Kukkakaalille allerginen? tuntuu niin oudolta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
Typy kohta 5kk ja olen parina kertana antanu kukkakaalia. Meni posket punaiseksi, mutta luulin sen johtuvan siitä että on mennyt nukkumisesta punaiseksi ku meni heti ruoan jälkeen unille.

Tänään sitten kokeilin uudestaan unien jälkeen perunaa ja kukkakaalia. Posket meni jonkin ajan päästä ihan punaiseksi ja leukaan tuli pieniä näppyjä.
Eli siis on varmaan sille allerginen?

Koskaan allergiaan törmänny meidän suvussa tai miehen suvussa ( tai ainakaan muista. )
Ja tuo kukkakaali allergia kuulostaa niin hullulta :ashamed:
Voisko olla että sietää sitä vanhempana?

Alkuperäinen kirjoittaja df:
perunastako ei tule mitään? onko se pelkkää kuukkakaalia, vai purkista? purkissa on riisitärkkelystä ja rypsiöljyäkin. meillä oireillaan öljylle ihottumalla.

Perunaa ja kukkakaalia samassa ( kaupan valmisruoka siis. )
Peruna ja porkkana kyllä käy ja myös parsakaali ja peruna.

Kyllä vaan. Meidän tyttö on jo 1.5v ja on edelleen allerginen (yliherkkä?) kukkakaalille. Sen huomas ihan heti ensimmäisestä kerrasta kun sille sitä syötti....posket meni rikki, pyllyn iho meni vielä pahemmasti :/ Oon kokeillu sitä aina sillon tällöin uudestaan, viimeks viime viikolla mutta aina sama homma niin, että vähintään pyllyn iho palaa ihan vereslihalle jo samana päivänä.

Ananas on toinen mitä ei kärsi antaa yhtään, siitä tulee jo paljon pahempia oireita.

Nonnii :/ Mie jo ajattelin että meidän tyttö on ainut joka vois olla sille allerginen. Koskaan kuullukaan että sille vois olla allerginen :ashamed: Mut kai sitä voi olla ihan mille vain..
No jospa jätän sitten antamatta ettei mene pahemmaksi.

Voi olla allerginen . Kypsälle kukkakaalille ja myös raaka kukkakaali..

Tosin äläs huoli, joskus nuo yliherkyydet voivat mennä ohitse lapsen kasvaessa. Mutta sekin selviää vasta kokeilemalla. Myöhemmin (ainakin 4 vuoden päästä itse kokeilisin)

Alkuperäinen kirjoittaja Räjähtävä Ronttonen:
Voi olla allerginen . Kypsälle kukkakaalille ja myös raaka kukkakaali..

Tosin äläs huoli, joskus nuo yliherkyydet voivat mennä ohitse lapsen kasvaessa. Mutta sekin selviää vasta kokeilemalla. Myöhemmin (ainakin 4 vuoden päästä itse kokeilisin)

Juu täytyy kokeilla myöhemmin, mutta miksi nuin pitkän ajan päästä vasta?

Yhteistyössä