tuumin tuossa miehelle tänä aamuna kirjan viimeisen sivun luettuani, että on se vaan helppoa kun ollaan samanlaisesta ympäristöstä kuitenkin vaikka lapsuutemme ovat olleet erilaiset. ei ole jyrkkiä kulttuurieroja tms taustalla.
Sama täällä, filmi löytyy hyllystäAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Elokuvan olen katsonut ja sen perusteella ihmettelin mitä sen naisen päässä oikein liikkui?
sehän ihastui siihen mieheen ulkonäöltä ja halusi saada hänet. "mielenkiintoinen" juttu sitten että jatkossa se olikin mies joka sai mitä halusi tai ilmoitti ainakin mitä halusi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Elokuvan olen katsonut ja sen perusteella ihmettelin mitä sen naisen päässä oikein liikkui?
vaati tosiaan aikalailla rohkeutta. Ja hänhän pyrki elämään heidän tavallaan niin pitkälti kuin mahdollista eikä pyrkinyt muuttamaan miestä. jäi ajatuksena mieleen että oliko se tyypillistä sielläpäin että mies vaikka sai pitää monta vaimoa, niin vaimosta pidettiin mustasukkaisesti kiinni eikä saanut vilkaista ketään muuta. Vai oliko tämä mies vain epätavallisen mustasukkainen tapaus sinnekin päin maailmaa. kun me täällä Euroopassa on totuttu siihen että naisella saa olla oma elämäkin ja omat ihmissuhteet niin kauan kuin se parisuhde on se ainoa kerrallaan (vaikka toki siitäkin poikkeuksia on... )Alkuperäinen kirjoittaja mukava äiti:Juu olen lukenut. Oli tosi mielenkiintoinen kirja. Aikamoinen kulttuurishokki länsimaisen naisen muuttaa savannille savimajaan
Kyllähän siellä nainen on miehen omaisuuttaa ja miehen kunnia on naisen jalkojen välissä. Se mieshän koki tosi loukkaavana senkin, että ne vuohet, oli sen naisen vuohia ja sen ois sit pitänyt niitä paimentaa, ikäänkuin olla naisen palvelija.Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:vaati tosiaan aikalailla rohkeutta. Ja hänhän pyrki elämään heidän tavallaan niin pitkälti kuin mahdollista eikä pyrkinyt muuttamaan miestä. jäi ajatuksena mieleen että oliko se tyypillistä sielläpäin että mies vaikka sai pitää monta vaimoa, niin vaimosta pidettiin mustasukkaisesti kiinni eikä saanut vilkaista ketään muuta. Vai oliko tämä mies vain epätavallisen mustasukkainen tapaus sinnekin päin maailmaa. kun me täällä Euroopassa on totuttu siihen että naisella saa olla oma elämäkin ja omat ihmissuhteet niin kauan kuin se parisuhde on se ainoa kerrallaan (vaikka toki siitäkin poikkeuksia on... )Alkuperäinen kirjoittaja mukava äiti:Juu olen lukenut. Oli tosi mielenkiintoinen kirja. Aikamoinen kulttuurishokki länsimaisen naisen muuttaa savannille savimajaan
Totta kai se ajatteli, että rakkaus korjaisi ne kulttuurieroista johtuvat ongelmat.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olen lukenut. Rohkea oli nainen kun vaimoksi niin erilaiseen kulttuuriin lähti. Mutta hullunrohkea, ellei suorastaan tyhmä, hän oli myös, kun ei tutustunut kulttuurieroihin paremmin etukäteen, vaan lähti pelkästään miehen ulkonäön perusteella reissuun.
Kirja on huomattavasti parempi! Kannattaa lukea kirja ehdottomasti!!Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Mä oon nähnyt sen leffan. Onko se kirja parempi?
Vai oisko ollut siksi että se ukko hakkas sitä?Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Se akkahan ei todellakaan elänyt masaiden tavoilla. Ei ensinnäkään pystynyt syömään heidän ruokiaan vaan eli pitkälti sokeroidulla teellä ja maissijauhoilla jota itsekin myi. Tästä seurasikin terveysongelmia ja eikös se niiden takia lopulta joutunutkin lähtemään sieltä?
kirja on parempiAlkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Mä oon nähnyt sen leffan. Onko se kirja parempi?
Meillä on sama asia. Mieheni kulttuurissa ei hyväksytä moniavioisuutta (tai toki sitä hänen kotimaassaan jossain kolkassa voi olla, sielläkin kun on useita eri uskontoja ja heimoja).Alkuperäinen kirjoittaja diktaattori:Mun mielestä on muuten tavallaan kurjaa se että kun luultavasti suurin osa eri kulttuureista tulevien ihmisten liitoista on kohtuullisen onnellisia ja normaaleja (mitä normaali sitten onkaan), niistä ei yleensä puhuta.
Ainoastaan erilaiset "kauhutarinat" päätyvät kirjoiksi ja elokuviksi. Kulttuurieroista huolimatta kun meilläkin ollaan onnellisia eikä tässä talossa edes piestä naista tai lapsia vaikka miehen kulttuurissa se onkin yleisesti hyväksytty asia :|