Kummeista asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väärä valinta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väärä valinta

Vieras
Oletko ollut pettynyt lastesi kummi valintaan? Tietty jokainenhan sen itse päättää kenetkä kummiksi haluaa ja ketä ei halua. Itse sanon suoraan että olen yhden lapsemme kummeihin pettyneitä, en ala tässä nyt kirjoittamaan että miks, mutta näin ollen olisin valinnut eri kummit mitä nyt on, mutta aina ei voi tietää....

En ole. Vaikka molemmat asuvat kaukana, niin silti riittää kiinnostusta kummilasta kohtaan. Siskoni käy meillä parin kuukauden välein, toista kummitätiä näkee muutaman kerran vuodessa.

itse olen varmasti se kummi, johon ollaan pettyneitä. koska en osta koskaan lahjoja ynnä muuta. en oo nähny kummilapsiani vuosiin. en pidä vaan asiaa tärkeänä. enhän itsekään tiedä vielä tänä päivänäkään ketkä minun kummejani ovat. en ajattele asiaa juuri koskaan, koska kummeus ei ole minulle tärkeää. en vaadi omieni (4kpl) kummeilta koskaan mitään.

Minua kadutti, kun en ottanut lapselleni kummiksi miehen serkun silloista tyttöystävää. He olivat seurustelleet silloin vasta vähän aikaa. Heidän seurustelunsa jatkui ja suhteensa syveni. Hän alkoi hoitaa tavallaan kummin tehtäviä; lapsirakas nainen kun oli ja tuli usein käymään ja valitsi kummilahjat jne. Niinpä yhtenä päivänä kysyin, että haluaisiko hän tulla lapsen oikeaksi kummiksi, kun on niin hyvin jo kummintehtäviä hoitanutkin. Hän halusi ja niin kirkonkirjoihin hänet lisättiin lapsen kummiksi´, koska oli niin hyvät perustelut asialle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse olen varmasti se kummi, johon ollaan pettyneitä. koska en osta koskaan lahjoja ynnä muuta. en oo nähny kummilapsiani vuosiin. en pidä vaan asiaa tärkeänä. enhän itsekään tiedä vielä tänä päivänäkään ketkä minun kummejani ovat. en ajattele asiaa juuri koskaan, koska kummeus ei ole minulle tärkeää. en vaadi omieni (4kpl) kummeilta koskaan mitään.

Miksi valita kummi jos asia on noin yhdentekevää?

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:

Ja miksi alkaa kummiksi jos ei kerta kiinnosta?

koska halusin kastaa lapseni kirkkoon ja pakko olla ne kummit. kirkkoonkuuluminen on eri asia minulle kuin kummius.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihalempi:

Ja miksi alkaa kummiksi jos ei kerta kiinnosta?

siksi, kun muita ehdokkaita ei ole ollut tarjolla. säälistä siis.

Mulla on 4 lasta ja jokaisella 4 kummia eli yhteensä 16 kummista on kokemusta. On päivänselvää, että osa heistä on aktiivisempia kuin toiset.

En silti ole pettynyt yhteenkään, jokainen saa hoitaa kummiuttaan parhaaksi katsomallaan tavalla. Ei se kummin rooli nyt mikään maailman suurin asia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Minua kadutti, kun en ottanut lapselleni kummiksi miehen serkun silloista tyttöystävää. He olivat seurustelleet silloin vasta vähän aikaa. Heidän seurustelunsa jatkui ja suhteensa syveni. Hän alkoi hoitaa tavallaan kummin tehtäviä; lapsirakas nainen kun oli ja tuli usein käymään ja valitsi kummilahjat jne. Niinpä yhtenä päivänä kysyin, että haluaisiko hän tulla lapsen oikeaksi kummiksi, kun on niin hyvin jo kummintehtäviä hoitanutkin. Hän halusi ja niin kirkonkirjoihin hänet lisättiin lapsen kummiksi´, koska oli niin hyvät perustelut asialle.

Ihanasti tehty ?

tyytyväinen olen. itse olen huono kummi ja sen olen kaikille pyytäjille selvästi myös ilmoittanut. joten ei tarvitse oikeasti odottaa että pyydän päästä hoitamaan lasta tai muistan kaikki merkkipäivät ym.

Noh olen kyllä niin pettynyt joihinkin silloisiin valintoihin, mutta eipä sille mitään voi.
Eivät muista jouluna, saatika synttäreinä.. enkä todellakaan vaadi ostamaan edes lahjaa - kunhan nyt edes kortilla muistaisi - mutta joillekkin sekin voi olla vaikeeta. Miten niin katkera! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Väärä valinta:
Oletko ollut pettynyt lastesi kummi valintaan? Tietty jokainenhan sen itse päättää kenetkä kummiksi haluaa ja ketä ei halua. Itse sanon suoraan että olen yhden lapsemme kummeihin pettyneitä, en ala tässä nyt kirjoittamaan että miks, mutta näin ollen olisin valinnut eri kummit mitä nyt on, mutta aina ei voi tietää....

Minulla on kummilapsi, jonka äiti on minulle suuri pettymys. Saan kutsun lapsen synttäreille, jotka sitten perutaan kohdaltani muutama päivää ennen juhlaa. Tämä sattunut nyt kahdesti.

Todella vastenmielinen akka, joka vissiin olettaa, että lahjan toki lähetän vaikken saa osallistua juhliin saatikka nähdä kummilasta ollenkaan.

Joten ihan se ja sama. Tänä jouluna en todellakaan osta joululahjoja enkä lähetä joulukorttia. Enhän minäkään saanut heiltä joulukorttia.

Yhteistyössä