Kumma juttu häpyhuulessa

• Viestiketjun aloittaja Pipi potilas
  • Ensimmäinen viesti
Pipi potilas
Häpyhuuleen tuli pieni patti, joka äkkiä suureni, tuli vähän kuumetta ja olo oli tukala.
Hakeuduin lääkäriin, joka kaukaa vilkaisi peppua aivan kuin olisi pelännyt.Hän määräsi kefexinkuuri ja pimafucort-voidetta.
Kipu ja kirvely jatkuivat.Oli vaikeaa kun olin matkalla. Vasta kotona pääsin suihkuttelemaan joka helpotti kipua. Antibiootista sain pahan gynelologisen hiivan. Nyt kirveli jo joka paikkaa ja seurasi ankara vesiripuli.
Kysyin lääkäriltä lisäneuvoja, mutta hän kehoitteli vaan syömään lääkettä lisää. Olin jo ihan vuodepotilaana. Heikotti. Kun asun yksin oli hankalaa, kävely sattui poskettomasti.
Yritin syödä asidophilusta ja maitohappobakteereita.Ei apua. Nyt soitin taas lääkärille ja hän sanoi minun olevan hermostunut. Toki olenkin, mutta tarvitsisin todella nyt apua. Kunpa edes tietäisin mistä voi olla kysymys. Mitään sukupuolitautia en voi epäillä vaikka maailmassa ei mikään mahdotonta olekaan.Voisko kyseessä ollakin herpes? En vai tajua mistä sen olisin saanut kun ei ole koskaan ollut edes huuelössa sellaista, enkä ole muutenkaan kipu-tai infektioherkkä.

Jen
On ihan mahdollista, että alapään patti on vain tulehtunut ankarasti ja sen vuoksi aiheuttanut kuumetta. Antibiootti ei välttämättä tehoa juuri tuohon.

Sinuna vaihtaisin lääkärin toiseen ja kävisin tarvittaessa ihan gynekologilla asti. Yleislääkäritasoinen tietämys ei kuitenkaan ole samaa tasoa kuin alan ammattilaisella.

vierailija
Ettei olisi bartholinin rauhasen tulehdus joka tekee kipeän patin alapäähän? Patti on kipeä ja kirvelevä. Minulla ollut ainakin 4 kertaa, siihen auttaa antibioottikuuri. Sen tulehduksen aiheuttaa joku bakteeri, älä käytä mitään tiukkoja alushousuja! Sitä pattia on vaan suihkuteltava vedellä ja voideltava sillä voiteella ja syötävä lääkekuuri. Ja se mokoma uusii äkkiä jos ei kunnon lääkekuuria syö. On siinä joskus kuumettakin. Toivottavasti saat sen parannettua.

Aloittanut pipi
Hei. Missä kohdassa bartholinin rauhanen sijaitsee? Eikö se ole jossain välilihan tai vaginan suunnalla eikä häpyhuulessa? Nyt vaiva on muuttunut sellaiseksi kuin siinä olisi pieniä kosteita rakkaloita. Huh.Herpes? Mistä sen olen saanut? Ei voi olla totta.
Täältä metsästä ei nin vain lääkäriin päsee. Kahden viikon kuluttua on aika, jos silloinkaan.
Suihkuttelu vähän auttaa. Kaunis kiitos vastauksista.

ilona
Ihan itsesi takia liioittele, vaikka vähän oireita, jotta pääset nopeasti lääkäriin.. En osaa vastausta antaa, että mistä on kyse, mutta itse vaikka roikkuisin samassa tilanteessa lääkärin hihassa niin kauan, että saisin nopeasti ajan. Toivottavasti apua löytyy..

Yhteistyössä