KUKAPA SH TAI LH/PH USKALTAA PALKKANSA LISINEEN ILMOITTAA NIIN LOPPUIS TUO TAIVASTELU??!!

Palkat vaihtelee tosi paljon kunnittain. Pääkaupunkiseudulla paljon paremmat palkat (syytäkin olla, koska asuminenkin kalliimpaa).
Itse sairaanhoitaja kk brutto n. 1600-1750 ?, Etelä- suomi.

Olen tällä hetkellä koeajalla elektroniikkateollisuudessa- vaativa suunnittelutyö. Palkka 1900 euroa/kk- verot ja muut kulut. Koeajan jälkeen palkka nousee huimaan 2200 euroon kuukaudessa-verot ja muut kulut. Että hoitajat voivat lopettaa sen naurettavan höpinän huonosta palkasta. KIITOS

Alkuperäinen kirjoittaja Inssi:
Olen tällä hetkellä koeajalla elektroniikkateollisuudessa- vaativa suunnittelutyö. Palkka 1900 euroa/kk- verot ja muut kulut. Koeajan jälkeen palkka nousee huimaan 2200 euroon kuukaudessa-verot ja muut kulut. Että hoitajat voivat lopettaa sen naurettavan höpinän huonosta palkasta. KIITOS

Oletko vastavalmistunut? Aika pienelle kuulostaa.

Tässäpä teille viimeisin palkkalaskelmani:
peruspalkka 1629,57e
iltatyötä 20,25 tuntia = 30,38e
yötyötä 45 tuntia = 180e
sunnuntaityötä 13,83 tuntia = 138,30e
lauantaityötä 7 tuntia = 14e
kilometrikorvaus omalla autolla 47km = 20,21e

Täsätä kun vähennetään pakolliset maksut ja verot niin käteen jäi 1434,39euroa. Ja lähihoitajana työskentelen.

Tää on taas tätä perisuomalaista kateutta. Jos mä saan huonoa palkkaa niin kukaan muukaan ei saa pyytää enempää. Siivoojien ja kassojen palkat on ihan perseestä mutta ei se ole hoitajien vika. Mikään ei estä teidän liittoa vaatimasta lisää palkkaa ja sitä kautta arvostusta työllenne.

Sekä siivoojan että hoitajan töitä tehneenä tiedän kummankin työn hyvät ja huonot puolet ja kyllä ne kummatkin on korotuksensa ansainnut. Lisätään nyt vielä, että tällä hetkellä en tee hoitajan töitä koska sen saman rahan saa helpommallakin eli tää korotus ei tule mun pussiin. Täydestä sydämestä tuen kuitenkin hoitajien työtaistelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Siisami:
Tää on taas tätä perisuomalaista kateutta. Jos mä saan huonoa palkkaa niin kukaan muukaan ei saa pyytää enempää.

No tuota... hoitajatkin ovat valittaneet, että saihan lääkärit ja kansanedustajat vasta korotukset... että sikäli...

Alkuperäinen kirjoittaja Inssi:

Inssin vaimona on kyllä todettava et sun palkka on inssiksi aika huono.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tää on taas tätä perisuomalaista kateutta. Jos mä saan huonoa palkkaa niin kukaan muukaan ei saa pyytää enempää.

No tuota... hoitajatkin ovat valittaneet, että saihan lääkärit ja kansanedustajat vasta korotukset... että sikäli...

Hoitajat myös pyytävät itselleen eivät vain valita että ei niille voi antaa kun ei mekään saada...

Alkuperäinen kirjoittaja ekoo:
Alkuperäinen kirjoittaja ekoo:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja siwan kassa:
aika hyvät palkat teillä! kauanko kestää opiskelu?

vähän eri tasoista hommaa kuin sinulla.... =)

No jopas kivasti sanoit!!!*monttu auki*
Kuule sormi menis suuhun sullakin,jos ei kassahenkilöitä kaupoissa yhtäkkiä oliskaan.

Ja nostaa muuten kovasti myötätunteoa teidän hoitsujen palkankorotuksia ajatellen tollaset kommentit.Vahvistui vaan käsitys siitä, että kuvttelette olevanne muiden yläpuolella...

