kukaan poltellut raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marijuan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis ihan sitä "rauhanpiippu"-laatua tarkoitin. Hävettää sanoa kannabis vauva palstalla. Mutta siis onko kukaan käyttänyt kannabista raskausaikana?

Olen,näin pysyin erossa kovemmista aineista ja nykyään en käytä mitään!

En tupakkaa, enkä marihuanaa. En polta muutenkaan... Mutta jännä juttupa tämä, että minä kun opiskelin mielenterveys/päihdepuolen lähäriksi, niin meillä opettaja sanoin koulussa, että marihuanan poltto raskaana ollessa ei ole sen haitallisempaa sikiölle kuin tupakkakaan. :/ Ja näytti jotain tutkimuksiakin asiasta..

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
En tupakkaa, enkä marihuanaa. En polta muutenkaan... Mutta jännä juttupa tämä, että minä kun opiskelin mielenterveys/päihdepuolen lähäriksi, niin meillä opettaja sanoin koulussa, että marihuanan poltto raskaana ollessa ei ole sen haitallisempaa sikiölle kuin tupakkakaan. :/ Ja näytti jotain tutkimuksiakin asiasta..

helmi opettaja teillä :D En uskaltaisi itse mennä missään nimessä sanomaan noin ainakaan nykyisten tutkimustulosten valossa...

Alkuperäinen kirjoittaja emppuliira:

helmi opettaja teillä :D En uskaltaisi itse mennä missään nimessä sanomaan noin ainakaan nykyisten tutkimustulosten valossa...

Joo, en minäkään. Ja tästä ei oo kun pari vuotta aikaa.

joo no en minä ole muutamaan viikkoon enää polttanutkaan eikä ole mieli tehnytkään kun vauva kuitenkin liikkuu niin paljon jo masussa että tuntuu aika kornilta. Mutta ihan mielenkiinnosta muita olisin etsinyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Pohjantähdenalla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä sääliksi käy nykyajan sikiöitä!!!! Ei enää saa edes mahassa olla turvassa myrkyiltä ja saasteilta!Ei ihme millasia lapset tänä päivänä on ja käytöshäiriöitä ym. yhä enemmän....ikävä todellisuus. Todellakin SAA syyllistää tollasia äitejä jotka polttaa raskausaikana!!!!!HYI TEITÄ HÄVETKÄÄ!!!!!!!!!!!Sääliksi käy vauva raukkoja!Ei tarvis lapsia tuollaset vanhemmat ollenkaan jokka ei edes sen vertaa lapsensa terveyttä ja hyvinvointia ajattele et lopettas sen polttelun!!Todella rumaa touhua,HÄVETKÄÄ!ei mitään myötätuntoa kyllä löydy savutteleville odottajille täältä......selkäsauna korkeintaan=)

Ja näin puhuu itse jees******ja ;) En ole kyllä ylpeä siitä että poltin odotusajat,mutta niin vain oli ja onnekseni mistä sitä tietää vaikka saisin kohta lisääkin niitä ihania vauvoja,ihan vaan harmaan vieraan kiusaksi :whistle:
No joo... enpäs taidakaan lähteä tälle laidalle joten sinä vieras :hug: :wave:

Ei tarvi olla mikään Jeesus jos lopettaa tupakin raskaus JA IMETYS ajaksi, todellakaan! Musta se on vähintä mitä äiti voi tehdä mutta minkäs sille voi jos oma perse on tärkein "emmä voi kun mä en kestä ilman röökiä, onhan se nyt jumaliste tärkeempää kun oma lapsi"

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Kyllä sääliksi käy nykyajan sikiöitä!!!! Ei enää saa edes mahassa olla turvassa myrkyiltä ja saasteilta!Ei ihme millasia lapset tänä päivänä on ja käytöshäiriöitä ym. yhä enemmän....ikävä todellisuus. Todellakin SAA syyllistää tollasia äitejä jotka polttaa raskausaikana!!!!!HYI TEITÄ HÄVETKÄÄ!!!!!!!!!!!Sääliksi käy vauva raukkoja!Ei tarvis lapsia tuollaset vanhemmat ollenkaan jokka ei edes sen vertaa lapsensa terveyttä ja hyvinvointia ajattele et lopettas sen polttelun!!Todella rumaa touhua,HÄVETKÄÄ!ei mitään myötätuntoa kyllä löydy savutteleville odottajille täältä......selkäsauna korkeintaan=)

