Kummalle puolelle vartaloa heijastin laitetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Siinäpä se kysymys tulikin. Itse olen ajatellut sen niin, että kun kävelen kävelytiellä oikealla puolella niin pidän heijastinta vasemmalla puolella. Kuitenkin joillakin vastaantulijoilla on heijastin oikealla puolella. Hankinko heijastimet molemmille puolille? :D neuvoja otetaan vastaan.

Paras heijastin näkyy eteen, taakse ja molemmilta sivuilta.
Lenkkeillessä on aina heijastinliivi ja muuten molemmissa takintaskuissa heijestin jotka otan ulos roikkumaan kun tukee pimeetä.

[QUOTE="mie";25039688]Paras heijastin näkyy eteen, taakse ja molemmilta sivuilta.
Lenkkeillessä on aina heijastinliivi ja muuten molemmissa takintaskuissa heijestin jotka otan ulos roikkumaan kun tukee pimeetä.[/QUOTE]

Lisään että viime vuonna kudoin säärystimet joihin kudoin mukaan heijastinlankaa :) näkyy muuten hyvin , pitääkin kaivaa ne esille. Melkein unohdin että mulla on sellaisetkin.

Oikealle puolelle pitäisi laittaa ja kävellä sitä vasenta laitaa. Tällöin autot tulevat vastaan samaa puolta ja pystyt väistämään tarvittaessa myöskin paremmin. Hihaan kun laitat niin pitäisi näkyä taakse ja sivullekkin. Ihme juttu kun ihmiset ei tiedä mitä puolta tietä pitäisi jalankulkijan kulkea. Jalkakäytävällä tietenkin saa kävellä mitä puolta lystää.

jos ei ole kävelytietä niin silloinhan kävelijä kulkee tietä vasenta reunaa pitkin ja siksi on loogisinta että on heijastin heilumassa oikealla puolella.
Itsellä keikkuu heijastimia yleensä molemmilla puolilla ja repuissa ja kasseissa ja yleensä kun täällä maalla lähden liikkeelle pimeään aikaan laitan heijastinliivin päälle = ) !

Mä suosittelen että laita molemmille puolille, koska silloin näkyy paremmin. Heijastimia kun on oikeasti söpöjä ja kivojakin = D !
Itse kun asuin tampereella ja kuljin autolla niin vaikka oli katuvalot niin ei niitä jalankulkijoita paljoa näkynyt näillä syksyn ja talven mustimmilla keleillä.

Hmm, joo-o, muttakun asia on nyt niin että tässä kaupunginosassa kaikki ihmiset kävelevät jalkakäytävillä oikeaa puolta, myös minä, niin eikö silloin heijastin ole parempi olla vasemmalla puolella?! Ei täällä maanteillä kävellä.

Yhteistyössä