Sama täällä, olen ton kyllä aiemminkin huomannut,että hoitsut kuvittelevat olevansa jumalia... Lähinnä naurattaa toi "korkeasti koulutettu"-nimike,mitä viljelevät. Suurin osa taitaa olla edelleen opistopohjalla,eikä se amk-nimikekään mikään yliopistotutkinto ole! Palkka on just hyvä nyt niillä!

ihan oikeesti hei haloo toi 1700-1900 ja siitä verot pois, ei oo hyvää palkaa!! tääl vissiin taivastelle nuo mammat kun on ollu töissä joskus vuonna papu!! ja hoitaja tiedän mitä tuo työ vielä on..ei todellakaan herkkua, mutta kattokaas joidenkin sekin on tehtävä! eikö vaan.

Hoitajat myös pyytävät itselleen eivät vain valita että ei niille voi antaa kun ei mekään saada...

Jos jonkun kaupan alan ihmisen mukaan hoitaja saa enemmän palkkaa kuin hän ja kaupan alakin hakee korotuksia niin tämä eroaa hoitajien tavasta... miten? Siten, että myyjä on hoitajille kade, mutta hoitaja ei ole lääkäreille? Niinkö? Miksi?

AMKsta valmistunut minäkin, enpä tiennyt että mun pitäis pitää itseäni korkeastKyllä sitä kaikkea täällä palstalla oppii :) Ja 3-4 vuotta opiskelua, ei kai se nykymittapuulla ole paljoakaan?

AMKsta valmistunut minäkin, enpä tiennyt että mun pitäis pitää itseäni korkeastKyllä sitä kaikkea täällä palstalla oppii :) Ja 3-4 vuotta opiskelua, ei kai se nykymittapuulla ole paljoakaan?

Oho, mun tekstiä katosi jonnekin bittiavaruuteen :D siis "pitäis pitää itseäni korkeasti koulutettuna" piti sanomani ;)

Tässäpä teille viimeisin palkkalaskelmani:
peruspalkka 1629,57e
iltatyötä 20,25 tuntia = 30,38e
yötyötä 45 tuntia = 180e
sunnuntaityötä 13,83 tuntia = 138,30e
lauantaityötä 7 tuntia = 14e
kilometrikorvaus omalla autolla 47km = 20,21e

Täsätä kun vähennetään pakolliset maksut ja verot niin käteen jäi 1434,39euroa. Ja lähihoitajana työskentelen.

Entäs ne ilta-, yö-, ja viikonloppulisät? Mainitset vain peruspalkan, miksi? Mikä oli siis bruttopalkkasi?

Tilastollinen sairaanhoitajan keskipalkka Suomessa on 2486 euroa. Tähän ketjuun on vastannut useita, joilla on bruttopalkka 1800-2000 euroa. Näin ollen siis vähintään yhtä monella sairaanhoitajalla on bruttopalkka 3000 euron pintaan! Miksi he tai nämä keskipalkan määrän tienaavat eivät vastaa tällaisiin ketjuihin?!

Mun palkka on sama,kun hoitajilla. Ja en voi edes verrata meidän töiden määrää keskenään! Kyllä hoitajilla pitää ehdottomasti olla suurempi palkka. Ajatelkaa nyt, käyvät koulua samanverran kuin insinöörit! Kuinka monella inssillä tollanen palkka?

Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
Mun palkka on sama,kun hoitajilla. Ja en voi edes verrata meidän töiden määrää keskenään! Kyllä hoitajilla pitää ehdottomasti olla suurempi palkka. Ajatelkaa nyt, käyvät koulua samanverran kuin insinöörit! Kuinka monella inssillä tollanen palkka?

Olisko inssejä enempi yksityisillä duunissa?

joku voi KUOLLA. Jos insinööri tekee työssään virheen joku voi menettää rahaa ......................Jos siivooja tekee työssään virheen joku voi astua kakkaan .... jos kaupan kassa tekee työssään virheen joku voi menettää vähän rahaa ........

bruttopalkka 1700 e ja siitä verot pois. päivätyö eli ei lisiä. aikaisemmin osastolla brutto palkka oli noin 2000 lisineen eli jotain keskimäärin 1600 jäi käteen. vaihtelee kuukausittain vähän toi brutto riippuen siitä kuinka paljon tekee öitä, viikonloppuja ,iltoja.

Alkuperäinen kirjoittaja eekoo:
Tilastollinen sairaanhoitajan keskipalkka Suomessa on 2486 euroa. Tähän ketjuun on vastannut useita, joilla on bruttopalkka 1800-2000 euroa. Näin ollen siis vähintään yhtä monella sairaanhoitajalla on bruttopalkka 3000 euron pintaan! Miksi he tai nämä keskipalkan määrän tienaavat eivät vastaa tällaisiin ketjuihin?!

Yhteistyössä