Kukaan teistä törmännyt tällaiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Footballers child
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Footballers child

Vieras

Olemme myymässä omakotitaloamme ja ostamassa rivitaloasuntoa.

Välittäjä, joka havittelemaamme rivitaloa myy, sanoi meille että mahdollisuutemme saada rivitalo on parempi jos annamme talomme välitettäväksi hänelle.
Hän lupasi meille, että saamme rivitalon JOS hän saa välittää meidän talomme myynnin.

Onko kukaan teistä törmännyt tällaiseen?

Mitä tässä pitäisi ajatella. Arveluttaa.
Miten välittäjä voi asunnon omistajamyyjää kuulematta luvata tuollaista?

ohhoh, toihan on todella väärin! tuosta pitäisi ehdottomasti tehdä reklamaatio oli kuinka himoitsemanne asunto tahansa. myyjä sen päättää kelle asunnon myy ja millä hinnalla. tietenkin kyllähän myyjän on yleensä hyväksyttävä tarjous jos teette juuri hintana olevasta summasta tarjouksen tai myyjälle tulee sanktio.

Vielä ei ole hinnasta puhuttu mitään varmaa.

Haluamme rivarin, se olisi meille täydellinen, mutta oma talo on vielä myymättä ja ihan täyttä hintaa emme ole luvanneet välittäjälle edes tulla tarjoamaan rivarista. Arvioimme sen hintaa ja tuumimme että kaikki muu on kohdallaan siinä paitsi hinta vähän yläkanttiin.

Välittäjä lupasi että meillä siis hyvät mahtollisuudet saada rivari jos hän saa oman talomme välitettäväkseen.

kieroa peliä sanon minä. välittäjistäkin löytyy useampaa sorttia. ei välittäjä todellakaan voi rivaria teille luvata ellette sitten tarjoa myyntihintaa tai vaikka isompaa! joka vasta harvinaista olisikin.
myyjä haluaa tietenkin teidänkin talon välitettäväksi että saa välityspalkkion teiltä ja rivarin myyjältä.

välittäjän työstä suurin osa on oikeasti sitä että saa itselleen niitä välitettäviä kohteita! myynti on sitten pikkuseikka, kyllä ne yleensä sitten kaupaksi menee kuitenkin.

lisään vielä näin ihan tavan henkilönä, en välittäjänä, että itse en edes antaisi tollaiselle omaa taloani sitten myytäväksi. ties mitä kierouksia tai kepulikonsteja vielä keksisi meidänkin talon kohdalla, polkisi hintaa alas jonkun ostajaehdokkaan hyväksi!

Yrittää kusettaa teitä että saisi teiltä sopimuksen talonne myyntiin.
Alhainen ja typerä kusetusyritys. Pitää teitä ihan tyhminä.

Tai toinen vaihtoehto on että välittäjä on rikollinen.

Soitin sille välittäjälle ja kysyin samalla kertaa että mitä se oikein tarkoittaa tuolla sanomisellaan, että saamme rivarin jos teemme välityssopimuksen talostamme hänen kanssaan.

Äijä jankkasi siellä vain että hän myy sen rivarin sitten tietysti meille ennen kuin muille.

Kysyin ihan suoraan että eikö se aio viedä muita, parempia tarjouksia sille myyjälle ollenkaan. Kysyin että eikö se vie KAIKKIA saamiaan tarjouksia päämiehelleen?? Se sanoi että :whistle: joo joo, vie vie.

Kysyin että miten stiten niin meillä on paremmat mahdollisuudet saada se rivari kun myyjähän sen päättää kelle myy ja tämä äijä on vain työrukkannen.
Se äijä kiemurteli siellä ja sanoi että fiksu ihminen ymmärtää kyllä tän jutun.

???

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 13:27 Footballers child kirjoitti:
Olemme myymässä omakotitaloamme ja ostamassa rivitaloasuntoa.

Välittäjä, joka havittelemaamme rivitaloa myy, sanoi meille että mahdollisuutemme saada rivitalo on parempi jos annamme talomme välitettäväksi hänelle.
Hän lupasi meille, että saamme rivitalon JOS hän saa välittää meidän talomme myynnin.

Onko kukaan teistä törmännyt tällaiseen?

Mitä tässä pitäisi ajatella. Arveluttaa.
Miten välittäjä voi asunnon omistajamyyjää kuulematta luvata tuollaista?

Mistäpäin muuten olette tätä rivitaloa katsomassa?

Onko omakotitalonne Tupoksella?

Yhteensattumaa tässä vain haen...

Olen muutenkin sitä mieltä, että välittäjät on ihan turha ammattikunta. Mitään vastuuta ei ole eli ostaminen ei ole yhtään sen turvallisempaa välittäjältä kuin suoraan yksityiseltäkään. Ottavat vain tuhansia euroja välistä. Ei välittäjällä ole mitään oikeutta pantata tarjoustanne sillä verukkeella että haluaa välittää omakotitalonne. Ketku tyyppi, joka on vain niiden tuhansien eurojen perässä.

Jos vain mahdollista, kannattaa yrittää myydä talo itse, ilman välittäjien välikäsiä.

Toisaalta silleen ymmärrettävää että ku on samalla välittäjällä niin ei tuu niin helposti sellasta kahen asunnon loukkua...

