KULLANKERÄT 2008 vuonna 2010

Käpyselle mun piti vielä kommentoida, et eiks tuo ole oikeastaan hyvä juttu? Kun sähän et muistaakseni kauheen hyvin siel uusien omistajien alaisuudessa viihtynyt, vai miten? (voinhan mä muistaa väärinkin...) Nyt sulla on kuitenkin monta vuotta arvokasta työkokemusta kerättynä ja tie auki eteen päin. Jokainen tsäänssi on mahdollisuus, muista se!:hug: :D
(Eikö siel olis ollu myöhemmin töihin tulleita, vai eiks teillä laitetakaan väkeä pihalle käännetyssä tulojärjestyksessä?)
 
Huomenta
Kyllä taas on vaikeaa herätä uuteen pvään tai no jos käy niikus eilen niin en oikeestaa edes herää kunnol...ain ku istahdan niin nukahdan :stick:

Oikeestaa en edes muista et pitikö kommentoida johonkin ja kyllä,luin kaikki uudet kirjuutukset!

Miehein läks töihommiin Tornioon joten kotiutuu joka toinen vkonloppu :kieh: ,mut minkäs asialle voi...ja jos jotai hyvää ni tietäähä se sitte rahaa...

Himpunen se vaa kasvaa...ihan maheton pelle tuost pojast kasvaa ku isosisarukset opettaa hälle kaikki maholliset :D Kyl on pikkujäbäl huumorintajuu vaiks muille jakaa
:heart:
 
Johan myrkyn lykkäs! :O

Viimeiset menkat ollu heinäkuun alussa, sitten söin tuplaliuskan eikä menkkoja ole näkynyt. Pari viikkoa olen nukkunut istualtani ja rinnat kasvaneet kuppikoon, mutta muita oireita ei ole ollut; plussasin äsken HETI. Kuinkakohan pitkällä mä olen? APUA!

Kiitos ja anteeks, muualle en pysty enkä uskalla oikein vielä kirjoittaa :saint:
 
Johan myrkyn lykkäs! :O

Viimeiset menkat ollu heinäkuun alussa, sitten söin tuplaliuskan eikä menkkoja ole näkynyt. Pari viikkoa olen nukkunut istualtani ja rinnat kasvaneet kuppikoon, mutta muita oireita ei ole ollut; plussasin äsken HETI. Kuinkakohan pitkällä mä olen? APUA!

Kiitos ja anteeks, muualle en pysty enkä uskalla oikein vielä kirjoittaa :saint:
Tuliskohan teille Kesäkuun Kullankerä vm. -11?:heart: Varovaiset onnittelut joka tapauksessa! :flower: :hug: Toivotaan, että pysyypi kyydissä (kun siis tää oli kai ihan hyvä/toivottu juttu??) Mikä tää Joensuu-tarina oli? Et koskaan kertonut sitä loppuun.......:attn:
 
Johan myrkyn lykkäs! :O

Viimeiset menkat ollu heinäkuun alussa, sitten söin tuplaliuskan eikä menkkoja ole näkynyt. Pari viikkoa olen nukkunut istualtani ja rinnat kasvaneet kuppikoon, mutta muita oireita ei ole ollut; plussasin äsken HETI. Kuinkakohan pitkällä mä olen? APUA!

Kiitos ja anteeks, muualle en pysty enkä uskalla oikein vielä kirjoittaa :saint:
Ihan hysss olen :$
Onnea siullekii kovin salamatkustajasta:heart: :hug: ja jos ei ollu ihan suunniteltu ja aivan toivottukkaa...niikun elämä joskus yllättää niinkin päin nii jaksuja!
 
:D

Huvittavinta tässä oli se, että kyseessä oli viimeinen pilleri, minkä söin elokuussa. Tämän jälkeen oli suunnitelmissa "tulee jos on tullakseen", taisi ottaa varaslähdön ;) Oli vain melkoinen shokki, kun ajattelin että menkat on myöhässä kun lopetin pillerit... Kiitokset varovaisista onnitteluista, reilu vuosi sitten matka loppu jo 5. viikolle, joten toivotaan että tämä jaksaisi loppuun asti..

