kukaan opiskellut avoimessa yliopistossa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anne

Vieras
niitä "väyläopintoja" eli avoimen väylän kautta päässyt hakemaan varsinaiseen yliopistoon tutkinto-opiskelijaksi? Itseäni kiinnostaisi mutta mietin kun on tuo 1½-vuotias tyttö ja käyn lisäksi töissä että miten rahkeet riittää! Lisäksi hirvittää ne kurssimaksut,jos sitten joutuukin jättämään opinnot kesken tai ei enää kiinnosta niin sinne meni rahat..Mutta kokemuksia kuulisin tosi mielellään! =)

Mä aloitin aikoinaan, mutta jäi kesken. Kiukuttaa vieläkin. Tarkoitukseni oli suorittaa tietotekniikan apro, mutta kämähti jo ohjelmoinnin peruskurssiin. Teknillisen korkeakoulun opintoja ja olin kyllä työskennellyt koodarina jo monta vuotta. Itse ohjelmointi oli pala kakkua, mutta ne tehtävät edellytti korkeakoulutason matematiikkaa. Olisi siis pitänyt eka suorittaa matikan kurssit ja sitten vasta ohjelmoinnin kurssit. Lukion pitkä matikka ei riittänyt sen ohjelmointikurssin suorittamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä aloitin aikoinaan, mutta jäi kesken. Kiukuttaa vieläkin. Tarkoitukseni oli suorittaa tietotekniikan apro, mutta kämähti jo ohjelmoinnin peruskurssiin. Teknillisen korkeakoulun opintoja ja olin kyllä työskennellyt koodarina jo monta vuotta. Itse ohjelmointi oli pala kakkua, mutta ne tehtävät edellytti korkeakoulutason matematiikkaa. Olisi siis pitänyt eka suorittaa matikan kurssit ja sitten vasta ohjelmoinnin kurssit. Lukion pitkä matikka ei riittänyt sen ohjelmointikurssin suorittamiseen.

Kokeile tietojenkäsittelyn puolta, vai onko tuon kurssin sisältö tosiaan muuttunut noin paljon. Kävin tietojenkäsittelyn maisteriksi enkä huomannut missään, että olisi tarvinnut osata erikoisesti matikkaa. Voisitko hieman antaa lisävalaistusta asiaan?

Yhteistyössä