Kukaan oppisopmuksella lähihoitajaksi?

Elikkä tarkotuksena olis mennä lastentarhaan oppisopimuksella. Tässä vaan oon paljonkin mietiskellyt. Paljonko mahtaa olla palkka, about? Ja vähän epäröin että mahtaako olla puuduttavaa kun itsellä 1,5v lapsi ja sit ois kovin lapsitäytteinen päivä, (kotiäitinä näinhän ei ole) .. :D Kertokaa mitä mieleen tulee! :wave:
 
ope
Minä opetan lähihoitajia ja täytyy kyllä sanoa että oppisopimuksella opiskelu on todella rankkaa. Työn, kodin ja perheen lisäksi pitää vielä opiskella. Opintoja on tosi paljon, lähiviikkoja liian vähän ja illat saa istua koneella. Joten muista olla aivan varma ennen kuin lähdet, mieti myös päiväopintopaikkaa.
 
Mä olen nyt opiskellut lähihoitajaksi parin kuukauden ajan ilta- ja monimuotokoulutuksena, eli verkossa opiskellaan pääsääntöisesti. En ole kokenut sitä raskaaksi, vaikka tehtäviä on jatkuvasti jonossa ja illat kuluvat hyvin koneella. Onneksi aiheet ovat mielenkiintoisia =) Omat lapset ovat jo koululaisia, enkä ihan pienten lasten ohessa olisi alkanutkaan opiskelemaan. Motivaatio on asian ydin - jos sitä on, niin sitten kaikki onnistuu kyllä.
 
nirpana
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Minä opetan lähihoitajia ja täytyy kyllä sanoa että oppisopimuksella opiskelu on todella rankkaa. Työn, kodin ja perheen lisäksi pitää vielä opiskella. Opintoja on tosi paljon, lähiviikkoja liian vähän ja illat saa istua koneella. Joten muista olla aivan varma ennen kuin lähdet, mieti myös päiväopintopaikkaa.
itse opiskelin lh:ksi oppisopimuksella pari vuotta sitten. muutin toiseen kaupunkiin, yksin pienen lapsen kanssa. Kyllähän joskus rankkaa oli, mutta nyt kun olen valmistunut olen itsestäni todella ylpeä.

Itsellä palkka pli -5% peruspalkasta.
 
kyllä mulla sinänsä olis varaa ihan vaan opiskeluun, mut kyllähän tiukkaa on, mutta on sitä tähän asti jo pärjätty.. Pistetään mietintämyssyyn :D Toki voinhan mä hakea normi kouluun, jos en pääe niin oppisopimuksella. Tammikuussa alkais päivä- ja monimotokoulutus, joka kestää vain kaks vuotta. joten ehkä se ois nopeempi reitti..
 

Yhteistyössä