Terveisiä maalta - Joensuuhun aukesi uusi toimisto, jonka kävin "laittamaan alkuun", perehdytin ja koulutin kolme uutta työntekijää ja takaisin menen vasta ma-pe välillä arkisin jos uusi työntekijä tulee, pariksi päiväksi kerrallaan. Ylimääräinen pesti siis marraskuun loppuun asti. Sitten jatkan normina täällä Helsingissä.
 
Viimeksi muokattu:
Saanko mä valittaa ihan vähän? Tästä työnhakuprosessista... Mua niin sieppaa, kun ei tiedä, miten homma etenee. Viimeksi, kun oli paikkoja auki ja kyseltiin pomolta, että miten tää juttu menee, niin rouva oli ihan, että "en mä tiedä mistään mitään" ja samaan aikaan kuitenkin kutsui suosikkejaan luokseen "juttelemaan" (eli oli siis oikein hyvin tietoinen, missä mennään/ketä aiotaan valita). Haastatteluja ei pidetty, eikä ketään informoitu missään vaiheessa. Yht äkkiä vaan nää onnelliset ilmotti, et hei, me saatiin vakipaikka :D

Nyt laitoin viime viikolla sähköpostia tälle ihmiselle, joka oli mainittu, että saa kysyä lisätietoja. No, ei ole vastannut, yllätys. Miksi sit laitetaan edes, että "lisätietoja voi kysellä", kun niitä ei kuitenkaan anneta?! :headwall: Meidän talon pomo oli yrittänyt ajaa sellasta, että hän vaan vakinaistaa jonkun ilman mitään hakuja, mutta ei ollu menny läpi. Pari kertaa on tehnyt näin ja valituksi on tullut (sattumaltako?) hänen poikansa kummilapsen äiti ja ystävänsä tytär (kummatkin kovin lyhyellä työkokemuksella meidän talossa), eli tosi objektiivista toimintaa.

Mä olen ollu "mustalla listalla" siitä asti, kun jäin äitiyslomalle (siihen liittyi perusteeton työsopimuksen uusimatta jättäminen, josta mä sitten protestoin). Pomo kun on vähän huono kestämään mitään kritiikkiä. Ja ei mua varmaan valita nytkään. No, elämä on...
 
Viimeksi muokattu:
Johan myrkyn lykkäs! :O

Viimeiset menkat ollu heinäkuun alussa, sitten söin tuplaliuskan eikä menkkoja ole näkynyt. Pari viikkoa olen nukkunut istualtani ja rinnat kasvaneet kuppikoon, mutta muita oireita ei ole ollut; plussasin äsken HETI. Kuinkakohan pitkällä mä olen? APUA!

Kiitos ja anteeks, muualle en pysty enkä uskalla oikein vielä kirjoittaa :saint:
Ohho, kunnon salamatkustaja...:D Onnea oikein kunnolla ja tarrasukkia salamatkustajalle!!!!:heart:

Mun veikkaus on että oot viikolla 7-8....hmm...joo se on mun arvaus...:popcorn:
 
Meillä menossa joku uus elämänalku tai jotain...huoh, Liinu kissamme lopetti elämisen, jouduin viemään piikille keskiviikkona:'( ikää meidän ihanalle tassuttajalle tuli 12½v. Oli mun eka oma lemmikki, oli mulla n.6-7v. No nyt Liinulla on hyvä olla siel taivaalla tähtenä.

