Kummalliset ajatukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sirtsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sirtsu

Vieras
Minulla on viime aikoina ollut surua,menetin 6kk sitten rakkaan läheisen traagisesti. Nyt on tullut tälläistä kummaa oireilua. Aamulla meikatessani päähäni putkahti ajatus "voi sitä" havahduin että mitä ihmettä, en ollut varsinaisesti ajatellut mitään mutta se vain putkahti, ihmettelin että mistä tuo nyt tuli (toki siis ymmärrän että se oli oma ajatukseni) sama tapahtui äsken laittaessani ruokaa, päähäni putkahti ajatus "minähän sanoin" havahduin taas että mitä, mikä ihmeen ajatus tuo nyt oli taas. Olen ollut tosi ahdistunut noista ajatuksista ja pelkään että tämä on jotain psykoosiin viittaavaa. Onko kellään ollut vastaavaa tai osaisiko joku ammattiihminen kertoa että onko tämä merkki sekoamisesta?

Ajatus, et kuule ääniä siis? Ehkä ihan normaalia surun keskellä. Jos ei hellitä tai pahenee niin voithan käydä juttelemassa esim. mielenterveystoimistossa.

Mulla on ollut samantapaista kun menetin siskoni. Siitä on jo vuosia, mutta stressitilanteissa "kommentit" palaa taas. En tiedä onko normaalia, mutta ei ainakaan tunnu siltä.

Ei ääniä vaan ajatuksia.ääniä en ole koskaan kuullut. Ihan siis pelkkä oma ajatus joka on sisällöltään omituinen/sellainen joka ei liity tilanteeseen.ymmärrän siis itse niiden kummallisuuden noissa tilanteissa kun ne eivät liittyneet mihkään asiaan.

Kovin huolissaan vaan olen siitä että tämä on merkki psykoosin puhkeamisesta. Tosin aikaisemmin en ole sairastanut psykoosia eikä suvussakaan ole. Kummaa tämä ajatusoireilu... Säikähdin todenteolla...

Yhteistyössä