Kukkaron herraksi YLE1:llä: eikö maalaisjärkeä ole enää kenelläkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EiYmmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon kattonu tota ohjelmaa aiemmin, en tuota jaksoa kylläkään. Mut samaa oon ihmetelly. Tämä maa on pullollaan idiootteja...

Ja mitä imureihin tulee, omaltani vaadin tiettyjä ominaisuuksia allergian ja astman vuoksi. Mutta 300 oli ehdoton maksimi munkin imurini hinnaksi. Kallis tuo oli, en sitä sano. Mut omalla työlläni ansaitulla rahalla maksan, kuten muutkin ostokseni, joten eri tilanne... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Hääääh, siis onks oikeesti olemassa 1800 euron imureita?! Yksityisille kuluttajille!? Mitä ihmeen swarovskin kristalleja niissä mahtaa olla...
Ja mä kun ostin just imurin ja järkytyin kaupassa ku siellä oli jotain 150 euron imureita, itse ostin omani siis kolmellakympillä... :)

Jep, meilläkin on imurikauppias käynyt kyseessä on Electroluxin Lux (tai jotain sinne päin) -niminen imuri.

Oli kyllä tehokas kun sitä esitteli ja jos rahaa olisi vähän enemmän ylimääräistä niin oltaisiin se ostettukin.

Todella hyvältä vaikutti. Mutta hinta ihan tähtitieteellinen.

Onkohan imurikauppias ollut mun veli, se joskus myi noita.:D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hääääh, siis onks oikeesti olemassa 1800 euron imureita?! Yksityisille kuluttajille!? Mitä ihmeen swarovskin kristalleja niissä mahtaa olla...
Ja mä kun ostin just imurin ja järkytyin kaupassa ku siellä oli jotain 150 euron imureita, itse ostin omani siis kolmellakympillä... :)

Jep, meilläkin on imurikauppias käynyt kyseessä on Electroluxin Lux (tai jotain sinne päin) -niminen imuri.

Oli kyllä tehokas kun sitä esitteli ja jos rahaa olisi vähän enemmän ylimääräistä niin oltaisiin se ostettukin.

Meillä on Lux. Ollut jo kohta 7 vuotta. On hintansa väärti ollut. Aivan ihana huuveri kokonaisuudessaan. Ei ostettu kaikkia niitä tilpehöörejä, mutta hinta oli tosiaan huikea. Sain sen synttärilahjaksi. :D

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Kyllä ihmettelin sitä että miksi tuossa tilanteessa pitää hankkia kolme lasta? Nykyään vaan niin monet ajattelee että kaikki on saatava heti, vaikkei olisi rahaa...

Sossu betalar ja paskasakki lisääntyy kuin kärpäset.

Samaa mieltä! :ashamed:

Niin tarkkaan en kattonu ohjelmaa että tietäsin saivatko sossusta, mutta tämä paskasakkinen ei saanu aikoinaan sossusta. Tämä paskasakkilainen lisäänty kans. Mutta voi miten tämä paskasakkilainen rakastaa paskasakkiinsa syntyneitä lapsia. Tekee niiden eteen ihan mitä vaan.

Niillä paskasakkisilla on tunteet, ne on eläviä ihmisiä. Ja niinku tuosta ohjelmasta huomasitte, ne tarvii apua arjen hallintaan.

Ei ollut, meillä kävi nuori nainen.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Kyllä ihmettelin sitä että miksi tuossa tilanteessa pitää hankkia kolme lasta? Nykyään vaan niin monet ajattelee että kaikki on saatava heti, vaikkei olisi rahaa...

Sossu betalar ja paskasakki lisääntyy kuin kärpäset.

Samaa mieltä! :ashamed:

Niin tarkkaan en kattonu ohjelmaa että tietäsin saivatko sossusta, mutta tämä paskasakkinen ei saanu aikoinaan sossusta. Tämä paskasakkilainen lisäänty kans. Mutta voi miten tämä paskasakkilainen rakastaa paskasakkiinsa syntyneitä lapsia. Tekee niiden eteen ihan mitä vaan.

Niillä paskasakkisilla on tunteet, ne on eläviä ihmisiä. Ja niinku tuosta ohjelmasta huomasitte, ne tarvii apua arjen hallintaan.

Aika urvelo sitä pitää olla jos ei osaa laskea mihin rahat riittävät. Ja saivat sossusta rahaa.

Aika urvelo sitä pitää olla jos ei osaa laskea mihin rahat riittävät. Ja saivat sossusta rahaa.

