Kukahan mahtaa kirjoittaa näin surkea suomea Ilta-Sanomissa?

  • Viestiketjun aloittaja huh huh
  • Ensimmäinen viesti
Ei kestä
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
"Tämän viikon sunnuntaina pää pölkyllä on Iidalla, Tonilla, Stephanialla ja Antilla.
Äänensä sai kuuluvilla kaikki talon asukkaat. Esa A:ta eikä Kätliniä saanut äänestää. Talosta löytyi myös yksi asukas kuka ei saanut yhtään nimeämispistettä ja hän on Dana."

Ilta-Sanomien verkkolehdessä on näin upeaa kielenkäyttöä:D Onkohan joku helpdeskin poju joutunut tuuraamaan toimittajaa vai mikähän on mennyt metsään? Esimies varmaan kiittelee aamulla webbitoimitusta hyvin tehdystä työstä:LOL:
MITÄ SITTEN? NÄITÄ PÖLJIÄ KUN TUNTUU RIITTÄMIIN OLLA MUUALLAKIN.
 
TT
Mä oon kyllä huomannut että siellä on todella usein vastaavaa kirjoittelua. Ei mullakaan mikään paras sanajärjestys ja kielioppi enää ole, mutta siellä toimituksessa taitaa olla usealla ne täysin unohtuneet...
 
TTRTB
Alkuperäinen kirjoittaja TT:
Mä oon kyllä huomannut että siellä on todella usein vastaavaa kirjoittelua. Ei mullakaan mikään paras sanajärjestys ja kielioppi enää ole, mutta siellä toimituksessa taitaa olla usealla ne täysin unohtuneet...
Jos ovat palkanneet kielipuolimamuja hommiin?
 
hekottelija
Heh! Ihan paras!

Linkittää täytyy tämä keskustelu toimutuspäällikölle, jotta huomaa hänkin miten käsittämätöntä schaiberia ilmenee lehdessä heillä toimittajan toimesta käsin.
 
huh huh
Alkuperäinen kirjoittaja nimimerkkis kaamee:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Surkeaa kirjoitus hänen on. Pimeä puoli voiman ehkä otteessaan häntä pitää. :(
Etkä huomaa omaa kirjoitustasi. Vielä pimeämpää sekin.
Kärryillä ei taida joku ihan pysyä ja se joka ei on se henkilö kuin nimittäin sinä:D Sanonta on: omaan ketteryyteensä kompastua ja näin se meni sulla kyllä.
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja nimimerkkis kaamee:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Surkeaa kirjoitus hänen on. Pimeä puoli voiman ehkä otteessaan häntä pitää. :(
Etkä huomaa omaa kirjoitustasi. Vielä pimeämpää sekin.
Kärryillä ei taida joku ihan pysyä ja se joka ei on se henkilö kuin nimittäin sinä:D Sanonta on: omaan ketteryyteensä kompastua ja näin se meni sulla kyllä.
Häh?
 
huh huh
Alkuperäinen kirjoittaja yammy:
Siis JOKA vai KETÄ?? En minä tajua en himpun vertaa enää..
Koko toi lause "Talosta löytyi myös yksi asukas kuka ei saanut yhtään nimeämispistettä ja hän on Dana." on ihan karmeeta suomea, mutta tuossa yhteydessä kuka-sanan tilalla pitäisi olla joka.

Kirjoitustaitoinen ihminen ilmaisisi koko roskan esimerkiksi näin: Dana on talon asukkaista ainoa, joka ei saanut yhtään nimeämispistettä.

Ketä-sanaa käytetään puhekielessä päin honkia, kuten "Ketä se oli?". "Ketä tarkoitat?" on oikein.
 

Yhteistyössä