Kummallista *turhispurkaus miehestä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Meillä kun on ollut ongelmia miehen peliriippuvuuden kanssa- ovat ajaneet melkein avioeron partaalle. Viikolla kärsimme koko perhe vatsataudista, ja tuolloin mies sanoi tajunneensa, että perhe on hänelle tärkeämpi kun mitkään maailman pelit... eikä siis ole koko viikkoon pelannut, skeptisenä odotan mitä tulevaisuus tuo, jatkuuko pelaaminen? Onko tää taas sellanen kausi ton pelaamisen välissä :(

Peliriippuvuus voi olla yhtä paha kuin päihdeongelma ja jos jo avioeron partaalla olette olleet, luultavasti on todella paha, jota siis voisi verrata päihdeongelmaan. Hienoa, jos miehesi voi olla pelaamatta, mutta voihan hän pelata salaa? Tai sitten voi olla todella lopettanut, ehkä hetkeksi, toivottavasti lopullisesti. Suosittelen silti jotain peliriippuvaisten tukiryhmää, jossa puhutaan ongelmasta ja yritetään kannustaa eroon siitä, voisi auttaa? Lähisukulaisella on peliriippuvuus ja tilanne ainakin hänen kohdallaan on todella paha.

mä tiedän, että ennemmin tai myöhemmin mies rupee taas pelaamaan. Itellä rupeaa olemaan voimat täysin loppu sen kanssa. Pahimmillaan istui n.9 tuntia tietokoneella pelaten. Pelkään koska alottaa taas uudestaan, hoitoon olen pyytänyt menemään, mutta on aiemmin vaan nauranut asialle :/

Hmmm, no onhan sitä itelläkin aina jonkin "koettelumuksen" jälkeen sellanen uudesti syntyny olo ja rakastaa perhettään hillittömästi kun selvittiin sellasestakin koettelemuksesta kuin kamala yrjätauti. Mä kyllä oon skeptinen ja uskon että suhtpian ne asiat sujahtaa takasin arkisiin uomiinsa, eli siihen pelaamiseen... Niinhän ne itelläkin palaa äkkiä arkeen ne ajatukset :)

Aika sen näyttää. Voi olla hyvinkin että niin käy. Mun miehellä kävi niin. Ei ollut yrjötautia, mutta puhuimme ja puhuimme ja sit eräänä päivänä totes itsekkin että ei halua lapsilleen näyttää noin huonoa mallia. Kyllähän tuollaisen pystyy lopettamaan, pystyyhän tupakanpoltonkin jos vaan haluaa.

[QUOTE="vieras";23075430]Ihminen voi muuttua mutta ei jos ympäristö ei muutu. Siinä kodissa voi olla jotain mikä ajaa pelaamaan. Ei mies välttämättä pelais jos asuis yksin.[/QUOTE]

Siitäkin ollaan perusteellisesti juteltu: pelaamiseen ei ole muuta syytä, kun että se on vaan todella koukuttava peli, jota on pelattava lähes jatkuvasti, jotta saavuttaa tietyt levelit tjtn. Mies rupes pelaamaan kaverien painostuksesta ja kaikki yhteydenpito kavereihin tapahtuu ton pelin kautta. Tietenkään en halua, että hän joutuisi kavereistaan luopumaan, mutta minkäänsortin pelirajoitukset ei hänellä toimi.

Yhteistyössä