Eniten jännitän kuinka Emma suhtautuu, kun aina illalla miehen kanssa antanu Liinulle ruokakupin, noh eilen oli vähän huudellut Liinua, mutta kun ei Liinua näkynyt oli mennyt Lucan kanss leikkiin.
Illalla kun Emma sitten mieheni kanssa antoi Mosse kissalle ruokaa, niin taas huhuilu Liinua, mulla olohuoneessa tuli heti itku, mutta mieheni oli reipas, Sanoi Emmalle vaan että Liinulle ei tartte enään antaa ruokaa, kun Liinu on poissa. Emma siihen sit vastas: Poissa! ja Oho...:)
Joten eipä ainakaan viel sen dramaattisempaa tajuntaa Liinun suhteen.

Ja sitten työasiaan, en edes tiedä mistä aloittaisin, tai mistä kertoisin. No edelleen oon irtisanottu, se on ok. Ja sekin on ok että oon kassaneiti niin kauan kunnes uimavalvojien uintitesti menee läpi.
Ja on sekin ok, että teen iltapainoitteista, kun ei firmalla ole tarjota aamulla töitä.

Ensi tuli stressi, että miten lasten hoitoaikojen kanss ny menee etc, soitin ja selitin, että nyt pitäis mun molemmat lapset saada vuorohoito paikkaan, ja aluevastaava lupas hoitaa asian.

Noh meni kaks päivää, soitin jo yhden kerran kysyäkseen miten menee, ja sanoi että parit tarhat täynnä, mutta yhteen paikkaan ei oo viel kerinny soittaa...
Onneksemme, oli tästä meidän läheltä, parin korttelin päästä, vuorohoito tarhasta, lähteny yks sisarpari just pois, Joten Emma ja Lucas sai sieltä paikat!! Iso huoh ja iso kivi tippui sydämeltä pois.

Nyt voin hyvällä omalla tunnolla olla töissä ja mieheni saa sit hakea lapset ilman kiirettä klo17.30-18 välis.

Kaikella on tapana järjestyä, ja kohtalo määrää nyt just voimalla.

Tänään mulla on vihdoin ja viimein bileet mun rakkaiden tytsykamujen kera, oon niin nollauksen tarpeessa...:cool:

Ja nyt onki hyvä sitten bilettää kun asiat on loppujen lopuks hyvin, uusi työpaikka vaan puuttuu:LOL: ...
 
Heip kaikille.

En mä edes tiedä osaanko tällasta uutta saittia käyttäkään. Onnittelut Elpalle, Bamselle ja Toukkalalle iloisista uutisista!! Kaikille onnea odotukseen.=)

Meillä ei täällä kummempia, pojat kasvaa kovaa vauhtia ja minä täällä YRITÄN perässä pysyä. Voisin välillä tuon 2-vuotiaan lahjoittaa, sen verran haastavaa tuntuu olevan elämä tuollasen uhmaikäisen kanssa. Nikellä epäillään kallon ennenaikaista luutumista. Toivon mukaan jää vaan epäilyksen tasolle, mutta inhottavalta tuntuu jännitää pienen puolesta.

Niin ja onnea kaikille uuden työn hakuun. Mä täällä pohdin, kun pitäis alkaa ilmottelee töihin hoitovapaa-aikomuksista, et ilmoitanko suoraan olevani vapaalla siihen asti vai ilmoitainko kuitenkin kahdessa erässä. Siis aikomukseni ei siis tosissaan ole enää kys. työpaikkaan enää mennä, vaan suunnata seuraavaksi sinne koulun penkille. Hmm... Vaikeaa tämä elämä :O

Niin ja jos meillä ei Rasmus nukkunu ensimmäiseen vuoteen, niin ei nuku sit tämäkään vauva. En oo nukkunu nyt yli puoleen vuoteen edes kuutta tuntia putkeen, ja alkaa myös siltä tuntua. |O Miehestä ei ole apua öihin, koska Nikke ei suostu syömään tuttipulloa - ja juu, kaikki erilaiset pullot tutteineen on testattu - eikä tuttia.. Pää hajoo väsymyksestä, selkä lapsista. Parisuhde vetelee vissiin viimesiään, mutta juu elämäähän tää vaan on. :|

Et tällasta meille. Kiitos ja anteeksi.
 
