Kumman synnytystavan valitsisit

jos saisit valita kahden sektion jälkeen? Kun mulle se jää vissiin päätettäväksi itselleni. Lääkärit kun ovat sitä mieltä että voisin synnyttää normaalisti alakautta mutta minua se kyllä hirvittää kahden sektion jälkeen..yleensähän silloin tehdään automaattisesti sektio ja siihen olin valmistautunutkin. Sanottiin jo edellisen sektion jälkeen heti että seuraava sitten on sektio. Mutta nyt puhuvat näin..

Alkuperäinen kirjoittaja Heppatyttö:
Ehdottomasti alakautta. Kyllä se kannattaa kokea, jos mahdollista!!Tsemppiä sinulle ja rohkaisua vaan alakautta synnytykseen! :)
Niin mä haluaisin sen tavallaan kokea mutta kun pelottaa että jos siinä käy sit mulle ja vauvalle jotenkin..kun riskit on aika paljon suuremmat alatiesynnytyksessä kahden sektion jälkeen.

Itsellä tuo sektio pelottaa tosi paljon (yksi sektio takana) että valitsisin tuon alakautta synytyksen jos siihen ois mahollisuus...Nyt toista odotan ja synnytystapa-arvio ja koko-arvio on 22.päivä ja meinaa hieman pelottaa että mihinkäs lopputulokseen siellä tullaan...

Mulla on takan kaksi kiireellistä sektiota. Pyysin jo tätä kakkosta sektioon, muttei kuulemma ollut mitään syttä, miksi olisi sektioitu (siis suunnitellusti). Kolmannen jos joskus vielä uskallan, se on sektio. Tuo kuopuksen "10cm auki"-vaiheesta sektioon oli sellainen kokemus, etten sitä enää uudelleen halua.

Mutta riippuu tosiaan niin paljon tilanteesta.

unicorn
Mulla on kaksi sektiota takana, eka oli hätäsektio nukutuksessa ja toka kiireellinen puudutuksessa. Tokan jälkeen sanottiin, tosin jo melkein 13 vuotta sitten, että seuraavat on sitten automaattisesti sektioita ja siinä uskossa olen ollut kaikki nämä vuodet. Jos minulle tulee valinta eteen niin aivan varmasti ottaisin sektion, eka synnytys kesti kaikkiaan 26 tuntia kahden tunnin ponnistusvaiheineen ja imukuppikokeiluineen päättyen hätäsektioon ja siinä tuli ihan tarpeeksi kokemusta ns. normaalisynnytyksestäkin... Alkukesästä syntyy kolmas enkä todellakaan ole edes ajatellut synnyttäväni alateitse, kuin pisteenä iin päälle todettiin eteisistukka joka viimeistään varmistaa sektion.

Mulla on tuttuja, jotka ovat sektion jälkeenkin, jopa kahden, synnyttäneet alakautta ja ilman ihmeempiä. Minun tutuillani ainakin sektiohaavan lujuutta on mitattu ja tarkkailtu ja kun ovat olleet ok ->niin alakautta.

Onhan se sektiokin iso riski. Ja ainahan sitä voi yrittää alakautta, jos joku menee pieleen, siirtyy sektioon! Minä ainakin suosittelisin kokeilemaan alakautta!

Yhteistyössä