Kukkaron herraksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettiväinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettiväinen

Vieras
Katsoiko kukaan tuota ohjelmaa tänään? Mitkä fiilikset tuli? Minusta oli hirmu surullista, että ohjelman lopputulos oli ettei hän saanut kaikista yrityksistä huolimatta sitä Takuusäätiön lainatakausta.

Ei käyny sääliksi, ja kyllähän se lopputulos sillai hyvä oli ettei ainakan ENÄÄ voi tehdä lisää velkaa, pikkasen se oli epärehellinen tai siis jätti kertomatta koko totuutta ennenkuin se hakemus lähti.

Ihan hyvä ohjelma se on. Olihan se surullinen hetki, ja tiedän tasan tarkkaan miltä hänestä tuntui. Mutta toisaalta se on myös vapauttavaa kun ne siirtyvät sinne ulosottoon ja on todellakin pakko alkaa elää varojensa mukaan.

Kyllä kävi vähän sääliksi, mutta toisaalta olen sitä mieltä että joillain ihmisillä se velan otto ei oikeasti lopu ennen kuin sille laitetaan stoppi sillä että luottotiedot menee ja vanhat velat menee ulosottoon. Sitten on vaan oikeasti pakko keksiä muita keinoja sen rahatilanteen tasaamiseen kuin uusi velka. Joskus näitä ylivelkaantuneita tapauksia tulee työn kautta vastaan ja kurjahan se tilanne on vaikka toki täysin itse aiheutettu :(

Oliko tää eka jakso vai onko sarja alkanu jo aiemmin? katoin sen ekan "tuotantokauden" mut tää jakso näytti uudelta, oli uus juontajakin. Oonko missannu jo monta jaksoa?

suurin osa hlön lainoista turhia,pakko ostella merkkivaatteita luotolla kun käteisellä pystynnyt!!
päätös oli ihan ok kun ei saanut lainaa nyt menee ulosottoon maksaa joka kuukausi..kyllä ne siältä joskus häviää.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
itsehän tuon takuusäätion lainatakaushakemuksensa pilasi kun meni ottamaan lisää pikavippejä :/siinä nyt sitten miettii, että kannattiko...

Eihän se ottanut lisää pikavippejä, vaan jotkin velat mitä oli ennen takuusäätiön hakemuksen tekoa tulleet, oli jääneet pois hakemuksesta. Hakemus väärillä tiedoilla = ei lainaa.

Aivan järkyttävän typeriä ihmisiä. Katsoi eka tuotantokaudesta muutaman jaksan, mutta mulla alkoi niin ärsyttää ihmisten järjetön rahankäyttö. Kulutusluotolla ostettuja Pleikkari3 ja aivan hulluja muita ostoksia ja asuntolainan maksuunkin käytetty kulutusluottoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itsehän tuon takuusäätion lainatakaushakemuksensa pilasi kun meni ottamaan lisää pikavippejä :/siinä nyt sitten miettii, että kannattiko...

Eihän se ottanut lisää pikavippejä, vaan jotkin velat mitä oli ennen takuusäätiön hakemuksen tekoa tulleet, oli jääneet pois hakemuksesta. Hakemus väärillä tiedoilla = ei lainaa.

Sanotaan velallisen epärehellisyydeksi ja on vakava asia. Tuollaisen jälkeen ei mitään toivoa siitä, että joku auttaisi.

oli ottanut pikavippejä myös

Alkuperäinen kirjoittaja sekä että:
Kyllä kävi vähän sääliksi, mutta toisaalta olen sitä mieltä että joillain ihmisillä se velan otto ei oikeasti lopu ennen kuin sille laitetaan stoppi sillä että luottotiedot menee ja vanhat velat menee ulosottoon. Sitten on vaan oikeasti pakko keksiä muita keinoja sen rahatilanteen tasaamiseen kuin uusi velka. Joskus näitä ylivelkaantuneita tapauksia tulee työn kautta vastaan ja kurjahan se tilanne on vaikka toki täysin itse aiheutettu :(

Olisi toivonut että hälle stoppi olis tullut aiemmin. 425euroa kuussa ulosottomaksua lainasta ei ole kovin paljon, jos maksettavaa on yli 30keur. Makselee muuten aika pitkään, kun korotkin huomoidaan. Taisi sanoa ohjelmassa että kaikkiaan maksettavaa tulee yli 40keur.

Mutta oli siinä ohjelman alussa aika erikoisia mielipiteitä siitä mitä hän haluaa ostaa jne. Laskin että noin 500 euroa kuussa on kerännyt sitä miinusta tililleen, useamman vuoden ajan. Luulis että se jo herättelis aiemmin tilanteeseen?

Onko muille sarjan henkilöille käynyt paremmin?

Katsoin sitä edellistä tuotantokautta, ja siinähän jotkut selvis veloistaan oikein hyvin. Muistan sen yhden joka osteli "antiikkia" mitkä todellisuudessa oli ihan romua kun sitten yritti ohjelman aikana niitä myydä.

Mua kummastutti että tää henkilö tienas saman kuin minä, eli 1700 netto. olen kans yh mutta vain 1 lapsi.
Mulla on omalla työllä maksettu asunto, pihassa autoja pankissa rahaa...Aina olen voinut hankkia mitä haluan.
En kyllä hummaa ylellisyystuotteisiin..Katson tarkasti mitä ostan.
Mutta kaipa ne on ne ostotottumukset sitten ja usko että pienistä puroista...
Kummastutti vaan että saman verran , tai vähemmän on rahaa mulla käytössä ja kivasti pärjäämme.

et sitten kovin tarkkaan katsonut ohjelmaa... oli noiden lisäksi ottanut myös lisää pikavippejä, jotka oli se viimeinen naula arkkuun että takuuta ei voitu myöntää

Yhteistyössä