Ja näin puhuu itse jees******ja ;) En ole kyllä ylpeä siitä että poltin odotusajat,mutta niin vain oli ja onnekseni mistä sitä tietää vaikka saisin kohta lisääkin niitä ihania vauvoja,ihan vaan harmaan vieraan kiusaksi :whistle:

Ei tarvi olla mikään Jeesus jos lopettaa tupakin raskaus JA IMETYS ajaksi, todellakaan! Musta se on vähintä mitä äiti voi tehdä mutta minkäs sille voi jos oma perse on tärkein "emmä voi kun mä en kestä ilman röökiä, onhan se nyt jumaliste tärkeempää kun oma lapsi"

sä et nyt ihan käsittänyt koko ketjun ideaa!;)

Ihan jo tuon tavallisen tupakin vaaroista sen verran, että kaveri poltti koko raskausajan. Hänelle siitä monesti sanoin kuten muutkin, mutta eipä vaan loppunut sauhuttelu. Vauvaa jouduttiin viimeinen kk seuraamaan massussa kun ei enää kasvanut. Syntyissään oli pari kiloinen vaikka syntyi ihan täysiaikaisena. Ja nyt on suuri epäily että vauva on kuuro. Itse en itseni kanssa vois elää vaan aina kalvais epäily että olen itse vauvalle aiheuttanut kaikki nuo. Kannattais joskus jotain muutakin aatella kun sitä omaa napaa!

Alkuperäinen kirjoittaja harmailen:
Ihan jo tuon tavallisen tupakin vaaroista sen verran, että kaveri poltti koko raskausajan. Hänelle siitä monesti sanoin kuten muutkin, mutta eipä vaan loppunut sauhuttelu. Vauvaa jouduttiin viimeinen kk seuraamaan massussa kun ei enää kasvanut. Syntyissään oli pari kiloinen vaikka syntyi ihan täysiaikaisena. Ja nyt on suuri epäily että vauva on kuuro. Itse en itseni kanssa vois elää vaan aina kalvais epäily että olen itse vauvalle aiheuttanut kaikki nuo. Kannattais joskus jotain muutakin aatella kun sitä omaa napaa!

No sen verran uskallan kyllä väittää että se kuurous ei johdu mistään tupakanpoltosta!!! :o

No sen verran uskallan kyllä väittää että se kuurous ei johdu mistään tupakanpoltosta!!! :o

Meinasinkin vaan, että en ainakaan itse pystyisi sen EPÄILYKSEN kanssa elämään, että jos olenkin itse aiheuttanut kuurouden vauvalle. Koskaanhan ei voi kuitenkaan olla varma väittää voi mitä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo no en minä ole muutamaan viikkoon enää polttanutkaan eikä ole mieli tehnytkään kun vauva kuitenkin liikkuu niin paljon jo masussa että tuntuu aika kornilta. Mutta ihan mielenkiinnosta muita olisin etsinyt.

Onnea raskaudesta ja älä ota ressiä!:) aina kun voit olla tötsyjä ilman on tietysti parempi.Käytätkö alkoholia kuinka!? enemmän noi kaikki kamat tekee pahaa sulle itelleen ja etenkin ruoho tohon sun päänuppiis!Ja kun asia kuitenkin sua jo vaivaa edes vähän,olet oikealla tiellä!:)
nimim.ent.nisti,jonka kaveri piikitti itteensä koko raskaus ajan!Nykyään kuitenkin onnellinen äiti ilman huumeita ja lapsikin terve!:)