Rebelille iso jaksu tsemi :hug:
Mie niin muistan mitä toi valvomine on...se vie ihmisestä kaiken mehun ja en epäile yhtää jotta sen takii kaikki elämän alueet kärsii :|

Meil isäntä nyt kärsiny selkäkivuist vuosia ja vaiks kui oon yrittäny tähän mennes saada ukkoo lekurii ni ei :headwall:
Viimein sai ittesä tutkimuksiin ja magettikuviin ni toissapvän sitte lekuri soitteli tuloksista.
Ei enää auta muu tuohon selkään ku puukkohoito :(
Kauhul vaa ootan sitte sitä paranemisprosessii...

Mie innostuin siit Zumbast niin et oon käynny noin 5h vkossa treeneis ja tavoitteena on tulla siinä hyväks...nyt se on vielä niin harjotusasteella et välil meinaan tunnil tikahtuu nauruun ku yritän saada itteäin samoihin hytkytyksiin ja liikkeisiin ku opettaja :LOL:

No se meistä...Vimpu on just oikee ihana 2v kaikkine uhmineen ja pusuhaleineen :heart:
 
Rebelille jaksamista täältäkin :hug:
Joko se Elppa on yhtään viisaampi :saint:??? :D

Niin ja rebel.... Ei se parisuhde mitään viimesiään vetele. Nyt vaan väsyttää (varmaan miestäkin) ja kaikki mättää. Mut niin kliseeltä ku tää kuulostaakin, niin se helpottaa ajan myötä! Viimestään sit, kun ne lähtee armeijaan.....
 
Viimeksi muokattu:
Kiva nähdä että ketju aktivoitui :D

Rebel, onnea perheenlisäyksestä :ashamed: Muistan miten rankkaa teillä ja varsinkin sulla oli kun Rasmus oli pieni, nostan hattua että pysyt järjissäsi kaiken keskellä!

Terveisiä maalta; ensi maanantaina ultra+lekuri, ihan kunnallisen puolen! Siitä viikon päästä on vasta ensimmäinen neuvola, riippuen siitä mitä ultraava lekuri sanoo lasketuksi ajaksi, eli onko 4. viikko (eli ei näy mitään), vai 8. viikko :)

Sunnuntaina se tapahtuu! Tää mamma pääsee Tallinnaan päiväreissulle kaverin kanssa. Suunnitelmissa järjetöntä shoppailua (eli mä katson kun kaveri shoppaa), kulmien nypintää ja selkähieronta. Ehkä otan raitojakin päähän, jos aika riittää :D Luxusta.

Ehkä mun pitäis viedä toi Rebel joskus sinne päiväksi; sitten kun pienokainen osaa elää hetken ilman tissiä.
 
Kiva nähdä että ketju aktivoitui :D
Terveisiä maalta; ensi maanantaina ultra+lekuri, ihan kunnallisen puolen! Siitä viikon päästä on vasta ensimmäinen neuvola, riippuen siitä mitä ultraava lekuri sanoo lasketuksi ajaksi, eli onko 4. viikko (eli ei näy mitään), vai 8. viikko :)
Eli LA aika olis joko toukokuussa tai kesäkuussa...niin jännää...:xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22216837:
Elppaaaa... huhuu, mites kävi? Tuleeko teille Kullankerä 2011??
En mä tiedä : /

Plussasin siis jo syyskuussa, nyt 11.10 ultrassa näkyi 4 viikkoa vastaava "munarakkula". Kävin tiistaiaamuna labrassa tarkistuttamassa hormonitasot, joista lääkäri ei ole vielä soittanut. Sanoi että voi olla jo "niin iso kuin siitä ikinä voisi tulla", eli koteloitunut alkion alku, tai sitten 4. viikolla oleva pyrkyri.
Oksettaa ainakin aamuisin ja väsyttää, muita oireita ei ole.. Voihan noikin olla psykosomaattisia sinänsä, eli itseaiheutettuja.