Niin pitää, mutta pointtina oliki se, että haukkumalla ei kenenkään elämä parane. Ja kyseinen perhe ilmeisesti oli ohjelmaan hakeutunu just sen takia, koska ei hallinnu rahan käyttöä.

Ja vielä lisäisin että kyllä mä olisin mielenterveyteni menettäny jos mua olis vielä sakotettu virheistä. Ja kielletty lisääntymästä. Tarkottaako se nyt sitä, että kun joskus on velkaa tehny, ei enäään saa lisääntyä, koska lapsista tulee yhtä typeriä?

Ja vielä lisäisin että kyllä mä olisin mielenterveyteni menettäny jos mua olis vielä sakotettu virheistä. Ja kielletty lisääntymästä. Tarkottaako se nyt sitä, että kun joskus on velkaa tehny, ei enäään saa lisääntyä, koska lapsista tulee yhtä typeriä?

Onneksi olkoon OnniKeiju, että olet saanut elämäsi hallintaa ja selvinnyt veloistasi. En luokittele tai arvosta ihmisiä sen mukaan, kuinka paljon heillä on tuloja, joten en luokittele sinua heti "rupusakiksi".

Ongelma vaan on, että jos ei pysty hallitsemaan omaa elämää, mielestäni ei ole hyvä tehdä lapsia, koska hekin joutuvat siitä kärsimään.

Mikäli on velkaa, eletään vikavipeillä ja vielä ei osata sanoa ei 1800e:n imurille, niin mielestäni ei pysty kasvattamaan lastakaan siinä tilanteessa. Lasta pitää osata kasvattaa ja asettaa rajat ja kieltää.

Ei tuokaa pariskunta tuntunut oikeasti mitään oppivan, kun heitä paasotaan: he eivät osaa itse tehdä mitään. Oppiko nainen mitään, kun hänen 1800e:n virheostoksen maksaa sosiaalitoimisto?

tuo ohjelma ittessään on ollut tosi hyvä. Meillä mies sairastui selkärankareumaan ja siitä se alamäki lähti. Viljelyn joutui lopettamaan, osa pelloista myytiin ja saatiin talo-ja tilalainat maksettua ja osa laitettiin vuokralle. Poikamme syntyi keskosena ja omat hankaluutensa on ollut siinä joten olen itse jäänyt kotia hoitamaan poikaa. Tulot olleet todella pienet ja velkaa tuli koska maan myynnillä saatiin vain nuo lainat pois. Työelämässä mies ollut vasta viimeiset kaksi vuotta kun löytyi lääkitys mutta nyt ollut lomautettuna lokakuulta asti. Olen katsonut joka jakson ja niiden avulla saatu taas raha-asiat kuntoon, seuraamalla ohjelman ohjeita. Tosi hyvä ohjelma, uskon että on auttanut monia muitakin. Toivottavasti saa jatkoa.

Se, että tv:ssä näytetään yhdet tollerot, ei tarkoita, ettei KELLÄÄN ole enää maalaisjärkeä.

Verrataanpa vaikka tuota paljon puhuttavaa imuria ja sen hintaa: 1800e vs 180e. Moni on rankaisemassa heitä holtittomuudesta. Käsi sydämelle: Kuinka monen auto on maksanut 30 000e? Entä 3000e? Kun autoja saa 300:lla eurollakin. Tai. Kuinka monen talo on maksanut 300 000e, kun 30 000 eurolla saisi yksiön?

mä haluaisin sellaisen H2O imurin, jota esiteltiin ostoskanavalla. =) mutta en tilannut, kun tavallinen vanha vielä pelittää. edellinen kesti 5 vuotta, joten ei tämäkään kovin kauaa enää jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja No on:
Se, että tv:ssä näytetään yhdet tollerot, ei tarkoita, ettei KELLÄÄN ole enää maalaisjärkeä.

Verrataanpa vaikka tuota paljon puhuttavaa imuria ja sen hintaa: 1800e vs 180e. Moni on rankaisemassa heitä holtittomuudesta. Käsi sydämelle: Kuinka monen auto on maksanut 30 000e? Entä 3000e? Kun autoja saa 300:lla eurollakin. Tai. Kuinka monen talo on maksanut 300 000e, kun 30 000 eurolla saisi yksiön?

Eli sä mielellään maksat veroistasi 1800e:n imurin toimeentulotuella eläville opiskelijoille?
Mäkin ostan kyllä kaikenlaista luksusta, ei siitä ole kyse, mutta mä tienaan omat rahani.

