Kumman te tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JuiceFani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JuiceFani

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 909
3
38
Rakentaisitte kokonaan uuden mieleisenne talon valitsemallenne tontille, joka ei välttämättä ole rantatontti vaan valittu niistä mitä sattuu vapaana olemaan VAI ostaisitte halvalla vanhan talon joka on tilava mutta joutuisitte tekemään siihen remonttia hirveän paljon, vanha talo olis rantatontilla ja ihan tien vieressä maaseudulla. Rahaa suunnilleen saman verran kumpaanki.

Eli uusi vai vanha?

Onkohan musta tulossa ekologinen ku ottaisin mielelläni vanhan ikuisuusprojektin. Ku eiks vanhan korjaaminen oo ekologisempaa ku uuden rakentaminen vai oonko ihan hakoteillä.... :whistle: ;) :) :saint:

Ostimme valmiin talon. Talo rakennettu 1966.

Itse olemme laittaneet siihen kuntoon mikä meitä miellyttää.

Tällä hetkellä on piha "remontti" menossa.

Kun vaan viel löytäis plikoille tuon hiekkalaatikon paikan.

Meillä on vanha ikuisuusprojekti. Olisi ehkä ollut järkevämpää ostaa edes valmiiksi remontoitu talo... :/
Tässä oli oston kannalta ratkaisevassa merkityksessä talon hyvä yleiskunto ja tontti.

Eli vaihtoehdoistasi olisi ehkä kumminkin vanha minulle mieluisempi. =)

Ekologisuuteen vaikuttaa aika paljon se, miten ja mitä "aineita" käyttäen sitä vanha remontoi. Eli vanha ei aina automaattisesti ole sama kuin ekologinen.
Muuten en osaa sanoa kumman ottaisin, ei ne vanhatkaan aina mitään parhaita vaihtoehtoja ole, kokemusta on...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 20:03 Tianna kirjoitti:
Jos saa kivitalon, niin ei väliä onko uusi vai vanha.

Se jota mä oon vähä katellu ja haaveillu on sellanen jossa alin kerros on jotain kiveä tai betonia tai mitä lie mut ei siis puuta, sellanen korkea tila, ollu 1900-luvun alussa meijerisalina se alakerta. Ei oo halkeillu eli ei ainakaa liiku se talo.

En mulla tod näk oo mahkuja sitä hankkia mut aina kai sitä saa haaveilla =)

Me ostettiin vanha. Tähän oli peruskorjaus tehty aiemmin. Itse remontoitiin kylmä ullakkotila asuinhuoneiksi. Rahaa meni melko vähän siihen verrattuna, mitä olisi voinut mennä saman tuloksen aikaansaamiseksi.
Saatiin ihan oman maun mukainen yläkerta.
Keittiöremppa on tosin edistynyt aika hitaasti, kun ei tuota aikaakaan tahdo riittää. :ashamed:

Yhteistyössä