1,5 viikon päästä uusintaultra, jossa katsotaan uudestaan. Ihmeteltiin vaan lääkärin kanssa että olisin teoriassa plussannut jo 1. viikolla, mikä Apteekin Raskaustestillä on mahdotonta. :(

Odotellaan..
 
...njoo, oltiin jo sivulla 2 : /

Nojuu en mäkään oo tänne kirjotellu, ku on ollu oikeesti niin kiire, töitä töitä ja enemmän töitä...
Noh mulla on nyt vaan tää ja huominen töitä, sit onki loppuviikko vapaata...=) On mun siskon pojan, Casperin 1v synttärit...

Mitäs muuta, juu, Emma on nyt alkanu kunnolla puhuun, molemmilla kielillä...Ja on kyllä niin reipas Lucan auttaja/nenän pyyhkijä...:D ja nyt sit alkanu syömään itse, mentiin vähän takapakkia siinä ku Lucas tuli...mutta nyt taas syö itse. Helpottaa arkee vähän.

Mun paino nousi kun en syöny karppii, mutta ei onneks kokonaan takas, ja jo 2vkos laski takas missä olin, eli 95kiloon. Kauheeta ku huomas että lihosin vaan perunan ja leivän takii...hyiii...
Eli oon nyt löytäny itseni kunnolla ja tiedän mitä se vaatii että paino putoo...

Pientä flunssaa ilmas, siis mulla, ja tottakai se helvetin yskä, semmonen haukkuva yskä, yskittää niin että on pissat housuis ja oksennus lentää...prkl...kiwa istuu kassalla ku yskä kohtaus alkaa:kieh:

Nojuu, tulihan tos jo vähän jotain....huhuuuu, missä te muut luuraatte??? ja Elppa miten asia etenee???
 
Viimeksi muokattu:
No niin, tänään pääsin vihdoin iltapäivästä siihen kontrolliultraan. Siellä oli neliraajainen isopäinen tyyppi jolla sydän löi!! <3 Mittojen mukaan viikkoja 7+5, laskettu aika siis TAAS kesäkuun alkupuolella :D

Väsymys on kamalaa, mutta onneksi paha olo kesti vain pari viikkoa (rukoilen edelleen).

Ultrakuvassa näkyi jotain muutakin, jotain mitä ultraaja ei ollut koskaan nähnyt, eikä kukaan muukaan jolle kävi kuvan näyttämässä: siellä oli alkion vieressä tikkarin näköinen juttu :D Eli siis ihan kun kädestä olis lähtenyt lasso; pieni naru jonka päässä ympyrän muotoinen lenkki. Outoa, ultraaja oli sitä mieltä että katsotaan sitten ekassa sairaalaultrassa tarkemmin, että mikä voi olla.

Tästä masuasukas taitaa saada mehevän lisänimen :D
 
No niin, tänään pääsin vihdoin iltapäivästä siihen kontrolliultraan. Siellä oli neliraajainen isopäinen tyyppi jolla sydän löi!! <3 Mittojen mukaan viikkoja 7+5, laskettu aika siis TAAS kesäkuun alkupuolella :D

Väsymys on kamalaa, mutta onneksi paha olo kesti vain pari viikkoa (rukoilen edelleen).

Ultrakuvassa näkyi jotain muutakin, jotain mitä ultraaja ei ollut koskaan nähnyt, eikä kukaan muukaan jolle kävi kuvan näyttämässä: siellä oli alkion vieressä tikkarin näköinen juttu :D Eli siis ihan kun kädestä olis lähtenyt lasso; pieni naru jonka päässä ympyrän muotoinen lenkki. Outoa, ultraaja oli sitä mieltä että katsotaan sitten ekassa sairaalaultrassa tarkemmin, että mikä voi olla.

