Kukaan rakentanut 1. krs taloon yläkertaa? mitä maksoi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OmaKoti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

OmaKoti

Vieras
Meillä n. 100m2 yksikerroksinen tiilivuorattu talo ja yläkerta haaveissa. Asuinneliöitä yläkertaan tulisi n. 60 (ullakot sivuille)

Paljonkohan tuo maksaisi?

Meillä on LVI-asentaja, sähkömies ja pari riuskaa remonttimiestä omasta takaa, itse siis tehtäisiin.

Oletteko selvittäneet, että rakenteellisesti toisen kerroksen rakentaminen on mahdollista? Perustukset on luultavasti mitoitettu kestämään kuormat yhdestä kerroksesta, kestävätkö lisäkuormaa. Seinätolpatkaan eivät välttämättä kestä lisäkuormaa. Jos noita joutuu vahvistamaan, on kallista.

Voi olla todella kalliskin, riippuen nykyisen talonne runkorakenteesta ja rungon kantavuusesta, eikä pidä unohtaa perustusten kantokykyä lisääntyvän painon vuoksi. Ottakaa rakennesuunnittelijaan yhteys niin se tekee ekana lujuuslaskelmat eri rakenteiden osista ja siitä, että kestääkö talonne yläkerran painorasitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Asian vierestä:
Oletteko selvittäneet, että rakenteellisesti toisen kerroksen rakentaminen on mahdollista? Perustukset on luultavasti mitoitettu kestämään kuormat yhdestä kerroksesta, kestävätkö lisäkuormaa. Seinätolpatkaan eivät välttämättä kestä lisäkuormaa. Jos noita joutuu vahvistamaan, on kallista.

Tämä kannattaa sivuuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja OmaKoti:
Meillä n. 100m2 yksikerroksinen tiilivuorattu talo ja yläkerta haaveissa. Asuinneliöitä yläkertaan tulisi n. 60 (ullakot sivuille)

Meillä on LVI-asentaja, sähkömies ja pari riuskaa remonttimiestä omasta takaa, itse siis tehtäisiin.

10 000 euroa + portaat.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

10 000 euroa + portaat.

Tämä ei TOD pidä paikkaansa, huono pila.

10 000 euroa + portaat.

Hahahahaa, hjuumoria :D

Meidän taloon on tehty entisen omistajan toimesta yläkerran piirustukset, kaikki suunnitelmat olis siis valmiina mutta silti kukaan ei ollut osannut sanoa varmaksi paljon maksaisi, ilmeisesti arviot oli liikkuneet 20-50 000 hujakoilla. En itse lähtisi tekemään, varsinkaan venhempaan taloon.

Alkuperäinen kirjoittaja !:

10 000 euroa + portaat.

Tämä ei TOD pidä paikkaansa, huono pila.

Ei edes ole. Voi saada halvemmallakin. Se on niin paljon kiinni siitä, mikä on lähtökohta.

Jos oletetaan, että lähtökohta on joku 30-luvun 3/4 katolla oleva luomus, jota ei tarvitse korottaa, niin lattiaan menee askeläänieristys, koolaus, lastulevy, solumuovi ja laminaatti. Yhteensä halvimmasta tavarasta 60 neliöön noin 800 euroa.

Lattiat valmiina.

Kaksi ikkunaa päätyihin + ranskalainen parveke. Yhteensä noin 2000 euroa.

600 euroa 3cm uretaanilevyä
60 neliötä talouspaneelia ruoteineen 300 euroa
kipsilevyä 2 euroa neliö, jos tila 10 x 6 metriä ja seinäkorkeus lappeella 1,6m, niin 32 neliötä suorille ja vaikka 24 päätyihin sanotaan 120 euroa.

100 villa kympin neliö tekee jotain 1150 euroa.

Tasotetta, ruuvia nauloja ym 200 euroa ja tapetit 3 euroa rulla. Kattopaneelin voi jättää käsittelemättä jos hyväksyy puun luonnollisen tummumisen

Sähköt sanoit saavasi tutunkaupalla ja putkimiestä et tarvitse. Palkkojakaan ei tarvitse maksaa.

Luvat päälle tonnilla ja homma pulkassa.

Itse arvelisin hinnan olevan jotain 30 -50 000 e.

Rakenteiden kestävyyttä ei olla tarkistettu, mutta talo on suht uusi, ja hyvin rakennettu, joten uskoisin niiden kestävän.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Itse arvelisin hinnan olevan jotain 30 -50 000 e.

Rakenteiden kestävyyttä ei olla tarkistettu, mutta talo on suht uusi, ja hyvin rakennettu, joten uskoisin niiden kestävän.

Sehän riippuu siitä, että mille rasituksille ne on mitotettu. Voi olla, ettei rakennesuunnittelija ole mitoittanut nykyistä runkoa kestämään yläkerran painoa

Yhteistyössä