Kumman asunnon valitsisit?

Meillä on pieni perhe (minun ja mieheni lisäksi taapero ja koira, mahdollisesti toinen tulossa).
Olemme muuttamassa mutta valinta kahden "finalistiasunnon" välillä on hirvittävän vaikea! Asumme siis Helsingissä.

Kumpaan muuttaisit ja miksi

1. Okt yhdessä tasossa (105m2) ja avara pohjaratkaisu. Sijainti 3km pois siitä mitä etsimme. Kouluun, päiväkotiin ja anoppilaan n.2km. Meillä yksi auto.

2. Okt kahdessa tasossa (110m2) juuri sillä sijainnilla mitä etsimme. Kouluun, päiväkotiin ja anoppilaan 200m.

Muuten hinta molemmissa kohdillaan, ykkönen edullisempi koska siellä tekisimme remonttia. Se ei ole ongelma.
 
sekasin
Mä valkkasin kyllä ykkösen, koska sais ite tehä sellaseks ku haluu, on yhes tasos ja en haluis asuu ihan noin lähellä anoppilaa.. tietty jos välimatka tuntuu tosi hankalalta niin sitten miettisin mut 2 km ei oo kovin pitkä matka..
 
Kiitos vastauksista! Meillä siis anoppi ei ole ongelma :D. He auttavat meitä paljon lapsenhoidossa. Meillä siis ei ole uutta vielä tilattu, mutta suunnitelmissa! Remppakaan ei ole ongelma, koska ollaan siihen varattu kyllä budjettia. Mietin vaan, että mitenkähän tuo kaksitasoisen ja yksitasoisen ero... Moni on sanonut, että jälkeepäin kaduttaa kun osti kaksikerroksisen...
 
"Zap"
Meidän talo on itse asiassa kolmessa kerroksessa tai voitaisiinko puhua kolmessa eri tasossa joiden välissä portaat. Minusta useampikerroksisuus ei ole mikään ongelma ellei talossa ole liikuntarajoitteisia. Isojen yksikerroksisien talojen tilaratkaisut ovat pääosin karmivia, mutta teidän tapauksessa yksikerroksinenkin on niin pieni ettei varmaankaan ongelmaa ole tai mahdollinen ongelma voitaisiin poistaa remontissa. Itse valitsisin ehdottomasti jälkimmäisen vaihtoehdon vaikka kuulostaakin varsin pienelle talolle kaksikerroksiseksi.
 
#12
Ehdottomasti 2.
Kaksitasoisuus ei ole mikään ongelma, ellei perheessä ole liikuntarajotteisia. Ja saahan liikuntaa kun rappusissa ravaa. Mutta matka alakerrasta yläkertaan on kuitenkin aina pienempi kuin se 3 km sieltä missä oikeasti haluaisi olla.
Ja kuten edellä huomautettiin, kahdesta kerroksesta on hyötyäkin.
 

Yhteistyössä