JJa mistäs tiedätte mikä ei johdu tupakasta??kaikki voi johtua ja kukaan ei tiedä mitä kaikkea pahaa lapselle tulee kun äiti polttaa odotusaikana!! Idiootit aina ne viat ei näy heti synnyttyä tai moneen vuoteen ei näy mitään merkkiä et äiti polttanut,mutta joskus voi näkyä ja haitat tulla esiin!ja syöpää ym. kauheaa lapsilla aina vaan enemmän on että miettikääpä uudestaan onko se tupakka kovin terveellistä kehittyvälle sikiölle??kyl pitäs jokaisen älytä ettei oo tupakka terveellistä kellekkää vaikka päävikanen täytyykin olla ku tupakkaa vetää raskausaikana!!!!

no eiköhän se ole selvää että jokainen tekee niinku parhaaks näkee. Nykyaikana kuitenkin tiedetään vaaroista ja haitoista niin paljon verrattuna esim.70-lukuun että ihmetellä täytyy niitä jotka tietoisesti odotusaikana polttavat. Silti viinan kanssa ollaan suht ehdottomia koska se on vaarallista sikiölle.

Meinasinkin vaan, että en ainakaan itse pystyisi sen EPÄILYKSEN kanssa elämään, että jos olenkin itse aiheuttanut kuurouden vauvalle. Koskaanhan ei voi kuitenkaan olla varma väittää voi mitä vaan.

AUTS!sulle ois varmaan maailmanloppu tolla logiikalla,jos saisit vammasen lapsen..etsisit koko loppuelämäs vikaa itsestäs!:(:(

"Olen,näin pysyin erossa kovemmista aineista ja nykyään en käytä mitään!" vieras joka kirjoitit näin, sinulle minä nostan hattua ja toivon kaikkea hyvää elämääsi jatkossakin!!

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Suosittelen tutustumista hoitopaikkaan missä pienet vauvat kärsivät vieroitusoireista, ei kivaa katsottavaa ollenkaan :'(

Eiköhän ne vierotusoireista kärsivien vauvojen äidit ole käyttänyt vahvempia aineita.. ja sitä kuningas alkoholia...

Eipä sillä.. en tiedä mitä päivittäinen kannabiksen käyttö voisi saada aikaan sikiölle, mutta siitä ei nyt ymmärtääkseni ollut kysymys.

Hyvä ap että olet lopettanut. Itselläni ei sen enenpää kokemusta kuin että olen nähnyt raskaana olevan naisen polttamassa ja täytyy tunnustaa että se herätti monenlaisia ajatuksia, vaikka yleensä olenkin sitä mieltä että jokainen hoitakoon omat asiansa. Lähinnä jäin miettimään että mitä vaikutuksia sillä voi olla ja että onko kyseinen ihminen ottanut niistä selvää.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

sä et nyt ihan käsittänyt koko ketjun ideaa!;)

No miten käsittää kun ei asioista voi puhua niiden oikeilla nimillä, ei mulle ekana tule mieleen jos kysytään onko polttanut raskaana ollessaan mikään kannabis, ellei sitä erikseen siinä aloitusviestissä mainita. Mutta nyt käsitin ja juu vielä pahempaa mutta narkkari on narkkari, parempihan se on poltella vauva kohdussan kannabista kun käyttää suonen sisäisiä :whistle: :) Eihän se toki vauvaan mitään vaikuta.

vieras joka kysyit, niin en käytä ollenkaan alkoholia, en tykkää. Tupakkaakaan en polta, tämä pössyttely on vaan ollut jonkun vuoden semmosta, että joskus ne iltasavut oon kotona polttanu laukasemaan stressiä ja rentouttamaan

ihan oikeesti,luuleeko täällä jotkut äidit olevansa jotenkin kaikkivaltiaita ja täydellisiä,kun he nk."valitsevat" oikeat (???) elämäntavat raskausaikana.Voin kertoa ettei kaikki ole syntyny se hemmetin kultalusikka suussa ja ettei elämässä aina kaikki mene käsikirjotuksen mukaan.Esikoista odottaessani olin koukussa koviin huumeisiin,kun sain tietää raskaudestani polttelin enää tötsyjä ja join alkoholia(joo olen huono ihminen tiedän)mutta siinä elämäntilanteessa tuokin oli parempi vaihtoehto,vaikka taistelua sekin vaati.Samaan aikaan paras raitis-ystäväni oli myöskin raskaana ja eli todella terveellisesti jne.jne.Mulle syntyi terve lapsi(joka nyt 15v ja ihan normaali ;)),2kk myöhemmin ystäväni synnytti lapsen joka vaikeasti vammainen ja eli 7vuotta!:( en mäkään mikään tyhmä ole,tiedän että munhan olis lapseni pitäny menettää oikeudenmukasuuden nimissä eikä ystäväni,mutta elämä on vaan niin helvetin epäreilua!!!!

