Kulttuuri tasapäistyy ja kaikki on rentoa. Tylsää vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 928
19 190
113
Tää on vaikee selittää mut yritän.
Kun kaikki on yhtä positiivisuusmassaa ja lifestylea niin onko enää mitään jännää missään? Kattelin tuossa telkkaria ja tuli mieleen että kaikki tabut ja tyylit on kohta koluttu. Viihdeohjelmissa pyöritetään kliseitä ja rikotaan vielä jonkin verran olemassa olevia rajoja. Jos jokin vielä sykähdyttäisi ja naurattaisi.

Muodissa on koluttu menneet vuosikymmenet sataan kertaan.
Jouluna ei tarvitse enää Marttaliitonkaan mukaan siivota kaappeja.
Vaikeat aiheet koulukiusaamisesta sydänkohtaukseen on dokumenteissa käyty läpi.
Nolostumisen aiheet, kuten vessapaperi kengänpohjassa ei ole mikään tabu.
Entisajan tiukkikset eli kristityt ja muslimit on ihan pehmo porukkaa ja puhuvat ympäripyöreitä.
Seksin suhteen on joka reikä rassattu, siinäkään ei ole mitään uutta ja shokeeraavaa.

Mut miten on palstalaiset, riittääkö teille se että elämässä menee kaikki rennosti, on vain ne positiiviset asiat, puhutaan vaan positiivisia vai kaipaako kukaan draamaa?
Draama=jotain vähän Putinia, jotain rajoitusta, jotain sinnittelyä, ehkä jotain vanhaa ja tiukkista. :D

Mä sanon itsestäni että nautin elämän hyvistä puolista, rentoudesta, läheisistä ja lifestylestä, mutta kaipaan lisänä jotain tiukkismeininkiä ja vaativaa, ja kristinuskossa on sitä (joskin siinä on nuo pehmeät ja rennot puolet paljon edustettuna). Mulle ei pelkkä rentous riitä.

Mielensäpahoittaja-elokuva on hyvä esimerkki. Siinä naurettiin entisajan ehdottomuuksille ja olihan se hauskaa katsottavaa, mutta mun mielestä se tekee hallaa nykyiselle kulttuurille.
Mistä nykyaika ammentaa...mitään?
Mikä olisi nykyajan juttu? Maahanmuuttajat, some?

Olen tavallaan aika vanhanaikainen ja vanhakin, kyllä. Konservatiivinen ja liberaali, riippuu asioista. En ole tässä ajassa mukana. En ymmärrä nuorten intoa olla netissä esillä kaikin tavoin koko ajan. Olen ulkona. Lapsen kasvun myötä seuraan mielenkiinnolla uusia virtauksia ja on pakko opetella uusia asioita.

Siitä mä iloitsen että meidän koulussa oli perinteinen joulujuhla.
Joulukuvaelma ja tonttuleikit. Ihmiset pukeutui arvokkaasti. Tuttu piinaava esiintymisjännitys josta lapset sai traumat, niin kuin pitääkin. :D

Eikä mitään pliisuja joulupolkuja toimintapisteineen.

Viimeksi muokattu:
Mä taas uskon, että samassa samassa syklissä jatketaan kuin ennenkin: on monta kulttuuria, jossa seksuaalisuus ei ollut tabu antiikin aikoina, kylpylöissä käytiin seksihurjastelemassa, oli haaremeita, monia vaimoja sun muuta. Sitten ruvettiin tiukkiksiksi, kunnes siihen kyllästyttiin. Pari sataa vuotta niin ihmiset alkaa taas kaivata sääntöjä ja ehdottomuuksia.

Olen tavallaan aika vanhanaikainen ja vanhakin, kyllä. Konservatiivinen ja liberaali, riippuu asioista. En ole tässä ajassa mukana. En ymmärrä nuorten intoa olla netissä esillä kaikin tavoin koko ajan. Olen ulkona. Lapsen kasvun myötä seuraan mielenkiinnolla uusia virtauksia ja on pakko opetella uusia asioita.

Sama täällä.
Jahas missäs se Mannerheimin kuva olikaan, laitetaas seinälle...

Mä taas uskon, että samassa samassa syklissä jatketaan kuin ennenkin: on monta kulttuuria, jossa seksuaalisuus ei ollut tabu antiikin aikoina, kylpylöissä käytiin seksihurjastelemassa, oli haaremeita, monia vaimoja sun muuta. Sitten ruvettiin tiukkiksiksi, kunnes siihen kyllästyttiin. Pari sataa vuotta niin ihmiset alkaa taas kaivata sääntöjä ja ehdottomuuksia.

Voi olla. En muista kuka antiikin filosofi oli joka jo voivotteli kun kaikki on keksitty jo, nuoriso on ihan hulttiota jne.
Eikä se ees tienny selfiestä ja belfiestä mitään. :D

Yhteistyössä