Kummallinen mahatauti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Torstaista asti mahaa kouristellut ja kirvellyt eikä ruoka maistu. Lämpöäkin noussut vajaa 38 astetta. Välillä tulee oksettava olo, mutta ei oksennusta eikä ripulia. Nyt jo kolmatta päivää.

Onko muilla ollut samanlaista? Päiväkodista tän sain, lapsilla ollut samoja oireita.

Nuorimmaisella oli viime viikonloppuna/ alkuviikosta vatsaflunssaa, päiväkodista ilmeisesti saatu. lauantaiaamun ja aamupäivän oli tosi kärty (ikää 1v 10kk eikä vielä puhu), sitten illalla mittasin kuumeen: 39,2. Sunnuntaina samalla lailla kuumetta, ja pierut haisi jollekin ihan ihmeelle :x pari kertaa tuli vaippaan pierua joka oli vihertävää ja limaista :x Sitten ma alkoi kuume laskea mutta teki tosi löysiä kakkoja jotka osittain imeytyi vaippaan. Ti oli kuumeeton päivä ja kakkakin jo normaalia, ja haisikin ihan tavalliselle :whistle: Eli ke meni takaisin hoitoon. Ruokahalu vaan on vieläkin aika huono. Ja luulen että masu oli pienellä tosi kipeä, tuo kun yleensä on sairaanakin aika reipas, nyt oli sellaista onnetonta kähinää jatkuvasti.

No jos pienellä on ollut samanlaista mahan kirvelyä ja kouristelua kuin mulla niin voi reppanaa. En saanut viime yönä kunnolla nukuttuakaan. Ripulia ei ole ollut, mutta torstaista asti olen röyhtäillyt koko ajan. Inhoan oksentamista, mutta nyt tuntuu vähän siltä, että mieluummin vuorokauden oksentaminen kuin monen päivän kouristukset. Ja ruoka ei tosiaan maistu. Väenvängällä olen syönyt weetabixia ja pari banaania.

mulla alko to just semmonen mahakipu kuin mahataudissa yleensä, ja oli tosi oksettava olo(aaltoili se pahaolo..)yhtään kertaa en oksentanu ja yhesti ripuli tuli ja kesti tosiaan pe iltaan. yht äkkiä sit hävis mahakipu ja pahaolo...niin ja tosi väsyny olin,pysty sen to päivän vaan makaamaan eikä ollu nälkä/jano yhtään...