Kukkaketjun innoittamana, kertokaa orkidean hoitovinkkinne :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummomamma?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mummomamma?

Vieras
Olisi kiva kuulla miten muut hoitavat orkideoitaan, mulla on yksi joka just hengissä pysyy... Uitan sitä kerran viikossa, pitäiskö jotain muuta tehdä? Kertokaa nyt ihmeessä :D Tää taitaa olla hieman mummoutunut 25-vuotias mammalainen :)

Joulukaktus on ainoa kasvi, joka mulla pysyy hengissä ja se kukkii komeasti 2 kertaa vuodessa (tai siis ne, mutta 10v vanhus on erityisen komea).
Kun ne nuukahtaa, laitetaan altaklasteluruukut täyteen vettä, kastellaan myös multa kokonaan. Ei muuta hoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Joulukaktus on ainoa kasvi, joka mulla pysyy hengissä ja se kukkii komeasti 2 kertaa vuodessa (tai siis ne, mutta 10v vanhus on erityisen komea).
Kun ne nuukahtaa, laitetaan altaklasteluruukut täyteen vettä, kastellaan myös multa kokonaan. Ei muuta hoitoa.

Mä onnistuin jotenkin kummasti tappamaan mun joulukaktuksen viimevuonna.. :whistle:

minä olen talven uittanut orkideaani 2 viikon välein, ja nyt kun alkaa tulla valoisampaa niin kerran viikossa. ostin myös substralin orkidearavinnetta, jota lorautan näin keväällä siihen veteen. muista että se kukka ei saa jäädä valuvaksi, lehtiä voi suihkuttaa, mutta kukkavanaa ei. vettä ei juurille yläkautta, ruukun pitäisi olla läpinäkyvä ja valoa se saisi saada kohtalaisen paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Mä onnistuin jotenkin kummasti tappamaan mun joulukaktuksen viimevuonna.. :whistle:

Sä kastelit liikaa :D Ei tarvi kastella, ennen kun se roikkuu. Sopii mulle, kun ei tarvi muistaa hoitaa, kastelee sitten kun tarve näkyy päälle.

Uusimmat

Yhteistyössä