kukkalaite

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
hautajaisiin pitäisi ostaa kukkalaite,millainen olisi nätti ja näyttävä ja ei mielellään hirveen kallis.osaisiko joku suositella paikkaa mistä osaisin lähtee etsiskelemään?kuopiossa mielellään..

Kannattaa netistä katsella, niin minä ainakin tein kun ukin hautajaisiin mietin kukkalaitetta. Oli sitten jonkinlainen mielikuva millaisen haluan, kun menin sitä tilaamaan. Ja ihan tilaat sellaisen mikä sinusta on nätti ja sopiva. Ja googletat Kuopion kukkakauppoja, niin varmaan heidänkin sivuillaan on malleja mistä valita

Lisäät noihin antamiisi tietoihin vielä väritoiveen ja pyydät ehtotuksia kukkakauppiaalta. Kannattaa kysyä, mitä saa tällä hetkellä edullisesti ja valita kukat sen perusteella.

Ensi viikolla pitäisi jaksaa itse mennä tekemään ihan sama juttu.

[QUOTE="vieras";24522606]tarkotin lähinnä että osaisko joku sanoa mistä sais suht edullisesti nätin ja näyttävän kukkalaitteen,kun en kehtais monessa paikkaa käydä.[/QUOTE]

"millainen olisi nätti ja näyttävä"

Miksi sitten kysyt millainen? ;) Mutta tosiaan, aika typerää kysyä kukkalaitteen ulkoisista ominaisuuksista, koska ethän sä mitään virtuaalilaitetta ole viemässä ja irl - kukkalaitteita on niin monenenäköistä ja jokaisella kaupalla omansa, että paha mennä sanomaan, millasen laitteen juuri jonkun liikkeen sitoja tekee... :whistle: Ja onko se pakko olla kukkalaite? Kimppujakin nykyään viedään. Jos rahasta tiukkaa, niin sellanen on halvempi. Ja kuka käskee käymään monessa paikassa? Eikö voi soitella ja kysellä ensin hintoja, ennen, kun lähtee suinpäin rynnimään paikasta toiseen? Vaikka mitäs kehtaamista siinä sitten on... Eli hautajaisten jälkeen joku itseluottamuksen kohotuskurssikin olis paikallaan, jos hintojen kysyminenkin jo noin noloa...

[QUOTE="kiki";24522614]Kannattaa netistä katsella, niin minä ainakin tein kun ukin hautajaisiin mietin kukkalaitetta. Oli sitten jonkinlainen mielikuva millaisen haluan, kun menin sitä tilaamaan. Ja ihan tilaat sellaisen mikä sinusta on nätti ja sopiva. Ja googletat Kuopion kukkakauppoja, niin varmaan heidänkin sivuillaan on malleja mistä valita[/QUOTE]

olen katsellutkin netistä kukkakauppojen sivuilta erilaisia kukkalaitteita,mutta niissä ei ole hintoja ja haluaisin suunnilleen tietää mitä maksaa.

"millainen olisi nätti ja näyttävä"

Miksi sitten kysyt millainen? ;) Mutta tosiaan, aika typerää kysyä kukkalaitteen ulkoisista ominaisuuksista, koska ethän sä mitään virtuaalilaitetta ole viemässä ja irl - kukkalaitteita on niin monenenäköistä ja jokaisella kaupalla omansa, että paha mennä sanomaan, millasen laitteen juuri jonkun liikkeen sitoja tekee... :whistle: Ja onko se pakko olla kukkalaite? Kimppujakin nykyään viedään. Jos rahasta tiukkaa, niin sellanen on halvempi. Ja kuka käskee käymään monessa paikassa? Eikö voi soitella ja kysellä ensin hintoja, ennen, kun lähtee suinpäin rynnimään paikasta toiseen? Vaikka mitäs kehtaamista siinä sitten on... Eli hautajaisten jälkeen joku itseluottamuksen kohotuskurssikin olis paikallaan, jos hintojen kysyminenkin jo noin noloa...

niin no kysyinhän mä sitäkin ja sillä nyt tarkotin et jos joku tietäs mistä kukista tulisi nätti ja näyttävä.minun ei ole aiemmin tarvimmut ostaa kukkalaitteita niin sillä kysyin et jos muut on ostellut.

[QUOTE="vieras";24522704]olen katsellutkin netistä kukkakauppojen sivuilta erilaisia kukkalaitteita,mutta niissä ei ole hintoja ja haluaisin suunnilleen tietää mitä maksaa.[/QUOTE]

Mun kukkakaupassa maksaa kukkavihot 40-100 euroo ja kimput n.30-50 euroo. Mut en ole kuopiosta.

[QUOTE="vieras";24522704]olen katsellutkin netistä kukkakauppojen sivuilta erilaisia kukkalaitteita,mutta niissä ei ole hintoja ja haluaisin suunnilleen tietää mitä maksaa.[/QUOTE]

Meidän kukkalaite oli 50e ja ensimmäisenä se myyjä multa kysyi minkä hintainen kukkalaite saa olla.

