Kummeille lahjat??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Nyt äkkiä ideoita kehiin on tehty joka vuosi lasten kanssa jotain kummeille,yhdelle pitäisi lähettää tällä viikolla ja pää lyö tyhjää :/
Edellisinä vuosina on tehty ainakin tyynyliinoja...

Eikä tarvitse tulla kertomaan että ei mitään itsetehtyä :)

hiekkataulu, johon voi painaa vaikka käden tai jalanjäljen? Tai kangaskassi, johon lapsi voi itse tehdä jotain kivaa ja kirjoittaa päälle "kummin kassi" tms...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuo kassi kuulostaa kyllä hyvältä :) Aika moni kummeista on kierrätyksen ystävä niin varmasti olisi sopiva :) Kiitoksia :)

Tosiaan ainakin meidän S-marketissa on niitä kangaskasseja siinä kassojen luona muovipussien kanssa. Ja hintaa huimat 0,90?. :)

Tuo kassi kuulostaa kyllä hyvältä :) Aika moni kummeista on kierrätyksen ystävä niin varmasti olisi sopiva :) Kiitoksia :)

Kangaskassi on epäekologisempi kuin muovikassa, mutta ei takerruta siihen. ;) Miksei itse tehty kortti riitä kummeille? Minä arvostaisin sitä paljon enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:

Kangaskassi on epäekologisempi kuin muovikassa, mutta ei takerruta siihen. ;) Miksei itse tehty kortti riitä kummeille? Minä arvostaisin sitä paljon enemmän.

Saisiko perusteluja?

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:

Saisiko perusteluja?

Lappeenrannan teknillisessä yliopistossa vuonna 2009 tehdyssä elinkaaritutkimuksessa todettiin, että kangaskassi ei ole maineensa veroinen. Lisätietoa esimerkiksi täältä:

http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=311210&lan=fi&clan=fi

Tässä ketjussakin mainitut S-marketin kassit ovat niin huonolaatuisia, että eivät kestä kovinkaan pitkään. Kangaskassi sinänsä on ihan kiva idea, mutta kannattaisi panostaa laadukkaaseen materiaaliin, jos meinaa ympäristöystävällisyydestä puhua.

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:

Saisiko perusteluja?

Lappeenrannan teknillisessä yliopistossa vuonna 2009 tehdyssä elinkaaritutkimuksessa todettiin, että kangaskassi ei ole maineensa veroinen. Lisätietoa esimerkiksi täältä:

Kiitos linkistä. Pitääkin lukea tuo ajatuksen kanssa illalla. :)

Yo linkissä lukee mm. näin:
Perusoletuksena yhden kangaskassin oletettiin korvaavan noin
100 muovikassia, mutta tämän oletuksen vaikutuksia koko vertailuun tarkasteltiin
tekemällä laskelmat välillä "0,7 - 2 kangaskassia korvaa 100 muovikassia".

:laugh: Mulla on kauppakassina kangaskassi, jonka olen tehnyt vuonna 1982. Kassi on ollut ensin käytössä vanhemmillani ja sitten minulla. Kassi on siis palvellut meitä 27 vuotta vähintään viikottain. Eli kassi on korvannut jo yli 1400 muovikassia.

Yhteistyössä