Kukaan tilannut rattaita Puolasta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Auttakaa, mitä pitää ottaa huomioon jos tilaan rattaat Puolalaisesta lastentarvikeliikkeestä (Jedynysklep niminen)? On sen verran edulliset siellä, että houkuttaisi kovasti. Ainakin luottokortilla pitää saada maksaa, mutta onko muuta tärkeää?
 
Miehen sisko hommasi jostain edulliset puolalaiset vaunut...joo o...manasi sitten, että olisi pitänyt saada testata ennen ostoa. Oli tooodella raskaat työntää, jos vähänkin oli lunta tiellä. Kannattaa miettiä sekin, että takuuta ei välttis ole, jos jotain hajoaa..onko halvin aina paras...Huutiksesta saa käytettynäkin hyvää ja laadukasta.
 
Takuu kannattaa selvittää, että onko takuu voimassa myös ulkomaille tilattuna... Ei ole aina päivänselvä asia, jos tilaa ulkomailta. Miten menee mahdolliset huollot jne. Vaikka on maahantuoja Suomessa, niin hoituuko mahdollinen huolto Suomessa vai pitääkö lähettää Puolaan.
 
[QUOTE="vieras";28214745]Takuu kannattaa selvittää, että onko takuu voimassa myös ulkomaille tilattuna... Ei ole aina päivänselvä asia, jos tilaa ulkomailta. Miten menee mahdolliset huollot jne. Vaikka on maahantuoja Suomessa, niin hoituuko mahdollinen huolto Suomessa vai pitääkö lähettää Puolaan.[/QUOTE]

Omien kokemusten perusteella eri tyyppisistä kamoista takuut toimivat paljon paremmin ja vähemmällä mussutuksella kuin suomessa.
 
[QUOTE="vieras";28214745]Takuu kannattaa selvittää, että onko takuu voimassa myös ulkomaille tilattuna... Ei ole aina päivänselvä asia, jos tilaa ulkomailta. Miten menee mahdolliset huollot jne. Vaikka on maahantuoja Suomessa, niin hoituuko mahdollinen huolto Suomessa vai pitääkö lähettää Puolaan.[/QUOTE]

Itseasiassa se on päivänselvää että takuu on sama jos on maahantuoja Suomessa. Takuut hoituu Suomessa. Lakia vastaan on maahantuojan turha pullikoida.

"Kilpailusäännökset edellyttävät, että valmistajan yhdessä maassa myöntämän tehdastakuun on pääsääntöisesti oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa. Tavara pitäisi saada siis takuukorjattua Suomessa, jos sillä on valmistajan tehdastakuu ja maahantuoja Suomessa."

Takuu - Euroopan Kuluttajakeskus
 
[QUOTE="Maikkis";28378314]Itseasiassa se on päivänselvää että takuu on sama jos on maahantuoja Suomessa. Takuut hoituu Suomessa. Lakia vastaan on maahantuojan turha pullikoida.

"Kilpailusäännökset edellyttävät, että valmistajan yhdessä maassa myöntämän tehdastakuun on pääsääntöisesti oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa. Tavara pitäisi saada siis takuukorjattua Suomessa, jos sillä on valmistajan tehdastakuu ja maahantuoja Suomessa."

Takuu - Euroopan Kuluttajakeskus[/QUOTE]

Itseasiassa tämä on Suomen perustuslain vastainen direktiivi. Ei siis laki. Ketään, joka ei ole saanut rahaa tuotteesta ei voi velvoittaa ilman veloitusta antamaan mitään tuotetta tai työsuoritusta kuluttajalle. Takuu on myös vapaaehtoinen lisäturva kuluttajalle. Takuuta voi valmistaja tai myyjä rajata mielensä mukaan tai kieltäytyä siitä kokonaan. Aika monen valmistajan takuuehdoissa on maininta näistä rajoituksista. Takuun puuttuminen ei rajaa kuluttajan Kuluttajansuojalain mukaisia oikeuksia. Mutta taas Kuluttajansuojalaki koskee vain suomalaisen yrityksen ja suomalaisen kuluttajan välisiä kauppoja.

Tässä on valtava ristiriita ja on aika hankalaa alkaa käymään oikeutta tällaisesta asiasta. Tässä mielessä on siis turvallista ostaa suomalaiselta myyjältä.
 

Yhteistyössä