Kummi asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

narikka

Vieras
Jos ystävänne ois pyyteneet sinua kummiksi. Sovittu kakun teot, yms sasioita ja yhtäkkiä ilmottaa ei sinusta tulekaan kummia mutta tulethan ristiäisiin?

kyseessä paras ystävä, jota piän melkein siskona. pyysi kummiksi heti ku sai tietää oottavansa vauvaa. aika paska olo, on vanhemman pojan kummi.

mitäs sanositta?

Ei kai siinä. Menisin bileisiin. Kai se ystävä jostakin syystä päätti toisin kummiasiassa. Lapsi on hänen, voit toki olla lapselle läheinen aikuinen ilman kummiutta. Jos nyt jätät menemättä juhlaan, niin siitä se soppa vasta syntyykin.

Alkuperäinen kirjoittaja sekaan vaan:
Ei kai siinä. Menisin bileisiin. Kai se ystävä jostakin syystä päätti toisin kummiasiassa. Lapsi on hänen, voit toki olla lapselle läheinen aikuinen ilman kummiutta. Jos nyt jätät menemättä juhlaan, niin siitä se soppa vasta syntyykin.

onneksi voi veota välimatkaan. ois miettiny ennen ku pyysi. turha pietellä ku on paskat housussa. säästyypähän rahat pihan laittoon mikkä ois menny matkustamiseen.

No olipas tylysti tehty :| Ei mua kyllä huvittais mennä pippaloihin. Saattasin kyllä kysyä, että miks päätyi moiseen ratkasuun kun kerran oli jo antanu ymmärtää, että sinusta olis kummi tullu.

Sanoisin sitten takaisin, että en teekään kakkuja. Jättäisin myös ristiäiset väliin.
Ehkä ajan kanssa yrittäisin unohtaa asian.
Oletko miettinyt, että jos kuitenkin vielä pyytää sinua kummiksi. Suostutko? Itse en varmana enää suostuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
melkein haluttais poistaa hänet esikoisen kummeistä :( toivottavasti löytyy mielusemmat kummit. ärsyttää ihan julmetusti ja pahamieli on :(

Ymmärrän että paha mieli, mutta lapsia ei varmaan kuitenkaan kannata aikuisten riitoihin sotkea...

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Sanoisin sitten takaisin, että en teekään kakkuja. Jättäisin myös ristiäiset väliin.
Ehkä ajan kanssa yrittäisin unohtaa asian.
Oletko miettinyt, että jos kuitenkin vielä pyytää sinua kummiksi. Suostutko? Itse en varmana enää suostuisi.

en suostu jos pyytää. tämä asia tulee varmasti vaivaamaan. kyseessä on ihminen johon luotin ja uskoin.

Minun hyvä ystäväni pyysi minua kummiksi ja kun lapsi syntyi, kävin katsomassa lasta ja oletin , että olen tuleva kummi. Sitten sain hieman ennen ristiäisiä sähköpostia, että kummiksi tuleekin sitten muu pariskunta.
Tuntui tosi pahalta!

Alkuperäinen kirjoittaja tuttua:
Minun hyvä ystäväni pyysi minua kummiksi ja kun lapsi syntyi, kävin katsomassa lasta ja oletin , että olen tuleva kummi. Sitten sain hieman ennen ristiäisiä sähköpostia, että kummiksi tuleekin sitten muu pariskunta.
Tuntui tosi pahalta!

minkälaiset välit teilä on tällä hetkellä?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
No kyllä minä asian ottaisin ihan ääneen puheeksi ja kysyisin mikä mättää. ei tuo nyt ihan normaalia toimintaa ole.

en viitti kysyä, liian nöyryyttävää

Nöyryyttävää tuo on ainoastaa kaverillesi, ei sinulle.

kiitos :) toivottavasti niin on. tuli heti ilkeä olo että mikä vika minussa on?

Jos et kerran kehtaa kysyä asian todellista laitaa, niin sitten on kyllä pidettävä mölyt mahassa. Itse en kerta kaikkiaan jaksa ymmärtää, ettei asioita kysytä ja selvitetä suoraan asianomaisen kanssa, vaan sitten jälkeenpäin arvuutellaan ja puhutaan selän takana. Itse kyllä kysyisin miksi kaveri teki moisen ruman tempun.

Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Jos et kerran kehtaa kysyä asian todellista laitaa, niin sitten on kyllä pidettävä mölyt mahassa. Itse en kerta kaikkiaan jaksa ymmärtää, ettei asioita kysytä ja selvitetä suoraan asianomaisen kanssa, vaan sitten jälkeenpäin arvuutellaan ja puhutaan selän takana. Itse kyllä kysyisin miksi kaveri teki moisen ruman tempun.

nyt en halua ees tietää miksi peru kummi homman.vaikka kuitenki haluaisin, hankalaa. mutta ehkä myöhemmin ku olen itte päässy asiasta yli kysyn miksi?

mulle kävi vähä samoin..

kaveri pyys kummiksi heti ku sai tietää.. sit vauvan syntymän jälkeen kaveri sano et ei tuu kummia kun mies ei halua. ( halusi sukulaisia )

no taipui ja vaikka se pahalta tuntui mut mä oon sen pojan haltijakummi kun ei varsinaisia vissiin kiinnosta.. rakas on poika ja välit säilyi.

Tuntui tosi pahalta!

Otin asian puheeksi ristiäisten jälkeen. Pistin välit poikki yli vuodeksi. (asia sattui minuun niin paljon, että en vaan kyennyt olla tekemisissä. Halusin etäisyyttä) Aikaa kulunut nyt noin kolme vuotta. Tällä hetkellä neutraalivälit. Kyläillään toistemme luona, mutta kumpikaan ei vahingossakaan puhu kummiasiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuntui tosi pahalta!

Otin asian puheeksi ristiäisten jälkeen. Pistin välit poikki yli vuodeksi. (asia sattui minuun niin paljon, että en vaan kyennyt olla tekemisissä. Halusin etäisyyttä) Aikaa kulunut nyt noin kolme vuotta. Tällä hetkellä neutraalivälit. Kyläillään toistemme luona, mutta kumpikaan ei vahingossakaan puhu kummiasiasta.

SORRY VÄÄRÄ LÄHETTÄJÄ..en ole siis ap vaan "tuttua"-nikki.

Yhteistyössä