Se välittäjä voi tavallaan pitää sen rivarin teillä ja koettaa kiivaammin myydä taloanne. Kun taas jos se on toisella välittäjällä, tää rivari välittäjä myy sen ekana sille joka antaa rahat kännyyn... :D

No, itse tekisinkin niin että laittasin samalle välittäjälle.

Myönnän kyllä että välittäjät puhuvat suoraan sanottuna PAS:KAA, vähä niinku autokauppiaat....

En uskalla tässä kertoa että missäpäin oma asuntomme on. Enkä myöskään että mitä rivaria olemme katsoneet.
Haluan pysyä nimettömänä. Noilla tiedoilla kuka vain voi helposti selvittää kuka olen. Enkä halua että myöskään tuo välittäjä keksii kuka olen.

tuohon että välittäjä vetää tuhansia euroja välistä kommentoisin vaan sen verran että itse välittäjähän saa palkkiosta vaan pienen siivun, esim 20% siis jos on jossain ketjussa töissä(esim huoneistokeskus, kiinteistömaailma,opkk, ym ym yleisimmät)
ja siitä tietenkin verotkin menee, että kovasti välittäjä saa töitä tehdä että leivässä pysyy.
se on paljon luonteesta kiinni että tolla alalla pärjää ja kierot kuspäät ei pärjää ainakaan!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 16:07 Footballers child kirjoitti:
En uskalla tässä kertoa että missäpäin oma asuntomme on. Enkä myöskään että mitä rivaria olemme katsoneet.
Haluan pysyä nimettömänä. Noilla tiedoilla kuka vain voi helposti selvittää kuka olen. Enkä halua että myöskään tuo välittäjä keksii kuka olen.

Sijaitseeko katsomanne rivari Oulunsalossa?
Tästä ei voi kukaan päätellä missä asutte ja kuka olet.

T. rivarinomistaja/myyjä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 16:42 ex välittäjä kirjoitti:
tuohon että välittäjä vetää tuhansia euroja välistä kommentoisin vaan sen verran että itse välittäjähän saa palkkiosta vaan pienen siivun, esim 20% siis jos on jossain ketjussa töissä(esim huoneistokeskus, kiinteistömaailma,opkk, ym ym yleisimmät)
ja siitä tietenkin verotkin menee, että kovasti välittäjä saa töitä tehdä että leivässä pysyy.
se on paljon luonteesta kiinni että tolla alalla pärjää ja kierot kuspäät ei pärjää ainakaan!

Totta. Itse palkolliselle ei käteen jää kuin normaali palkan verran. Firmahan siitä vetää välistä sen suurimman osan. Jotenkin en vain jaksa käsittää, miten yhden talon myyminen voi olla esim. 7 000 euron homma???? Itse kun myy, kuluja ei tule kuin lehti-ilmoittelun verran eli pari sataa euroa.

Kate kun on 60 % niin välitettävää pitää saada ja kääriä kätevästi rahaa.
Kannattava bisnes.
Mutta jos epärehellisesti lähdetään taloja ketjuttamaan niin rikollisella tiellä ollaan.
Lukekaa tosi tarkkaan millaisen sopimuksen teette ennen kuin allekirjoitatte, ja parempi jos luette useamman välitysfirman sopimukset ennen kuin päätätte kelle annatte välitettäväksi asuntonne.

Ja miksi pitää yleensäkään välittäjän kautta edes myydä? Säästät tuhansia euroja myymällä itse. Kauppakirjojen malleja löytyy netistä, mainostaminen lehdissä on halpaa ja kätevää ihan netin kautta, tiedät itse parhaiten asuntosi ja osaat kertoa siitä ostajalle sen mitä pitääkin. Mihin niitä välittäjiä siis tarvitaan????

Mutta palataaampa tuohon alkuperäisen kysymyksen ytimeen.

Onko järkevää antaa oma asunto välittäjälle joka lupailee että jos niin teette, niin välittäjä myy juuri teille, ei muille asunnon joka hänellä on välitettävänä.

Siis välittäjähän vain kusettaa. Kun saa asunnon myydäkseen saataakin vit.maisesti vain nauraa päälle että maksa ylihintaa niin saat sen asunnon, myyn kyllä mielelläni teille.

Tai sitten, jos on tosissaan niin syyllistyy ainakin petokseen.
Ja varmasti sitten se oma talokin myydään tuolla petoksen kaavalla.
Ei sille joka enitten tarjoaa, vaan sille joka lupaa omansa välittäjälle myyntiin... näin tökerä välittäjä pysyy hengissä tässä rumbassa ja välitettävää riittää...

Ei hyvä vaihtoehtoja kumpikaan. Siis ei mitään hyötyä taida kuitenkaan olla siinä että sama välittäjä on teille myymässä että teiltä myymässä.

Vain hankaluuksia voi olla tiedossa: välittäjä tietää teidän tilanteen tosi tarkaan, paljonko tarjositte ja millä aikataululla joudutte maksamaan. Voi sitten sumplia sukulaismiehensä osatamaan teidän asunnon, ja pimitää ne parmmat tarjoukset teiltä. Tietää että teidän on myytävä jos olette jo jotain sitoutuneet ostamaan ja maksamaan.
Siinä oiva mahdollisuus päästä hänellä niskan päälle. Muutenhan hänellä (siis välittäjällä) ei ole mahdollisuuksia päästä niskan päälle.

Yhteistyössä