Kumman valitsisit, tilat vai sijainnin (asunto)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja g
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

g

Vieras
No niin, nyt pitäis tehdä päätöksiä asuntoasian suhteen. Kumpi olis sun valintasi ja miksi? Meillä on 3 lasta ja 2 aikuista.

A. Ihan asuinalue, kävelymatka lähes joka paikkaan, kylämäinen, viihtyisä. Itse asunto ok kunnossa, mutta pieni. Kaikki lapset nukkuu aulassa, aikuiset omassa pimeässä makkarissa. Muita huoneita on pieni olkkari ja leikkihuone+keittiö tietty. Ahdasta ja säilytystilan puutetta.

B. Uusi, ihana talo. Tilaa tarpeeksi, jokaiselle oma huone, loistava pohja. Ruma keittiö. Asuinalue kaukana kaikesta, toinen auto pitäisi olla. Ei nyt missään maalla kumminkaan, ihan tavislähiössä. Mutta tosiaan kävellen tuolta ei pääse mihinkään, edes lähimpään puistoon.

Kumpi siis olisi sinun valintasi ja ennen kaikkea miksi? Hinnalla ei ole merkitystä, suht samanhintaiset.

en ottais kumpaakaan. anteeksi ,olen tylsä .
odottelisin, että kivalta alueelta löytyis kivankokoinen. ikävää jos tämä ei ole teille vaihtoehto :/

muoks* jos oikein pinnistän,niin kolmen lapsen kanssa kai pakko ois ottaa enempi tilaa.et se sit.

Onko nämä oikeasti ainoat vaihtoehdot? Kovin ankealta kuulostaa vaihtoehto a) asumisjärjestelyjen puolesta. Toisaalta mä ahdistuisin enemmän, jos olisin autoriippuvainen kaikessa elämisessäni.

Jos aiotte joskus myydä sen asunnon pois niin huomioon on otettava location, location, location... Eli jossain metsässä sijaitsevasta talosta voi olla vaikea päästä eroon.
itsekään et ottais noista kumpaakaan vaan jatkaisin etsimistä.

no jos noi on vaihtoehdot, niin ehdottomasti ottaisin sen hyvällä sijainnilla olevan. mun mielestä se on lapsiperheelle, tai ainakin omasta näkökulmastani, erittäin oleellinen asia. tilaa saa lisää, kun luopuu osasta romuja.. ;)

Silmää räpäyttämättä ottaisin ekan vaihtoehdon. Syy: en ikinä, mistään hinnasta muuttais kauas, maalle tai korpeen. Tykkään, että arjen sujumisen kannalta koti on kävely- ja pyörämatkan päässä kaikesta. Kauppa, koulu, tarha, työpaikka, harrastukset...

Tosin, jos ihan pakko ei olis muuttaa, etsisin vielä parempaa vaihtoehtoa, mutta tuokin kävis tilapäisesti.

Jos pitäis valita, niin ottaisin sen missä on enemmän tilaa. Asutusalueet kehittyy, mut taloa tuskin viitsii alkaa suurentelemaan. Ja jos teillä olis oikeesti noin ahdasta, niin hulluksihan siinä tulisi jokainen...

Voisitteko laajentaa ykkösvaihtoehdossa? Onko siis omakotitalo vai kerrostalo yms.? Muuten kyllä ottaisin kakkosvaihtoehdon. Tilanpuute ahdistaisi mua enemmän kuin pitkät välimatkat.

Me valittiin joku aika sitten vähemmän neliöitä hyvällä sijainnilla. Mutta siinä talossa laajennusmahdollisuus. Onko teillä sitä?

Yleensä totuus ja nyrkkisääntö on, että Talon sijaintia/ tonttia ei voi muuttaa, mutta itse taloa aina voi.

Ja ainakin kiinteistönvälittäjien kulunut kultainen hokema on: asunnon 3 tärkeintä ominaisuutta on "sijainti, sijainti, sijainti".

