Kukaan PCO:lainen saanut apua CLOMEISTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Diinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Diinu

Jäsen
05.04.2005
968
0
16
Hei!

Itselläni ei ole vielä ihan varmuutta saatu asiaan, että onko minulla pco. Monirakkulaisuutta ainakin viimeksi havaittu, kun kävin gynellä (4/07). Nyt elokuussa siis uudelleen gynelle menossa.

Kuukautiskierto mulla ollu aina epäsäännöllinen ja söinkin teroluteja 3 kk ennen tätä kierto. Taas siis menkat hukassa. Luultavasti gyne määrää mulle lisää teroja ja toivottavasti ne CLOMIFENIT myös. Niitä ainakin aion kysyä, ellei gyne itse ehdota.

Nyt sitten kysyisinkin, että onko kellekkään pco:laiselle tai monirakkulaisuudesta kärsivälle ollut apua raskautumisen suhteen clomeista? :)

Moro!

Mulla on neljäs clomikierto menossa ja annostusta on nostettu asteittain. Aikaisemmissa kierroissa clomeillakaan ei saatu ovista aikaiseksi, mutta tässä kierrossa (annostus oli 3 tabl./päivä ) kaksi munista näkyi ultrassa. Ensi kiertoon vaihdetaan sitten lääkkeet, koska tuo clomiannostus on jo noin iso.

Itselläni ei vielä kauheasti ole kokemusta clomeista, mutta eka clomikierto on menossa ja ovulaatio saatiin aikaiseksi.. Rakkuloita löytyi aika reilusti viime ultrassa.. ja ovulaatiota todennäköisesti ei ole ollut sitten vuoden 1999.. Viime vuoden puolella kierrot vaihteli 17-70, mutta nyt kierto on tasoittunut 34-36. Nyt pidetään peukkuja uuteen plussaan.

Mulla ainakin oli clomeista apua. Toki söin niitä tosi monta kiertoa enne nkuin tärppäsi eli yhteensä 8kiertoa. Ensiksi 6 kiertoa putkeen, jolloin ovulaatiotestien mukaan ovuloin, mutta follien kasvua ei kyllä ultralla seurattu. Sen jälkeen kokeiltiin pistos-hormoneja (Puregon +Menopur) joista ei kummastakaan kohtuullisilla annostuksilla ollut mulle apua. Päädyttiin takaisin clomeihin jolloin follien kasvua seurattiinn ultrassa. Ekassa kasvoi 1 folli hyvin ja tehtiin inssi mutta tuloksena nega. 2 kierto tuotti 2hyvän kokoista follia ja luomuiltiin ja nyt siis menossa Rv11+6.
Lääkityksenä oli kyllä muutakin kuin vaan clomit. Eli Terolut+Glucophage+Puregon irrotukseen.

Joten toivoa on ja onnea yrityksiinne, tulkaa pian perässä odottajien puolelle!!
T.SEE

Meille clomeista oli apua, yritystä oli vuosi takana ja pco todettu. Clomit ei tehonneet 1tbl/pvä annoksella mutta jo toinen kierto missä söin 2-1-2-1-2 annostuksella toi plussan ja tuplayllätyksen. (tuplat ei johtuneet clomeista). Valitettavasti rv:lla 11 vauvamme todettiin ultrassa enkeleiksi ja nyt uusia hoitoja kohti. Niistä en tiedä vielä yhtään mitä tulevat olemaan.

Mulla pco. Poika tärppäs 3 vuoden yrityksen jälkeen ekasta clomikierrosta.
Nyt jännätään et oisko toinen tulossa, toinen clomikierto menossa.
Yhden pillerin päiväannoksella kp 3-7.

Yhteistyössä