kukaan ollu paksusuolen tähystyksessä?

Kutistunut
:wave:
Kipeempää se teki kuin synnytys :/ Meinasin pyörtyä!
Jälkeenpäin ei ollu kipuja.

Mutta nopsaan se tähystys menee =)
Mulla poistettiin siinä samalla polyyppi sähkösilmukalla, kipeetä sekin kävi..
 
tytti.
Itse oimenpide ei tehnyt niin kipeää kuin kuvittelin, mutta jälkeenpäin olin ihan täynnä ilmaa, kun sitä pumpataan urakalla sisään toimenpiteen aikana, jotta suoli näkyy kunnolla. Ja se ilman pumppaaminen on toimenpiteessäkin se inhottavimmalta tuntuva juttu. Sitten toimenpiteen jälkeen käskettiin piereskelemään ja päästämään kakki ilma ulos :) Olin tosiaankuin ilmapallo silloin, mutta ilman ulospäästäminen heti helpotti.
 
Hermot menee
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
ota etukäteen kipulääkettä, muuten vain ilkeän tuntusta mutta se viimeinen suolenmutka on TODELLA kivulias. Jälkeenpäin jomottelee vähän mutta ei pahasti.
Kuinka pitkälle sitä "jormaa" työntävät? Itselläkin ilmeisesti tulee sellainen tutkimus
 
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
voi ei en tiiä uskaltaako mennä :(
Luitko tuon miun ketjun?
Mie pelkäsin kans sillon ihan älyttömästi kun niin moni oli "pelotellu"... En tosiaan saanu ees mitään kipulääkettä ja ei se sattunu siltikään...
Jos siulle on tuo tutkimus määrätty niin kyllä siihen kannattaa mennä :hug:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tytti.:
Itse oimenpide ei tehnyt niin kipeää kuin kuvittelin, mutta jälkeenpäin olin ihan täynnä ilmaa, kun sitä pumpataan urakalla sisään toimenpiteen aikana, jotta suoli näkyy kunnolla. Ja se ilman pumppaaminen on toimenpiteessäkin se inhottavimmalta tuntuva juttu. Sitten toimenpiteen jälkeen käskettiin piereskelemään ja päästämään kakki ilma ulos :) Olin tosiaankuin ilmapallo silloin, mutta ilman ulospäästäminen heti helpotti.
Itsellä oli suoli niin puhdas etten haistanut mitään, en sitten tiedä kanssaolijoista
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Localoba:
Kerran olen pyörtynyt tutkimuksen jälkeen ja seuraavalla kerralla ei oikeastaan tuntunut yhtään mitään. Riippuu myös lääkärin taidoista ja käsivoimista, mulla on yksi tosi hankala mutkakohta.
ja siitä miten suoli reakoi milläkkin kerralla!

itsellä tähystetty n.10 kertaa... välillä kivuton, välillä tekee niin kipeää (pahempaa kuin synnytys ja välillä suoli pistää niin vastaan ettei onnistu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
voi ei en tiiä uskaltaako mennä :(
Luitko tuon miun ketjun?
Mie pelkäsin kans sillon ihan älyttömästi kun niin moni oli "pelotellu"... En tosiaan saanu ees mitään kipulääkettä ja ei se sattunu siltikään...
Jos siulle on tuo tutkimus määrätty niin kyllä siihen kannattaa mennä :hug:
joo, isällä krooninen paksusuolen tulehdus ja itsellä samoja oireita kai se olis pakko mutta pelottaa pirusti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hermot menee:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
ota etukäteen kipulääkettä, muuten vain ilkeän tuntusta mutta se viimeinen suolenmutka on TODELLA kivulias. Jälkeenpäin jomottelee vähän mutta ei pahasti.
Kuinka pitkälle sitä "jormaa" työntävät? Itselläkin ilmeisesti tulee sellainen tutkimus
Riippuu hieman siitä mitä suolistosta tutkitaan ja miten pitkä suoli on. Sen pituus kun vaihtelee eikä sitä ihan päällepäin näe. Hattumaisinta, jos letku liian lyhyt ja joudutaan aloittamaan alusta pidemmällä... ei kai kovin yleistä.
 
Olen ollut muutama vuosi sitten. Ei se kauheaa mun mittakaavassa ole, mutta tosi epämiellyttävää kuitenkin. Ei ollut mitään lääkitystä ennalta paitsi se tyhjentäytyminen ennen toimenpidettä. Kurjinta oli se kun tähystintä vietiin suolen mutkakohtiin ja tuntui, että putki tulee vatsasta läpi. Mutta tähystystulosten kuuleminen oli helpottavaa ja pääsin epätietoisuudesta. Tähystyksen jälkeen kävin syömässä ja menin tekemään täyden työpäivän. Tsemppiä!
 

Yhteistyössä