ihan oikeesti,luuleeko täällä jotkut äidit olevansa jotenkin kaikkivaltiaita ja täydellisiä,kun he nk."valitsevat" oikeat (???) elämäntavat raskausaikana.Voin kertoa ettei kaikki ole syntyny se hemmetin kultalusikka suussa ja ettei elämässä aina kaikki mene käsikirjotuksen mukaan.Esikoista odottaessani olin koukussa koviin huumeisiin,kun sain tietää raskaudestani polttelin enää tötsyjä ja join alkoholia(joo olen huono ihminen tiedän)mutta siinä elämäntilanteessa tuokin oli parempi vaihtoehto,vaikka taistelua sekin vaati.Samaan aikaan paras raitis-ystäväni oli myöskin raskaana ja eli todella terveellisesti jne.jne.Mulle syntyi terve lapsi(joka nyt 15v ja ihan normaali ;)),2kk myöhemmin ystäväni synnytti lapsen joka vaikeasti vammainen ja eli 7vuotta!:( en mäkään mikään tyhmä ole,tiedän että munhan olis lapseni pitäny menettää oikeudenmukasuuden nimissä eikä ystäväni,mutta elämä on vaan niin helvetin epäreilua!!!!

Pitäiskö sua mielestäsi paijata päästä ja kehua miten ihana ja hyvä ihminen olet? Että kun et ole kultalusikka suussa syntynyt niin sulla on ollut oikeus aiheuttaa vaara vatsassasi kasvavalle vauvallesi. Normaalin ja järkevän ihmisen ei tarvitse valita oikeita elämäntapoja vaan ne ovat ja tulevat ihan itsestään ja luonnostaan. Ei siihen kummoisia rahavaroja tarvita. Eikä sen sun raskausaikainen alkoholisimi todellakaan ole mikään "parempi" vaihtoehto vaan epätoivoista selittelyä ja hyväksynnän ja oikeutuksen hakemista älliömäiselle teolle. Ymmärtäisin ehkä jopa elämäntarinaasi sellaisenaan mutta että SINÄ kehtaat arvostella muita ei päihteitä käyttäviä äitejä kaikkivaltiaiksi ja täydellisiksi... Säälittävää.

vieras joka kysyit, niin en käytä ollenkaan alkoholia, en tykkää. Tupakkaakaan en polta, tämä pössyttely on vaan ollut jonkun vuoden semmosta, että joskus ne iltasavut oon kotona polttanu laukasemaan stressiä ja rentouttamaan

mulla aika lailla sama tilanne ja oon pössytelly myös raskaus aikana! mä en sitä itse pidä niin pahana asiana kun juomista ja tupakan säännöllistä polttoa kun ne sauhut tulee vedettyä just iltasella yhdet tai kahdet :) ! tän luin yhdestä keskustelusta Kannabiksen vaikutus sikiön kehitykseen
Lähde: PEDIATRICS Vol. 109 No. 5 May 2002, pp. 815-825 ja NORML 31.5.2002
Validity of Maternal Report of Prenatal Alcohol, Cocaine, and Smoking in Relation to Neurobehavioral Outcome
Prenatal Marijuana Use Not Associated With Neurobehavioral Deficits, Study Finds
Amerikkalaisen pediatrian erikoislehden julkaiseman laajan seurantatutkimuksen mukaan kannabiksen käytöllä raskauden aikana ei ole todettu olevan vaikutusta sikiön kehitykselle. Sen ei todettu aiheuttavan alhaisempia syntymäpainoja eikä älyllisen kehityksen puutteita.
Sen sijaan kohtuullisestakin alkoholinkäytöstä (7 annosta viikossa) olisi hyvä keskustella neuvoloissa ja selvittää siihen liittyvät riskit.

Yhteistyössä