Hintahan riippuu täysin siitä, mitä kukkia siihen haluaa. Toki kimppu on halvempi kuin laite ja joka liikkeellä on täysin oma tyylinsä ja hinnoittelunsa.

Soittamalla tuskin kauheasti viisaammaksi tulet, jollet tiedä mitä kukkia siihen haluat. Tosin ainakin siinä kukkakaupassa, jossa itse olen töissä, riittää kun asiakas sanoo hinnan ja värin, niin kauppias tekee sellaisen kimpun/laitteen, mitä sillä rahalla saa.

[QUOTE="kiki";24522776]Meidän kukkalaite oli 50e ja ensimmäisenä se myyjä multa kysyi minkä hintainen kukkalaite saa olla.[/QUOTE]

juu,oliko minkä kokoinen kukkalaite ja millasia kukkia oli?

Ostat vaaleanpunaisia liljoja ja valkoisia ruusuja tai neilikoita ja tökit ne sellaiseen "sieneen" joka laitettu nättiin matalaan astiaan. ja ulkoa saa rehuja esim. kuunliljojen lehtiä. Otat netistä mallia. Liljat koholle ristin muotoon ja ruusut alemmas. Pohjana vihreät lehdet.

Mun kukkakaupassa maksaa kukkavihot 40-100 euroo ja kimput n.30-50 euroo. Mut en ole kuopiosta.

Valkoisten liljonen kanssa käy monikin,mutta esim. neilikat ja ruusut niitä käytetyimpiä. Ja niitä on vaikka mikä värisiä. Jos haluat edullista,niin krysanteemia kannattaa käyttää silloin,on kokoonsa nähden edullinen. Esim. 3 valkoliljaa, neilikkaa ja kryssaa sekaan maksais mulla n.60 euroo.

Pistä hakusanaksi surulaite, niin löytyy niitä hintojakin sisältäviä paikkoja.

35€ eurosta ylöspäin näyttäisivät olevan, 50-70 näyttäisi olevan tavallisin hinta. Surukimpun saa halvemmallakin. Kukkavalinnoilla saa sitä hintaa eniten säädeltyä.

Ostat vaaleanpunaisia liljoja ja valkoisia ruusuja tai neilikoita ja tökit ne sellaiseen "sieneen" joka laitettu nättiin matalaan astiaan. ja ulkoa saa rehuja esim. kuunliljojen lehtiä. Otat netistä mallia. Liljat koholle ristin muotoon ja ruusut alemmas. Pohjana vihreät lehdet.

taidan kuitenkin ostaa kukkakaupasta,minun taidoilla en saa siitä näyttävää ja nättiä en sitten millään :)

[QUOTE="vieras";24522792]juu,oliko minkä kokoinen kukkalaite ja millasia kukkia oli?[/QUOTE]

Ihan sellanen tavallisen kokoinen, saman kokoisia näytti olevan muillakin...vaikka ei kai sillä kukkalaitteen koolla nyt niin paljon lie väliä.

Ja mä en yhtään muista minkä nimisiä kukkia siinä oli, mut väriltään oli sini-valkoinen..oli siis jotain muita kuin ruusu tai lilja

Jos olet kukkakauppias vielä linjoilla, niin kuinka kauan ne sidotut kukat säilyy hyvinä jossain auton peräkontissa? Kovasti pohdin ostaako kukat kotoa, jolloin pääsisin henkilökohtaisesti neuvottelmaan millainen kimpusta tulisi ja näyttäisivät sopivia kukkia vitriinistään vai pitäisikö tilata ne etukäteeen hautajaispaikkakunnalta mitään näkemättä.

viime viikonloppuna oltiin hautajaisissa ja vietiin surukimppu. Siinä oli tumman liloja neilikoita ja sitten jotain valkoista lisäksi. hintaa oli 40 euroa. Kukkakaupassa meiltä kysyttiin että paljonko saa maksaa. Sitten saimme runon ja alllekirjoitukset päättää jotka he tekstasivat siellä kaupassa.
Ai niin ostimme perjantaina alkuillasta ja yöllä kun pääsimme perille niin laitoimme yöksi ulos niin säilyivät hyvin lauantaille.
Kimpun kävimme tilaamassa joitain päiviä etukäteen.

Kannattaa tosiaan mennä sinne kukkakauppaan pari päivää ennen kukkalaitteen tarvetta. Kun menet kukkakauppaan, kerrot että hautajaisiin pitäisi kukkia viedä, kerrot kuinka paljon rahaa haluat käyttää ja minkätyyppisiä kukkia/värejä olet ajatellut, sekä matka-ajan (kauanko kukkakaupasta lähdöstä kuluu aikaa itse hautajaisiin). Ammattitaitoinen kukkakauppias auttaa siitä eteenpäin.

Joku vuosi sitten ostin Kouvolan seudulta hautajaiskimpun hintaluokkaa kolme - neljäkymppiä, ja kyllä siihen kauppaan tuli mentyä uudelleenkin. Kauniisti oli tehty, näyttävämpi kuin olin odottanut ja muutenkin asiallinen palvelu. :)

Yhteistyössä