kummastelen miksi jonkun mielestä 2000e nettona on suuri summa??????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niih

Vieras
en voi käsittää ei sittne millään!
meidän perheen kk netto tulot on yhteensä 4500-5500e/kk ja ikinä ei ole rahaa niin että sitä olisi ylimääräistä lajoittaa johonkin tai muutakaan!
no ok matkustellaan kyllä ja ostetaan sitä mitä halutaan mutta näinhän se on monessa muussakin perheessä tänäpäivänä!

kuulostaa vaan niin hassulta kun joku haaveilee normaali kk tulosta. mene töihin!!!!

On tuo iso summa ainakin meille. Me saadaan käteen ukon kans kuussa yhteensä noin tonni ja siitä maksetaan laskut ja talolainanlyhennys. Minä olen kotiohoidontuella ja ukko sai potkut. Tosin nyt syyskuussa pääsee hommiin, mutta eipä tuo summa paljoa nouse :)

Alkuperäinen kirjoittaja niih:
meidän perheen kk netto tulot on yhteensä 4500-5500e/kk ja ikinä ei ole rahaa niin että sitä olisi ylimääräistä lajoittaa johonkin tai muutakaan!
no ok matkustellaan kyllä ja ostetaan sitä mitä halutaan mutta näinhän se on monessa muussakin perheessä tänäpäivänä!

kuulostaa vaan niin hassulta kun joku haaveilee normaali kk tulosta. mene töihin!!!!

Meillä koko perheen nettotulot 2000 joten kummallista ettet millään tajua että jos meille jäiskin käteen joku 5000 euroa niin se olisi ihan tajuton summa. Säästöön menis väkiselläkin monta tunnia kuussa.
Ja ei, en haaveile moisista tuloista enkä mene töihin kun ei ole tarvetta :)

Siinähän kummastelet,se on iso summa sellaselle joka saa kuussa käteen 500 euroa.Ja olen kyllä menossa töihin orjapalkalla syyskuussa,tuloni nousee ruhtinaallisen 8 euroo päivä näistä nykyisistä että ei motivoi sitten vittujakaan.

Ja taas olisi jonkun aika palata maan pinnalle ja tarkastella elämää oman pienen laatikkonsa ulkopuolella.Kokeilla vaikka ajatella oikeasti asioita toisen ihmisen kannalta eikä niin kovin minä-keskeisesti.Tiestikös ap,että monet haluavat töihin,mutta eivät pääse ja vaikka pääsisivät ei se palkka ole lähelläkään tuota 2000?.Henk. koht kyllä ymmärrän sen,että joku haaveilee tuollaisesta palkasta.Kelpaisi minullekin ja ehkä jopa miehelleni,mutta kaiketi se on opiskeltava ensin ja käytävä siinä sivussa töissä minkä ehtii ja voi.Joskushan niitä lapsiakin pitää nähdä..

Musta se on suuri summa =)

Mutt ame ollaankin tällanen luuseri perhe jossa mä oon lasten kanssa kotona, mies juuri valmistui ammattiin eikä oo töitä löytänyt (mitä nyt pikku pätkiä sillon tällöin) ja tulot siis tämän mukaisia.
Mutta ei se mua haittaa, mä oon tottunut olemaan pienituloinen, vaikka kyllä se kunnon palkka miehelle (miksei mullekin sitten aikanaan) kyllä kelpaisi =)

:D Niih. Mitä suuremmat tulot, sitä suuremmat menot....varmasti mekin saisimme hassatuksi 4000-5000e/kk, mutta nykyisillä 2300e:llakin vietämme ihan tavallista elämää...okei, ehkei me ihan tuosta noin vaan lennetä Kiinaan tai Indonesiaan pariksi viikoksi, mutta ollaanhan me JOPA Eurooppaan päästy tänä ja viime vuonna.

Meillä onkin melko pieni hiilijalanjälki... :saint:

mieheni tienaa nettona noin 900e/kk (osa-aikainen) ja mä saan palkkaa nettona 1100e/kk. Eli me tienataan YHTEENSÄ nettona noin 2000e/kk. Siitä maksetaan lainanlyhennys, hoitomaksut ym laskut ja lopulla yritetään elellä. On tuo 2000e sillein suuri raha et kyllä silläkin pärjää jos haluaa. mutta ainahan se olis kivempi elellä jos ei tarvis laskea aina niitä euroja..

Meillä käteen jää yhteensä kuukaudessa noin2500-2700e eli me oltais myös jopa äveriäitä jos käteen jäis edes tuo ap:n minimi 4500e/kk. Mutta näilläkin on pärjätty.

Alkuperäinen kirjoittaja niih:

Yhtä vaikea mun on käsittää, että mihin joku normaalikokoinen perhe (esim. 4 henkeä, niinkun meillä on) saa hassattua 4500-5000 euroa kuussa :o

Kyllä mekin eletään kivasti, eikä tarvi rahaa miettiä, mutta pikaisilla laskutoimituksilla ei menot ole kuukausitasolla lähelläkään edes neljää tonnia..

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Yhtä vaikea mun on käsittää, että mihin joku normaalikokoinen perhe (esim. 4 henkeä, niinkun meillä on) saa hassattua 4500-5000 euroa kuussa :o

Se on sitä uusavuttomuutta ja typeryyttä..Nykyihmiset on materialisteja.

Yhteistyössä