Kummi ongelma!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lindis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lindis

Vieras
tää on varmasti tyhmän kuulosta, mutta mua ja miestä stressaa kamalasti kummiasiat. Mieheni on erään ystävänsä tytön kummi ja meille on syntymässä vauva ihan päivänä minä hyvänsä. Mietimme onko meidän velvollisuus pyytää tämä ystävä myös meidän lapsen kummiksi? Olettaakohan hän että pyydämme? Olisiko liian tylyä olla pyytämättä? Itse en koko tyypistä pidä yhtään eikä miehenikään hänen kanssaan enää mikään ylin ystävä ole. Yhteyttä kuitenkin pitävät jonkun verran. Mietinkin siis että voiko miehen ystävä odottaa että pyydämme kummiksi? Vai onkohan se vaan hänellekkin ikävä velvollisuus hodettavaksi. Tälläisiä tyhmiä kyselen...

En usko et oottaa..en mä oota meijän lapsen kummeilta,et jos saavat lapsii..meitä sit pyytäsivät kummeiksi..
Vaikka ollaankin todella läheisii ja hyvii ystävii..
Varsinkin jos et pidä koko tyypistä ja ukkoskaan ei enää sen ylin ystävä oo..
Valitkaa mieluummin jotku läheiset ihmiset,joista molemmat pidätte..joiden kanssa uskotte pitävänne yhteyttä koko loppu elämänne:)

No ei kai se kummius nyt mikään vaihtokauppa ole. Ei mulle tulis mieleenkään, että odottaisin omien lapsieni pyytävän mua kummiksi vaan siksi, että he ovat meidän lapsille. Tosin parhaan ystävän kanssa ollaan toistemme lapsille, koska parempaa kummia ei kumpikaan voisi ajatella.

No ei herranjestas täydy pyytää lapsenne kummiksi ketään velvollisuudentunnosta. Jos miehesi on kaverinsa lapsen kummi niin ei tarvitse pyytää heitä lapsenne kummiksi. Otatte pikkuisellenne juuri ne kummit jotka haluatte, ihan itsekkäästi vaan. Onnea synnytykseen =)

kummiksi pyytäminen ei ole mitään vastavuoro hommaa. te saatte pyytää kummiksi ihmisiä joista oikeasti tykkäätte ja katsotte että hoitaa kummiutensa loppuun asti eli on lapsen tukena vaikka maailma kaatuisi.
Mutta täytyy myöntää, että lapsemme kummi joka on sisarukseni ja sai lapsen ei pyytänyt minua niin se kirpaisi hetken, mutta ajattelin juuri niin että vanhemmat sen saavat päättää niin kuin parhaaksi näkee.
minä tipun aina listalta koska meillä on useampi lapsi, mutta toivottavasti saisin joskus kunnian olla jollekkin kummi.
itse olen pyytänyt lapsille kummiksi 2 sukulaista ja 2 ystävää.

Alkuperäinen kirjoittaja VauvaUnelma:
Mietin myöskin että onko miehesi pitänyt paljon yhteyttä kummityttöönsä? Jos ei, niinkuin päätellä saattoi kun kerran ei kaveruksetkaan ylimmät ystävät ole niin haluatko omalle lapsellesi sellaisen suhteen kummiin että nähdään kerran vuodessa?

Ei mieheni ole kovinkaan paljon kummityttöön yhteyttä pitänyt. Tosin tyttö on vielä alle vuoden. Eipä ole tainut ristiäisten jälkeen nähdä tyttöä...

Huh vai ei ole miehesi nähnyt kummityttöään kun ristiäisissä viimeksi? Saako nyt udella minkä ikäinen tyttö on? Ehkä ei kannata laittaa "vahinkoa kiertämään" ja hommata omalle lapsellesi vastaavaa kummia.

Yhteistyössä