Kukaan ollut suunnitellussa sektiossa yksin?

Eikö muka kukaan?! Tällä hetkellä mulla on vaan sellainen olo että tosta miehestä ei oo mulle siellä mitään tukea... Enkä tahdo ottaa ketään muutakaan mukaan.
Ihmetteleekö hoitohenkilökunta yksin tulevaa?
 
vieras
Henkilökunta ei siellä kerkiä ketään ihmettelemään. Mielummin menisin yksin kuin sellaisen kanssa josta ei olisi mitään tukea, ehkäpä jopa haittaa. Hoitaja hoitaa vauvaa sillä aikaa kun haavaommellaan ja sitten saat nyytin viereesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Henkilökunta ei siellä kerkiä ketään ihmettelemään. Mielummin menisin yksin kuin sellaisen kanssa josta ei olisi mitään tukea, ehkäpä jopa haittaa. Hoitaja hoitaa vauvaa sillä aikaa kun haavaommellaan ja sitten saat nyytin viereesi.
Kiitos.

Sairaala-sarjassa sanottiin viime viikolla että yksin tulevat synnyttäjät ovat harvinaisia, kuinka paljon yksinsynnyttäjiä suunnilleen on? 10%?
 
KattiMatikainen
Mä olen ollut kahdessa suunnitellussa sektiossa yksin. Isukki oli ekassa mukana ja se ei ollut hänelle kiva paikka:( Sen jälkeen sovimme, että hän odottaa salin ulkopuolella ja on sitten mukana vasta punnituksessa ja pesussa/pukemisessa. Oli meille ihan hyvä ratkaisu. En oikeastaan edes kaivannut ketään vierelle. Sali henkilökunta on kumminkin siinä tukena ihanasti ja kyselevät ja kertovat kokoajan, että missä mennään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiituli:
Mä oon synnyttäny yksin ja suunnitellussa sektiossa olen myös ollut yksin, koska ei ollut ketään, olin yh. Mun mielestä miehen pitäisi tulla mukaan, et näkis et ei synnyttäminen ole tosta vaan.
Mies on ollut edellisissä (alatie)synnytyksissä mukana että tietää mistä on kyse. Musta vaan tuntuu että varsinkin jos mä en tällä kertaa saakaan (pelko)sektiota niin haluan mennä sinne synnärille yksin (tai no, oikeesti mä en haluais mennä sinne ollenkaan, mutta mieluummin sit yksin) ja miehen suhtautuminen sektioon on ollut sen verran vittumainen etten sitä sinnekään mukaan halua.
 
Olin esikon aikaan suunnitellussa sektiossa yksin. Kysyivät vain tuleeko ketään mukaan ja kun vastasin ettei niin sitten huolehtivat siitä, että minulla on kaikki ok.
Toisen aikaan oli mummoni mukana ja kaksosten aikaan oli mieheni, niinnpitkään kunnes meinasi pyörtyä.
 

Yhteistyössä