Sijainti on minusta kaiken a ja o. Mutta kyllä kodin pitää olla myös viihtyisä ja toimiva. Joten jos PAKKO valita niin ottaisin tuon ekan. Mutta miettisin olisiko muita vaihtoehtoja sillä ei toi ekakaan mikään unelma vaikuta olevan.

Tältä kivalta asuinalueelta on todella harvoin mitään myynnissä, eikä silloinkaan tarpeeksi isoa tai tarpeeksi edullista meille. Hinnat on täällä hirveet. Joten jos täällä halutaan pysyä, on tyydyttävä tähän pieneen kämppään. Mutta ahdistaa ajatus muutosta tonne kauemmaksi... en tiedä. Lisätila olis kyllä tarpeen. Huoneita ei saa lisää, joten lapset joutuu nukkumaan kaikki samassa niin kauan kun tässä ollaan.

Meidän perhe on valinnut A vaihtoehdon.. Tällä alueella tahdotaan asua, mutta viiden hengen perheelle asuntoja ei ole niin vain saatavilla tästä läheltä. :) Onhan tämä aika säätämistä, mutta jospa joskus onnistumme saamaan isomman kodin..

kyllä mäkin kannatan sijaintia. Maksettiin mieluummin enemmän että päästiin muuttamaan pienehköön ihanaan kolmiorivariin muutaman km päähän keskustasta. Julkiset toimii, neuvolat, kaupat ym. on vieressä. Voisiko olla parempaa paikkaa <3

Alkuperäinen kirjoittaja Leikkihuone?:
Siis montako huonetta tuossa A:ssa on? Tarvitsetteko erillistä leikkihuonetta, eikö lapset voi jakaa sinne ja aulaan?

A:ssa on alhaalla olohuone ja siinä sivussa pieni oveton huone, joka on se leikkihuone. Ylhäällä on vinttitila, jossa se lasten nukkuma-aula ja vanhempien makkari eli toinen puoli vintistä. Yhden lapsen vois tietty laittaa tonne alakertaan nukkumaan, mutta olisko siitä nyt suurempaa hyötyä? Sitten sinne ei mahdu leikkejä, kun sänky vie ison tilan.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin siis nyt asutaan tossa A-vaihtoehdossa. Eli jäädäkö vai lähteäkö?

En lähtis. Jos ajatus kauas muuttamisesta ahdistaa, niin miksi pitää lähteä.

Siksi, että mua ahdistaa myös nää tilat. Voi, miksi meidän ikinä piti muuttaa näin hyvälle paikalle? Jos olis vaan alunperin muuttanut kauemmas, vois olla ihan onnellinen;)

Järjestäisin tuon nykyisen jotenkin toisin. Lapsille enemmän tilaa.

Meillä ratkaisu olis laittaa lapset ylös ja aikuiset alas. Parviratkaisuilla sais tilaa leikeille.

Ajan kans sitten katseltas muita vaihtoehtoja.

Vanhempien sänky sinne alakertaan olohuoneen viereen ja lapsille yläkerta kokonaan käyttöön.
Lapset ei tarvi omia huoneita,ilmankin ne pärjää.
Mä arvostaisin lasten kanssa sitä arkielämän helppoutta ja toinen auto jos pitäs hommata ja mihkään ei ilman sitä pääse niin en vaihtais.
Jäisin vanhaan kunnes löytyis mieluisa ja sopuiva siitä lähistöltä missä nyt asutte.

Mä pysyisin siinä sen hetkisessä, mutta seuraisin koko ajan tarjontaa. Ei tuo B:kään pahalta kuulosta, mutta ap on niin tottunut siihen mukavaan sijaintiin, että ei tottuisi enää muuhun helposti.

Itse asumme tuon B:n kaltaisessa tilanteessa, tai ei ehkä ihan noin pellossa mutta kuitenkin...

Yhteistyössä