Jossain päin maailmaa (olisiko ollut USA?) muistaakseni on kastroitu tai kielletty lisääntyminen miehiltä, jotka eivät ole ruokkojaan pystyneet maksamaan. USA:ssa myös toimii ainakin yksi toimintaryhmä, joka maksaa narkomaaneille sterilisaatiosta. Eli luovu kyvystäsi lisääntyä ja saat rahaa muutamaan seuraavaan annokseen. Eikä tästä niin montaa vuosikymmentä ole, kun Suomessakin pakkosteriloitiin ihmisiä, joiden katsottiin olevan epäsopivia vanhemmiksi.

Itse toivoisin, että se kierre saataisiin poikki, ettei kenenkään tarvitsisi edes ajatella olevansa kykenemätön perheen perustamiseen. Eri asia, jos vapaaehtoisesti on hankkimatta lapsia. Se vain on niin, että harva veronmaksaja haluaa verorahojensa menevän ennaltaehkäisevään työhön. Kun mitään näkyviä ongelmia ei vielä ole, korjaushaluakin puuttuu.

Muistaakseni lauantain Hesarissa oli hyvä kirjoitus, jossa toivottiin kotitalousopetuksen alkavan jo alakoulussa. Se olisi mielestäni ihan hyvä idea. Yksi tunti sinne tänne jo ekalta alkaen taloudellista elämistä, ruoanlaittoa alkeista, kodinhoitoa jne. Jopa ne, joiden kotona ei olisi asiat mallillaan, saisivat oppia näihin asioihin pienestä pitäen. Varmasti olette samaa mieltä, että on eri asia oppia säästeliästä elämistä 7-vuotiaana kuin 13-vuotiaana?

En minäkään mitään työtä tee, enkä sossuja jaksa rahastaa.
Ei ne lapset paljoa ruokaa tarvitse, kunhan ite elää. 5 lapsen lapsilisillä elää kyllä jonkin aikaa, kun ei ole akkaa vieressä valittamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Eli sä mielellään maksat veroistasi 1800e:n imurin toimeentulotuella eläville opiskelijoille?
Mäkin ostan kyllä kaikenlaista luksusta, ei siitä ole kyse, mutta mä tienaan omat rahani.

No en maksa mielellään, mutta mieluummin kuitenkin kalliin imurin, kuin vielä kalliimman auton tai viinaa juopoille. Kun tosiaan vielä älyttömämpiäkin tapahtuu. Oletko koskaan huomannut esim. mustalaisten mersuja ja kultakoruja. No, osa voi olla varastettukin, mutta kyllä aika ison osan rahoittaa meidän yhteiset veroeurot. Imuri on kuitenkin vain imuri. Pääasia, että edes yrittävät saada tilanteen kuriin.

Kai tuo perhe oppi virheistään, ainakin ohjelma yritti sen kuvan antaa. Kirjanpitoa menoistaanhan eivät koskaan aloittaneet..

Mua huvitti sen miehen "Suomi"-paita. Tuli mielikuva pulskasta äijästä, joka vastustaa maahanmuuttoa, kun "ne tulee tänne elämään sosiaalituella".

Alkuperäinen kirjoittaja v:
ainakin ennen nuo kalliit imurit oli hyviä. Äitini osti sellasen 20 vuotta sitten ja nyt äidin kuoltua tuli meille ja toimii yhä edelleen. Imurin pusseja ei vain monesta paikkaa siihen enää saa.

Mun vanhemmilla myös. Päätoimisessa käytössä edelleen. Kallis se oli silloinkin. Eivät enää onneksi ostaisi kiertävältä. Mutta heillä sentään oli rahaa maksaa ostoksensa, eivät muuten olisi ostaneetkaan.

Valitettavan tavallista vaan on toi ajattelu, että meidän pitää voida ostaa tää ja tää, kun muutkin ostaa, hinnasta viis.

Itse toivoisin, että toimeentulotuella elävät 1800e:n imuria ja vikavippejä ottavat eivät saisi geenejään jatkoon. Muuten ihmiskunta on jo tuhoontuomittu.

Miten perustelet tuon? Kyse voi olla juuri siitä, että heillä on hyvät geenit, mutta eri ympäristöön kuin nykyisin. Jollain voi olla hyvät ominaisuudet, mutta maailman muuttuessa nuo ominaisuudet voivat muuttua huonoiksi.

Eiköhän nuo ole maksaneet sen imurin toimeentulotuen normista, eli sen he olisivat saaneet sen kuitenkin. Ja parempi että imuriin kuin alkoholiin tai tupakkaan.

Yhteistyössä