Kumman pitäis joustaa/antaa periksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piparminttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Piparminttu"

Vieras
Minulta poistettiin pari kuukautta sitten kuparikierukka kun en enää jaksanut elää sen tuottamien ongelmien kanssa.

Mies ei halua käyttää kondomia ei luota keskeytettyyn eikä varmoihin päiviin.

Yhtä mieltä ollaan kuitenkin siitä ettei sterilisaatio ole ajankohtainen.

Minä taas olisin tyytyväinen kondomeihin. Hormoneja en haluaisi käyttää.

Kumman tässä nyt pitäis joustaa tai antaa periksi? Pitäiskö miehen lakata valittaminen ja rullata kumi kiltisti päälle vai pitäiskö mun ruveta käyttämään hormoneja ja kärsiä niiden aiheuttamista haittavaikutuksista?

Miksi minipillerit eivät käy? Jos nekään eivät sovi, hormonaaliset ovat poissa pelistä, keskeytetty tai kopndomi ei kiinnosta, niin silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla ehkäisemättä.

Miksi minipillerit eivät käy? Jos nekään eivät sovi, hormonaaliset ovat poissa pelistä, keskeytetty tai kopndomi ei kiinnosta, niin silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla ehkäisemättä.

kokeilin cerazetten ja microlutonin... terkkari sanoi ettei enempää vaihtoehtoja ole.. cerazetten kanssa vuosin runsaasti 4kk putkeen, limakalvot kuivat ja halut poissa ja kamala akne. microlutonin kanssa oli kuukautiset 2viikon välein, akne taas hirveä ja sain ihan kuin viikset(hyi)....

No, asia on tietenkin teidän välinen. Meillä mies kuitenkin on siihen suostunut että en käytä mitään hormonaalisia ehkäisykeinoja, mastopatian ja fibroadenoman takia. Rullaillaan siis kondomeja, vaikka se ei niin kiva olekaan minunkaan mielestäni. Terveys menee mielestäni edelle, enkä usko yhtään sitä, etteikö hormoonien sekoittaminen vaikuttaisi mitenkään ihmiseen. Hormoonit kuitenkin "pyörittää" kaikkea.

Mutta noi paikalliset keltarauhasvalmisteet (kierukka, rengas) ei ole sama kuin pillerit. Eli sinuna kokeilisin vaikka ehkäisyrengasta ensin muutaman kuukauden ajan. Pillereissä hormonit menee koko elimistöön, mutta noissa se vaikutus jää vain sinne minne kuuluukin.

hormonikierukkaa siinä tapauksessa olis koska rengasta en saa käyttää aurallisen migreenin takia kun siinä on estrogeeniä myös.

Huolestuttaa vaan tuo h-kierukka etten ala siitäkin vuotamaan kun seula ja akne menee villiks..

Joko mies käyttää kortsua tai sitten ootte ilman ehkäisyä tai ilman seksiä. Ihme mies kyllä. Kenenkään ei mun mielestä tarvii kärsiä niinsanotusti turhaan ja vaan popsia pillereitä jos ne ei kerran sovi.

Minusta on aika hassua että sinulla on selvä peruste ettet halua kierukkaa sivuvaikutusten takia: sinulla on siis SYY kieltäytyä kierukasta.

Mies "ei halua" kondomia. Miksei? Perusteluksi "en vaan tykkää" ei ole hyvä.
Tietenkin jos pitää valita että ehkäisy aiheuttaa toiselle ikäviä migreenejä tai mielialanvaihteluita tms, tai ehkäisy ei aiheuta fyysisiä haittoja, niin tietenkin se kondomi joka ei aiheuta kummallekaan sivuvaikutuksia.

Kannattaisi ehkä vielä koittaa se kierukka koska siinä on matalammat hormoni määrät kuin pillereissä (ja ehkä ehkäisykapseli voisi myös toimia)...
Mutta jos tuo ei sovi niin sitten miehelle ei jää paljoakaan vaihtoehtoja kuin käyttää kumia tai olla ilman (=tuut raskaaksi ennenmmin tai myöhemmin)

Ihan selvä juttu. Kuten joku jo sanoi, niin sulla on selvät perustelut mielipiteelles, ukon ainoa syy on "en halua". Ajattelis vähän muutakin ja muullakin ko munallaan!

olishan se kätevää ja mukavaa jos hormonit sopis mulle.

tai no eihän sitä tiedä vaikka ye-pillerit sopis mutta niitä ei määrätä... Vaikka mulla ei ole migreeni kohtausta ollut kahteen vuoteen...

Yhteistyössä