Kukkaron herraksi YLE1:llä: eikö maalaisjärkeä ole enää kenelläkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EiYmmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EiYmmärrä

Vieras
Katsoin juuri YLE1:n Kukkaron herraksi dokkarin. Opiskelijapariskunta, kumpikaan ei työssä, jolla 2 lasta ja 3. tulossa.

Pikavippejä otettu, elävät yhteiskunnan rahoilla. Ja sitten ostavat vielä imurin, joka maksoi 1800e!

Eikö kenelläkään nykyään enää ole maalaisjärkeä?

Kenen mielestä tuollaisilta olisi pitänyt kieltää toimeentulotuki?

Juu mä ymmärrän että voi olla tiukkaa mutta se imuriostos oli ihan heidän oma valintansa. Mä en koskaan milloinkaan ostaisi 1800 euron imuria vaikka olisin miljonääri.

Kyllä ihmettelin sitä että miksi tuossa tilanteessa pitää hankkia kolme lasta? Nykyään vaan niin monet ajattelee että kaikki on saatava heti, vaikkei olisi rahaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä ihmettelin sitä että miksi tuossa tilanteessa pitää hankkia kolme lasta? Nykyään vaan niin monet ajattelee että kaikki on saatava heti, vaikkei olisi rahaa...

Sossu betalar ja paskasakki lisääntyy kuin kärpäset.

Hääääh, siis onks oikeesti olemassa 1800 euron imureita?! Yksityisille kuluttajille!? Mitä ihmeen swarovskin kristalleja niissä mahtaa olla...
Ja mä kun ostin just imurin ja järkytyin kaupassa ku siellä oli jotain 150 euron imureita, itse ostin omani siis kolmellakympillä... :)

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Juu mä ymmärrän että voi olla tiukkaa mutta se imuriostos oli ihan heidän oma valintansa. Mä en koskaan milloinkaan ostaisi 1800 euron imuria vaikka olisin miljonääri.

Mäkin ymmärrän hyvin, että opiskelijapariskunnalla on tiukkaa, jos hankitaan vielä lapsia, eikä kumpikaan ole töissä.

Mut sen jälkeen kun ostaa tuollaisen imurin, mun mielestä toimeentulotuki pitäisi evätä. Kai nyt tyhmyydestä pitäisi sakottaa?

Niin, ennen muinoin sentään kuolo korjasi suuremman sadon köyhimmissä väestönosissa. :xmas:

No vähän samoja ajatuksia tuli mulla (ja miehellä ) mieleen. En mä paskasakiksi sanois, mut mitä järkee on pykätät tenevaa toisen perään, ku ei oikeesti ole varaa elättää niuitä edellisiäkään. Velat ulosotossa toisella ja pikavippejä vaan otetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:

Mäkin ymmärrän hyvin, että opiskelijapariskunnalla on tiukkaa, jos hankitaan vielä lapsia, eikä kumpikaan ole töissä.

Mut sen jälkeen kun ostaa tuollaisen imurin, mun mielestä toimeentulotuki pitäisi evätä. Kai nyt tyhmyydestä pitäisi sakottaa?

Oon samaa mieltä, tyhmyydestä pitäisi sakottaa. Ei voi olettaa että mitä vaan saa tehdä ja muut korjaa sotkun.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Hääääh, siis onks oikeesti olemassa 1800 euron imureita?! Yksityisille kuluttajille!? Mitä ihmeen swarovskin kristalleja niissä mahtaa olla...
Ja mä kun ostin just imurin ja järkytyin kaupassa ku siellä oli jotain 150 euron imureita, itse ostin omani siis kolmellakympillä... :)

Mä voisin sen 150e maksaa imurista jo! Noi kolmenkympin imurit tuntuvat olevan heti rikki!
En kyllä ikinä maksais 1800e imurista, vaikka kestäisi ikuisuuden!

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Niin, ennen muinoin sentään kuolo korjasi suuremman sadon köyhimmissä väestönosissa. :xmas:

Sitä kutsutaan evoluutioksi.

Imureissa on eroa, mutta 200 eurolla saa jo aivan hyvän. Kolmenkympin imuria epäilen, sillä tuttavapaikassa oli tällainen halppisimuri ja se oikeasti sylki roskat ulos ilmavirran mukana. Uutena se oli saattanut toimiakin, mutta myöhemmin oli täysin kyttökelvoton.

ainakin ennen nuo kalliit imurit oli hyviä. Äitini osti sellasen 20 vuotta sitten ja nyt äidin kuoltua tuli meille ja toimii yhä edelleen. Imurin pusseja ei vain monesta paikkaa siihen enää saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Sitä kutsutaan evoluutioksi.

Vahvimman laki ei tarkoita, että kehittynein selviää, vain sopeutuvaisin. Jos nyt mennään ihan OT. Luonnonvalinta taas tuskin toteutuu, jos ns. heikko aines saa mahdollisuuden elää. Itsekin olisin kuollut jo syntyessäni tai pian sen jälkeen ilman antibiootteja.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
ainakin ennen nuo kalliit imurit oli hyviä. Äitini osti sellasen 20 vuotta sitten ja nyt äidin kuoltua tuli meille ja toimii yhä edelleen. Imurin pusseja ei vain monesta paikkaa siihen enää saa.

Juu, ja 20:ssä vuodessa ei ole tapahtunut mitään kehitystä imureissa... Oikeesti.

Jep, meilläkin on imurikauppias käynyt kyseessä on Electroluxin Lux (tai jotain sinne päin) -niminen imuri.

Oli kyllä tehokas kun sitä esitteli ja jos rahaa olisi vähän enemmän ylimääräistä niin oltaisiin se ostettukin.

Todella hyvältä vaikutti. Mutta hinta ihan tähtitieteellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Löytyiskö täältä? Meidän vanhaan imuriin ainakin löytyy.

http://www.pussit.net/kirby.php

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Imureissa on eroa, mutta 200 eurolla saa jo aivan hyvän. Kolmenkympin imuria epäilen, sillä tuttavapaikassa oli tällainen halppisimuri ja se oikeasti sylki roskat ulos ilmavirran mukana. Uutena se oli saattanut toimiakin, mutta myöhemmin oli täysin kyttökelvoton.

Hepa-suodatin maksaa jo 45e ja se vaihdetaan kerran vuodessa :) Mutta kumma kyllä, mielummin sen ostan kuin 30e imurin. Mutta jää minultakin nämä ylihinnoitellut imurit ostamatta...

Yhteistyössä