Tästä masuasukas taitaa saada mehevän lisänimen :D
Mahtavaa! Elppa ja Elpan oma candyman :heart:
Mähän sanoin, että teille tulee Kullankerä vm. -11 ;)
En tiedä miks, mut mulla oli jotenki sellanen olo heti, kun luin sun plussasta, että teille tulee toinen poika. Ja jälleen oikeassa olemisen todennäköisyyshän on se 50% :D

Mussa nämä toisten raskaus- ja vauvautumisuutiset ei herätä yhtään ripaustakaan kateutta/haikeutta, pelkkää vilpitöntä iloa tois(t)en puolesta. Se lienee merkki siitä, että meidän perhekoko on nyt tässä. Tai no, mun nyt väkisinkin, mieshän voi kymmenen vuoden päästä viidenkympin villityksessä vaihtaa nuorempaan ja tehdä vaikka toisen mokoman, jos pörssi kestää :)

Käpyselle tsemppiä laihdutusrupeamaan! Mä olen tässä syksyn mittaan kironnut useamman kerran, että miksi sitä onkin pitänyt syödä itsensä tähän jamaan. Liikakilot on tullu nimittäin niin paljon helpommalla kun millä niistä pääsee eroon :kieh: Mä olen nyt pudottanu viime vuoden lopusta sen kakskymppiä ja viimenen kymppi on niiiiiiin tiukassa, mutta enhän mä nyt voi tässä vaiheessa enää luovuttaa.

Enkä muuten saanut sitä vakipaikkaa (kuka yllätty, en mä ainakaan! :( ), se annettiin sellaselle joka oli aiemmin (joskus useampi vuosi sitten) sijaisena ja lähti omasta halustaan muualle, tuli 3kk sitten takas ja bing, sai vakkaripaikan... Ja tää muuten sit lisää tasan motivaatiota roikkua tuolla sijaisenan vuosikausia. Pitää varmaan munkin lähteä muualle, että mut sitten valitaan, kun oon tehny comebackin :mad:

Jep. Että näin täällä. Hyvin pyyhkii!!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka :wave: Minä täällä jatkuvasti kaks kertaa vuodessa käyn palstailemassa :LOL:

Ois kauhia vauvakuume... Mutta eipä tässä ny oikeen oo sopeva aika, opiskelut kesken ja poikakaverin kanssa seurusteltu vasta vähän aikaa. Kaikenlaista ruljanssia elämässä tapahtunu. MUTTA Ihanaa että täältä sai lukea plussauutisia, onnea kaikille ja tarrasukkia mukaan :flower::hug: Jospa sitä joskus vielä itsekin...:p

Lady
 
Elppa onnea sylin täydeltä :flower:

Mie oon itteeni niin tyytyväinen jopa pikkusen ylpee ku vaaka näytti tänää aamupalan jälkee 61,8kg :D
Elikkä yli -25kg painosta poissa :rolleyes:

Eipä tänne mitään ihmeempii...Viljami kasvaa ja kehittyy,mut hyvä niin ;)
 
Hellurei :wave:

Pikaisesti kertoilen kuulumisia, jos ne ketään kiinnostaa :xmas:
Miehen kanssa on ehkä vielä toivoa, ei oo siis vielä laitettu lusikoita jakoon, vaikka se tuntui vielä vähän aikaa sitten ainoalta vaihtoehdolta.

Vauvakuume vaivaa aika ajoin :whistle: mutta sen aika ei ole vielä, ei ei =)

Elsa kasvaa kovaa vauhtia ja on oikea papupata :D välillä oikein ihmettelen mistä se keksii kaikki juttunsa.

Jokos löytyy muita kuivaksi oppineita? =)

Onnea laihtuneille, hieno saavutus :flower: kumpa itekkin joskus voisin hehkuttaa samaa :ashamed:

Elpalle tarrasukkia matkaan ja onnea pienokaisesta :flower:

jaahas, likka heräs... täytyy jatkaa paremmalla aikaa :wave:
 

Yhteistyössä