Kumisaappaat!

Mitä kenkiä teillä käytetään sadekelillä? Meillä käydään kuumana sateisina aamuina, itkettääkin ihan, kun määrätään kumpparit jalkaan.

11-vuotiaat näyttää jo murkkuoireita, et kun ei halua, niin ei tee, niin ku vanhemmat määrää. Tänä aamuna vielä lähti kumppareissa, mut mietin mikä aamu tekee niinku tykkää.

Tähän asti varsinkin vanhimmat lapset on ollu kilttejä ja totelleet. Eihän siinä oo oikeesti mitään järkee kastella jalkojaan.
 
Itse en enää 11 vuotiaana suostunut kumppareita jalkaan laittamaan. Mutta nythän on kumpparit muotia, joten onko teillä mahkuja käydä kumppari ostoksilla. Teinille ostaisin esim. nauhotetut pitkävartiset kumpparit, kuviolliset kumpparit joista voi kääntää varren nurin tai sitten sellaiset nilkkurimallin kumpparit. Kumppari valikoimista löytyy varmasti kaikille mieleisiä. Voisi tulla jopa koulussa muoti asiaksi löytää omanlaisensa persoonalliset kumpparit. Ja käännettyjä varsiahan voi vaikka koristella. Liimata pitsiä, strasseja ym. Tai tehdä itseliimautuvasta heijastin aineesta omia kuvioita. Käytä mielikuvitusta ja pyydä vaikka tytön kaveri saappaineen koristelemaan yhdessä vaikka ne tuikitavalliset kumpparit. Edullista ja mukavaa puuhaa.
 
Meidän neljäsluokkalainen ei oo pariin vuoteen enää kumppareita käyttänyt, vaikka ois kuinka hienot (tyttö).
Ekaluokkalainen veti tänäänkin mukisematta kumpparit jalkaan ja toivottavasti vielä ainakin 2-3 vuotta.
 
juu-ei
Meillä ekaluokkalainen tyttö ja kumppareita laitettiin itkun kanssa jalkaan muutamana sadepäivänä syksyllä. Minä en tuota itkua jaksanut kuunnella vaan lähdimme kenkä ostoksille ja palasimme kotiin goretex kenkien kanssa. Ihan kyllä ymmärsin tytön syyn miksi ei halunnut kumppareita laittaa jalkaan koska onhan niillä tosiaan paljon huonompi juosta, hyppiä narua jne kuin lenkkareilla. Nyt pitänyt goretexejään ihan kiltisti ja tyytyväisenä.
 
vierailija
Mitä kenkiä teillä käytetään sadekelillä? Meillä käydään kuumana sateisina aamuina, itkettääkin ihan, kun määrätään kumpparit jalkaan.

11-vuotiaat näyttää jo murkkuoireita, et kun ei halua, niin ei tee, niin ku vanhemmat määrää. Tänä aamuna vielä lähti kumppareissa, mut mietin mikä aamu tekee niinku tykkää.

Tähän asti varsinkin vanhimmat lapset on ollu kilttejä ja totelleet. Eihän siinä oo oikeesti mitään järkee kastella jalkojaan.
Minä käytin kouluaikana kumppareita aina kun kotona käskettiin laittaa saappaat jalkaan. Tykkäsin käyttää Kontioita ihan vapaaehtoisesti, ne olivat jotain muutakin kuin pelkät saappaat. Aina kun veti Kontiot jalkaan tuli jotenkin erikoinen olo. Muistan kun olin äidin kanssa kaupungilla, olin silloin 14 vuotias. Kesken kaiken äiti totesi että mennään nyt ostamaan sulle ne uudet kumisaappaat joista oli puhe. Menimme kenkäkauppaan ja äiti sanoi myyjälle että poika tarvitsee uudet Kontiot. Myyjä vilkaisi minua ja totesi että eiköhän noin iso poika pärjää näillä Hai saappailla. Kehui vielä että ne ovat nuorten suosikit. Äiti tiesi mistä tykkään joten Kontioita ruvettiin sovittamaan. Ensiksi myyjä mittasi jalkani ja totesi että 41/42. Sanoin että kokeillaan suosiolla 42 kokoisia. Myyjä ojensi ne minulle ja antoi vielä villasukat. Vedin saappaat jalkaani ja astelin kaupan lattialla myyjäneidin tarkkaillessa. Sitten hän kyykistyi ja paineli saappaan päältä tunnustellen varpaitani. Hän totesi että tuntuvat sopivilta mitä nyt varret ovat kovin väljät johtuen laihoista kintuistani. Äiti sitten totesi että ovat sen verran kalliit että otetaan kokoa 43 ettei heti jää pieneksi. Myyjäneiti, vaalea alta parikymppinen, haki saappaat varastosta ja avasi laatikon kaupan tiskillä. Tilanne oli huumaava, kiiltävät saappaat ja erittäin voimakas kumin tuoksu. Myyjä antoi minulle vielä toiset villasukat, sitten vedin saappaat jalkaani ja totesin että hyvältä tuntuu. Siinä oli teinipoika ahtaalla kun hyvän näköinen vaalea myyjätär jälleen kumartui ja alkoi tunnustella saappaitani. Hän totesi että eiköhän ne mene kun laittaa parit villasukat ja totesi vielä että ovat kovin ison näköiset ja varret hölskyvät kävellessä. Seuraavat Kontiot ostinkin jo sitten omilla rahoillani.
 
vierailija
Mitä kenkiä teillä käytetään sadekelillä? Meillä käydään kuumana sateisina aamuina, itkettääkin ihan, kun määrätään kumpparit jalkaan.

11-vuotiaat näyttää jo murkkuoireita, et kun ei halua, niin ei tee, niin ku vanhemmat määrää. Tänä aamuna vielä lähti kumppareissa, mut mietin mikä aamu tekee niinku tykkää.

Tähän asti varsinkin vanhimmat lapset on ollu kilttejä ja totelleet. Eihän siinä oo oikeesti mitään järkee kastella jalkojaan.
Meidän teinit, tyttö ja poika, laittavat aina kumisaappaat kun käsketään. Asiasta ei edes neuvotella. Ovat aina olleet fiksuja ja käyttävät saappaita ja sadetakkia usein käskemättäkin. Molemmilla uudet Kontiot, mustat ja punaiset.
 

Yhteistyössä