kummeja.. ja sit ku ovat ni ei mitää, ei mitään kiinnostustakaan lapsea kohtaan :/ vähäsenkö nyrpii..

Alkuperäinen kirjoittaja Nii mutta..:
On hirmu ärsyttävää muuten ku pyytää lapselle kummeja.. ja sit ku ovat ni ei mitää, ei mitään kiinnostustakaan lapsea kohtaan :/ vähäsenkö nyrpii..

tietysti pitää olla kiinnostusta lasta kohtaan. sen ymmärrän pareemmin ku hyvin että kummiks ei halua esim parasta ystäväänsä jos syy on se et tämä ystävä ei pahemmin lapsista välitä. totta, totta..

eikai teille oo käyny näin?

mun mielestä tota asiaa pitäs miettiä kunnolla, eli siis että pyydetäänkö molempia vai toinen.. vaikka ei naimisissa oliskaa, eikä kihloissa, mutta ollu yhessä tyyliin 55v ni kyllä molemmat pitäis kutsua jos nämä tyypit on vanhempien tuttuja molemmat

No saivat nenälleen tuolloin kunnolla kun mies tämän lapsen kastajaisissa kertoi että pitää mennä parin viikon päästä taas kummiksi. Heti tuli että ai he ovat pyytäneet teidät molemmat, meinasin sanoa että mun suku ei ole niin tarkka noista naimisasioista. Kommentti oli että heillä nyt oli kaksi vapaata. Siis toinen vapaa oli tämän lapsen isän eronnut sisko ja toinen vapaa lapsen äidin veli.

Meillä kävi niin, et ystäväperheen mies kysyi miestäni kännissä heidän juuri syntyneelleen kummiksi. Mieheni sanoi, et jutellaan siitä sit selvinpäin enemmän. Eipä koskaan ottanut puheeksi. Sen jälkeen mies oli kysynyt veljeään, joka kieläytyi. Myöhemmin perheen emäntä sanoi et ois halunnut meidät ensimmäisen lapsen kummeiksi, mutta mies oli päättänyt viime hetkellä et ei oteta läheisiä ystäviä, koska ne tuo kuitenkin lahjat synttäreiks jne. :o
Nyt ollaan perheen toisen lapsen kummeja ja lahjoilla muistamme vain häntä.

tietysti pitää olla kiinnostusta lasta kohtaan. sen ymmärrän pareemmin ku hyvin että kummiks ei halua esim parasta ystäväänsä jos syy on se et tämä ystävä ei pahemmin lapsista välitä. totta, totta..

No on joo käynyt.. lapsella yhteensä 7kummia.. kaksi pariskuntaa ja yksi sylikummina.. sukulaisia noi pariskunnat ja kaveri toi sylikummi.. EIKÄ KETÄÄN KIINNOSTA mitä lapselle kuuluu, ja silloin jos sukulaisetki o yht aikaa ni eivät ees syliin ota saatikka ees juttele,leiki yms.. Ja tiedän muitakin tapauksia. Niin mangutaan kummiks mut sit ku pääsee ni ei kiinnosta laps ollenkaa.. onko se nimike jotenki niin mukava? ite olen kummi ja muistan nimipäivinä,synttäreillä ja muutenkin aina kuin mahd niin kyselen kuulumisia.. laps asuu meinaa toisaalla puolella suomessa ni vähä hankalaa.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja on joo!:

No on joo käynyt.. lapsella yhteensä 7kummia.. kaksi pariskuntaa ja yksi sylikummina.. sukulaisia noi pariskunnat ja kaveri toi sylikummi.. EIKÄ KETÄÄN KIINNOSTA mitä lapselle kuuluu, ja silloin jos sukulaisetki o yht aikaa ni eivät ees syliin ota saatikka ees juttele,leiki yms.. Ja tiedän muitakin tapauksia. Niin mangutaan kummiks mut sit ku pääsee ni ei kiinnosta laps ollenkaa.. onko se nimike jotenki niin mukava? ite olen kummi ja muistan nimipäivinä,synttäreillä ja muutenkin aina kuin mahd niin kyselen kuulumisia.. laps asuu meinaa toisaalla puolella suomessa ni vähä hankalaa.. :)

ei suinkaa 7 :D vaan 5.. laskuvirhe,soooori

Meillä vähn eri tilanne mutta kuitenkin, mies halusi erään pariskunnan lapsemme kummeiksi ja meni vähän heille jo sen lupaamaankin ennen kuin multa edes kysyi, no itse en siitä miehestä ole ikinä tykännyt vaikka ekaluokasta asti tuntenut (häirikkö, itsekäs, kova tappelemaan). Ja nainen on ihan mukavan oloinen, mutta hänen kanssaan en pahemmin tekemisissä ole ollut.

Arvatkaapas kenestä tuli se k*sipää kun ei ymmärrä lapsensa parasta? :D

Meillä vähn eri tilanne mutta kuitenkin, mies halusi erään pariskunnan lapsemme kummeiksi ja meni vähän heille jo sen lupaamaankin ennen kuin multa edes kysyi, no itse en siitä miehestä ole ikinä tykännyt vaikka ekaluokasta asti tuntenut (häirikkö, itsekäs, kova tappelemaan). Ja nainen on ihan mukavan oloinen, mutta hänen kanssaan en pahemmin tekemisissä ole ollut.

Arvatkaapas kenestä tuli se k*sipää kun ei ymmärrä lapsensa parasta? :D

no mikset voinut ottaa kummeiksi ja pyytänyt vaikka toista pariskuntaa tai jotain muuta vaikka sylikummiksi? Kai mieskin saa lapsellensa kummia pyytää.

Yhteistyössä