Kulmalävistys taitaa sopia mulle :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Kävin ottamassa lauantaina kulmalävistyksen, pitkästä aikaa. Paljonkin on tullut tuttuja tavattua sen jälkeen eikä kukaan ole huomannut mun naamassa mitään uutta. :D Muutama "sä oot jotenkin eri näköinen mutta en mä keksi miksi" -kommentti on tullut.
Ilmeisesti tuo koru sitten sopii mulle kun se kerran näyttää siltä että on aina siinä ollut. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja neepu:
Miten ne kasvaa pihalle? T: tietämätön. :D

"ULOSKASVU"

Uloskasvulla tarkoitetaan sitä, kun keho työntää lävistyskorun ulos. Matka, jonka koru kulkee ihon alla vähenee pikkuhiljaa (tai nopeasti) ja lopussa joko repäiset korun vahingossa irti tai se tipahtaa itsestään. Uloskasvuun vaikuttaa kymmenet eri asiat, esim. lävistyksen saama vahinko (iskut, vyö painaa lävistystä, yms.), ihon liike, vääränlainen koru jne. Ja joillain keho ei vaan yksinkertaisesti tykkää koruista ja puskee kaiken ulos. Se, että esimerkiksi kulmasta kasvoi joskus koru ulos ei kuitenkaan tarkoita sitä, että navastakin kasvaisi. Kokeilematta ei voi tietää. Yleisimmin uloskasvavia peruslävistyksiä ovat juuri kulmat ja navat, ei sen takia, että ne olisivat paikkoina huonoja, vaan esim. napojen anatomia vaihtelee erittäin paljon jokaisella ihmisellä ja kaikille napalävistys ei vain sovi. Napalävistys voi kasvaa ulos kyllä "täydellisestä" navastakin.

Joskus koru vain asettuu, eli tulee hieman enemmän pintaan ja uloskasvu loppuu siihen, joten heti kun korua näkyy milli enemmän kuin alussa sitä ei kannata ottaa pois. Mutta kun koru on enää pienen ihoriekaleen varassa ja ärtyneen näköinen, kannattaa se suosiolla poistaa. Repeytyessään siitä jää pahat arvet.

www.wormz.org

mulla on ollu kulmalävistys 10 vuotta,eikä oo kasvanu ulos =) toivottavasti ei nyt ala kasvaankaan :whistle:

muoks. On se siis jonku verran kasvanu ulos,muttei niin paljoo et häiritsis.

Mulle sopii kans ja yli 8 vuotta pidinki (kyllä, vielä sama lävistys, pysy hyvin)..mutta nyt sairaanhoitajaopiskelijana en enää pidä. Otin onneksi ennen opintoja jo pois, koska ajattelin että ummetan ja laitan uuden (alkoi olemaan pinnassa ja pelkäsin että joskus se repeää). No, sit hain opiskelemaan ja lävistys jäi..silti pidän ko. lävistyksestä kovasti vaikken sitä itelle enää voikaan hankkia =)

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
mulla on ollu kulmalävistys 10 vuotta,eikä oo kasvanu ulos =) toivottavasti ei nyt ala kasvaankaan :whistle:

Kyllä se tapahtuu alussa, jos on tapahtuakseen.
Mulla kasvoi napalävistys ulos puolen vuoden aikana sen laitosta pikku hiljaa ja lopulta roikkui enää pienessä ruvessa kiinni. Suihkussa sitten jäi käteen. Ei jäänyt edes pahaa arpea, koska kasvoi niin hitaasti ulos.

Moi! mää olen ottamassa vasta marraskuussa kulmakorua kun saan sen syndelahjaks,niin sattuukose?/mätiikö ja tulehtuuko se? kun mulla tulehtu korvakorut kahteen kertaan.. :((
pliis auttakaa et voinko minä ottaa kulmalävistyksen vai tulehtuukosekin niin kun korvatkin.

Kuule ystäväiseni, sulla ei ole mitään hätää. Ota ihmeessä :)Tulehdus on hoidosta ja toki kudoksesta kiinni, että miten herkästi reagoi vierasesineisiin. Muistat vaan suihkutella useita kertaoja päivässä ja pyöritellä (suihkussa) ja hoitaa sillä suolalioksella (merisuolaa ja vettä ja ja kattilaan kiehumaaan että sulaa) sitten vaikka pulloon mistä on mukava aina ruiskutella :) Jos pahalta näyttää niin ainahan voit sen pois ottaa, ei se niiiiin hinnakas onneksi ole. Ja tapilla ehdottomasti aluksi. Jos ongelmia ilmaantuu, ota reippaasti yhteyttä lävistäjääsi tai käy vaikka paikan päällä. Se ei kuin hiukka nipistaa (enemmän melkeimpä ne pihdit ;) ) Tsemppiä sinne! :P Ja hyvää syndee :D

En tajua kuka pilaa lärvinsä jollain kulmalävärillä. Samoin on poski,- huuli,- ym lävärit kasvoissa. Nenäsellainen nyt jotenkin vielä menee. Sama on kuvissa, nykyään alkaa olemaan todellakin in, ettei ole lyönyt kuvia itseensä, se on jo niin massajuttu. Samoin kun lävärit.

Yhteistyössä