kumman keittimen ostan: obh nordican chili kahvinkeittimen vai perkolaattorin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miiu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miiu

Vieras
valinnan vaikeus! mies antaa äänen tavalliselle keittimelle ja minä taas perkolaattorille.

mitä sanoo palsta? perustelut kehiin myös!

http://www.obhnordica.fi/Default.aspx?ID=485&ProductID=2171

saa ehdottaa muitakin malleja, mutta EN osta moccamasteria, se on mummokeitin.

jos jaksat perkolaattorin kanssa askarrella niin ilman muuta se. moccamaster ei ole mummokeitin kun ostat sen cd-mallin (hintakaan ei ole mummohinta, ku on se kaikkein kallein =). chiliä ja perkolaattoria ei voi verrata, koska perkolaattori keittää veden paljon kuumempanan kuin tavis kahvinkeitin. moccamaster taasen keittää veden tarpeeksi kuumana. jos perkolaattoria ei puhdista kunnolla, alat pian keitellä aika ummehtuneen makuista kahvia.

Jos Mockamaster on mummokeitin, niin perkolaattori on sitten isomummo! Meillä on molemmissa mummoloissa mockamasterit ja isomummoilla perkolaattorit:D Itse valitsisin ihan ehdottomasti noista sen chilin tai jonkin muu tavallisen kahvinkeittimen, jo ihan siksikin että ne on helpompi pitää puhtaana. Kahvia en juo itse ollenkaan, joten mausta en voi sanoa mitään.

minunkin mummolla on perkolaattori :snotty: :D :D

Oli muuten iso miinus Chilille se, että pannua yms. osia ei saa pestä astianpesukoneessa. Olisko suositella sellaista keitintä, minkä pannun saa pestä astianpesukoneessa?

Meillä on tämä:
http://www.markantalo.fi/product/pienkoneet/kahvi-ja-espresso/HD7686/philips-kahvinkeitin
Sen lisäksi että kannun saa pestä pesukoneessa, niin myös vesisäiliö on irrotettava ja sen voi tarvittaessa pestä pesukoneessa. Tosin kun säiliö on irrotettava, niin sinne ei tule kaadettua vettä kahvikannulla, eikä sinne siis menekään sitä rasvaa mitä tavallisesti saisi vesisäiliöstä putsata ja tätä kautta itse keitin on pitkäikäisempi, kun putkissa kulkee aina puhdas vesi.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä on tämä:
http://www.markantalo.fi/product/pienkoneet/kahvi-ja-espresso/HD7686/philips-kahvinkeitin
Sen lisäksi että kannun saa pestä pesukoneessa, niin myös vesisäiliö on irrotettava ja sen voi tarvittaessa pestä pesukoneessa. Tosin kun säiliö on irrotettava, niin sinne ei tule kaadettua vettä kahvikannulla, eikä sinne siis menekään sitä rasvaa mitä tavallisesti saisi vesisäiliöstä putsata ja tätä kautta itse keitin on pitkäikäisempi, kun putkissa kulkee aina puhdas vesi.

kävinpä kurkkimassa. ehkä tuokin sit kävis. Chilli on vaan niin kivan näköinen, mutta käyttöominaisuudet philipsissä enempi kohdillaan.

pitää ehtiä ostamaan ennen miestä se kahvinkeitin. :D ehkä mä ostan hänelle tavallisen keittimen ja itselle pienen perkolaattorin pyhäpäiviksi.

Jos haluat tajota kahvia kaikille valitse perkolaattori.Tunnen monia joita tavallinen keitin kahvi närästää kun taas perkolaattorilla tai ihan vaan pannulla keitetty ei närästä.Joten ehdottomasti perkolaattori.

voi apua! hirveän vaikea tehdä päätös. varsinkin kun mies ei ole ollenkaan innostunut tuosta perkolaattorista. jos tilaan sen nettikaupasta, niin voinko sen palauttaa kokeilun jälkeen? vai pitääkö olla käyttämätön?

Alkuperäinen kirjoittaja miuu:
voi apua! hirveän vaikea tehdä päätös. varsinkin kun mies ei ole ollenkaan innostunut tuosta perkolaattorista. jos tilaan sen nettikaupasta, niin voinko sen palauttaa kokeilun jälkeen? vai pitääkö olla käyttämätön?

löysinkin sieltä kohdan, että ei saa käyttää. voi tutustua tuotteeseen varovasti. :D

Perkolaattori kahvin maun vuoksi!
Meilläkin sellainen on, mies vaan kokee sen hitaaksi keittimeksi. :|

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Perkolaattori kahvin maun vuoksi!
Meilläkin sellainen on, mies vaan kokee sen hitaaksi keittimeksi. :|

mä ajattelin vielä saada sen synttärilahjaksi myöhemmin, sellaiseksi sunnuntai-keittimeksi... kun en varmasti itsekään jaksais olla sitä putsailemassa joka välissä.

meillä oli /on ollut vuosia perkolaattori ja sillä tulee kyllä parhaat kahvit. Nyt kyllä mies osti itselleen Moccamasterin. Minä en juo kahvia, joten nämä on ihan miehen mielipiteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
meillä oli /on ollut vuosia perkolaattori ja sillä tulee kyllä parhaat kahvit. Nyt kyllä mies osti itselleen Moccamasterin. Minä en juo kahvia, joten nämä on ihan miehen mielipiteitä.

Molemmat tekevät maukasta kahvia. :p

Yhteistyössä