kukaan synnyttänyt sairaana tai juuri tervehtyneenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entä jos...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

entä jos...

Vieras
Synnytys lähestyy ja lähipiirissä jyllää jos jonkinlaista pöpöä, vatsatauti, nuhakuumetta yms. Mitäs jos saan taudin päälle ja synnytys alkaa samoihin aikoihin, tai vaikka olisin juuri parantunut, niin eihän siinä ole voimia puskea lasta pihalle?

Laittaako ne sitten sektioon?

Kellään kokemusta?

Ja toinen huolenaihe on tietysti että jos MIES sairastuu!! :/

Ei kai ne mahatautipotilasta sektioon voi laittaa. Kyllä moni on vaikka missä influenssassa synnyttänyt. Isä ei tietenkään kipeänä pääse katselemaan, mutta eipä isällä siellä kovin suurta roolia ole muutenkaan. Napanuorankin kätilöt osaa ihan itse leikata.

Alkuperäinen kirjoittaja entä jos...:
Synnytys lähestyy ja lähipiirissä jyllää jos jonkinlaista pöpöä, vatsatauti, nuhakuumetta yms. Mitäs jos saan taudin päälle ja synnytys alkaa samoihin aikoihin, tai vaikka olisin juuri parantunut, niin eihän siinä ole voimia puskea lasta pihalle?

Laittaako ne sitten sektioon?

Kellään kokemusta?

Ja toinen huolenaihe on tietysti että jos MIES sairastuu!! :/

itse sairastuin tiistaina pahaan oksennustautiin (johtui nokian vedestä, vaikka en siellä edes asu, mutta satuin käymään juuri kun siellä oli vesi saastunut) ja keskiviikko yönä lähettiin synnyttämään, no eipä siinä ihan oikeasti edes muisteltu koko tautia siinä vaiheessa, että jos et nyt ihan petipotilas ole, niin kyllä se lapsi sieltä ihan normaalia reittiä ensin yritetään.

oli muuten aika eksoottista oksennella sen ison mahan kanssa...

Siskoni synnytti vatsataudissa. Sai ravintoluosta suonensisäisesti ja se antoi vähän lisävoimia. Olosuhteen huomioonottaen synnytys sujui oikein hyvin ja sisko jaksoi ponnistaa vauvan maailmaan alateitse.

Synnytin kakkosen kovassa kuumeessa ja suonensisäisessä antibioottitiputuksessa ihan normisti alakautta. Eli ei sektioida. Meillä oli kyllä pieni pelko sektioon joutumisesta vauvan sydänäänien vuoksi (olivat liian korkeat) mutta sitä en tiedä että oliko sillä mitään tekemistä sen mun tulehdukseni kanssa vai ei.

Oli ollut monta viikkoa joku flunssa,ääni pois ja yskää,limaa kurkku täynnä.Kuumetta ei ollut. Maanantaina sain lääkekuurin,tiistaina alkoi olo helpottua...keskiviikkona sitten synnyttämään. Synnytys meni hyvin,sain epiduraalin,kätilö ihan ehdotti itse,olin kait vähän heikon oloinen,ääni oli vieläkin käheenä.

Yhteistyössä