Kukaan tehnyt päikyssä lastenhoitajan sijaisuuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Palkka on ihan perus lastenhoitajan palkka... Riippuu ootko pätevä vai et. Työajat sovitaan ... joko teet sijaistettavan vuorot... tai sitten ns. välivuoroa esim. 8-16. Omat lapset tietty hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Palkka on ihan perus lastenhoitajan palkka... Riippuu ootko pätevä vai et. Työajat sovitaan ... joko teet sijaistettavan vuorot... tai sitten ns. välivuoroa esim. 8-16. Omat lapset tietty hoitoon.

on pätevyys. Jostain kuulin että sijainen saa parempaa tuntupalkkaa kuin vakkari. Siksi kysyn kokemuksia. Ja kun puheluita tulee, on vastaanotettava ties mitä vuoroja. Mietin vaan et kai sit lapsi aamusta ip asti hoitoon aina että on ite valmis lähteen ku soitto tulee.
Muita?

No mä ainakin sain ihan normipalkkaa... Ja musta ei kyllä ollu kamalan kivaa hyppiä paikasta toiseen... koko ajan uusia lapsia ja henkilökuntaa. Toki lapsilla pitää olla vakituinen päivähoito jos tommosta tekee.

Itse olen tehnyt sijaisuuksia lähinnä ryhmiksissä, kun perhepäivähoitajan koulutuksella olen pätevä niihin, mutta en päiväkotiin. Sellainen tuli joskus vastaan, että pidemmässä sijaisuudessa sain päiväpalkkaa, joka oli vähemmän kuin lyhyiden sijaisuuksien tuntipalkka. Itse en muistaakseni kertaakaan lähtenyt niin, että olis aamulla soitettu ja heti joutunut lähtemään, mutta edellisenä päivänä sovittuja kyllä tuli. Tosin yleensä pidin puhelinta kiinni yöt ja toisinaan soittoja oli tullut, mutta näinkin töitä riitti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:

on pätevyys. Jostain kuulin että sijainen saa parempaa tuntupalkkaa kuin vakkari. Siksi kysyn kokemuksia. Ja kun puheluita tulee, on vastaanotettava ties mitä vuoroja. Mietin vaan et kai sit lapsi aamusta ip asti hoitoon aina että on ite valmis lähteen ku soitto tulee.
Muita?

Kun teet keikkaa, sinulle maksetaan lomakorvaus joka päivältä aina seuraavassa palkassa. Vakituisille se maksetaan kesäloman ajalta. Eli samaa palkkaa saat. Jos sijaisuus on pitempi, kertyy lomarahat säästöön ja maksetaan vasta työsuhteen päättyessä.

Yhteistyössä