Kumman puolella olisit tässä riidassa?

  • Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
Meillä on pieni wc jossa ei ole pöytätilaa, se raastaa hermoja. Joten joskus jätän wc-pöntön kannen päälle koruja, meikkejä, hiusharjan tms. kun käytän niitä peilin edessä laittautuessani. Monesti unohdan niitä pöntön päälle, kun lähden vessasta. Mies raivostuu joka kerta, kun hänen täytyy nostaa niitä siitä pois. Hän nostaa ne usein lattialle, eikä kaappeihin omille paikoilleen. Mulle se on ok. Omapahan on vikani kun unohdan ja jätän niitä.

Mutta nyt mies sanoi että ensi kerralla kun siinä kannen päällä on jotain, kun hän on menossa vessa-asioille, niin hän kippaa ne korut yms pönttöön. Sanoin siihen että itsepähän sitten ongit ne korut sieltä pöntöstä tai kutsut korjaajan, jos ne tukkii viemärin. Koska minä en niitä ole pudottanut niin en poimi niitä pöntöstäkään.
 
Non compos mentis
No ei minusta veskipöntön päällinen ole mikään säilytyspaikka. Meillä vessassa hieman sama ongelma, seinä materiaalia, johon ei oikein helpolla saa esim. peilikaappia ja pyykkikoneen päällä säilytys ei ole kivaa. Hommasin sellaisen pienen pyörillä kulkevan korivaunun. Kaikki omilla paikoillaan.
 
***
Miehesi, osittain. Toisen omaisuuden tuhoaminen ei ole hyväksyttävää, mutta sinä voisit huolehtia paremmin omista tavaroistasi. Ei varmasti ole kiva nostella tavaroitasi pois edestä jos vaikka vessahätä on suunnaton.
 
ee
Sinun vika, mitä mieltä olisit jos mieheskin kusisi kansi kiinni kannen päälle ja ei ollut vaan muistanut, otapa itseäsi niskasta kiinni ja ota opiksi, elä kunnolla niin on kaikilla parempi mieli.
 
"vieras"
No, miehen puolella. Mua ainakin raivostuttaa, jos pöntön kannen päälle jätetään jotain ja niitä pitää siitä keräillä.
Kyllä aikuinen ihminen voisi oppia virheistään ja kerätä ne kamansa pois.
 
"hih"
Miehen puolella olen tässä, ei wc-pöntön kansi ole mikään säilytyspaikka !!! Joku ehdotti hyllyä seinään ja mustakin se on hyvä idea. Meillä on hyllykkö wc-istuimen yläpuolella ja siihen mahtuu yllättävän paljon tavaraa.
 
Arew
Olisin sinun puolellasi sen suhteen, että mieheltä uhkaaminen kamojen heittämisellä pönttöön on lasellista. Mutta itse en jättäisi kamoja pöntön kannen päälle laittauduttuani, vaan säilöisin ne sinne kaappiin, eli en antaisi toiselle tilaisuutta hiiltyä.
 
no huoh sentään
Mua ärsyttäis suunnattomasti jos joutuisin keräileen jonkun kamoja pöntön kannen päältä :(
Mä varmaan pyyhkäisisin kamat vauhdilla lattialle. Eli miehes puolella olisin.
 
"Halikatti"
Kyllä mä ymmärrän miestäsi, että tuskastuu, kun et "opi". Hyvä ehdotus jo tuli, eli laittakaa sinne seinähylly tms!

Ymmärrän kyllä ap:täkin, mutta koska tilanne ei korjaudu muuten niin asian olis varmaan syytä jotenkin muuttua. Mies alkaa jo ottaa järeämpiä keinoja käyttöön.
 
Juu uhkailu on kyllä lapsellista, että sinällään en miehen "puolella" ole, mutta kyllä nyt tosiaan jonkinlainen rullakori tai imukuppitaso tms. sinne vessaan mahtuu. Eihän sitä nyt voi oikeasti elää noin? Meillä on peilikaappi laitettu sen normaalin peilitason lisäksi ja kaavailen vielä altaalle aluskaappia. Se normaali peili yhden tasonsa kanssa sekä lavuaarin reunat pidetään yleensä siistinä, on vain käsi- ja kasvopesupurnukat. Siihen mahtuu sitten niitä meikkejä ym. jos ja kun tarvitsee.
 
"vieras"
Miehen puolella. Jos minulla on pissahätä, en halua ensin joutua nostelemaan tavaroita pöntön kannen päältä ennen kuin pääsen pissalle. Se olisi todella turhauttavaa.

Hylly seinälle tai korivaunu vessaan. Kyllä ratkaisuja on jos vain haluaa tehdä asialle jotakin. On kivempi sulle itelleskin.
 
Pönttöön vaan!
Siis mä luulin, että mä jätän sotkun jälkeeni, mutta jos oot noin huomioonottamaton ja teet tollaiset temput miehellesi, niin en voi kuvitellaakaan, kuinka sotkuista teillä täytyy olla! Miehen puolella siis oon!
 
"minna"
miehen puolella. Tuo on oikeasti raivostuttavaa. Meillä on naulakon päällä jokaiselle (6 henkilöä) oma kori, missä säilytetään pipot, hanskat ym. Mun mies heittää aina sinne päälle omia vaatteitansa ja mua kyllä ärsyttää suunnattomasti ku alan laittaa lapsille ulkovaatteita ja ne korit sieltä tippuu niskaan ku pitää ne vaatteet sieltä ensin kiskoa.
 

Yhteistyössä