Kukaan laihtunut raskauden aikana 10 kiloa? Miten vauva?

Olen laihtunut 10 kiloa ja mietin nyt, että onkohan siitä vauvalle haittaa? Te, jotka olette raskausaikana laihtuneet paljon, onko vauva ollut terve ja hyvinvoiva?

Olen syönyt terveellisesti ja vitamiinit ottanut. Muutoinkin elänyt terveellisesti.
 
Ammattilainen
Sulla on ilmeisesti ylipainoa? Ei pitäis olla haitaat lapselle. ainakin mun tutulle on käynyt joka raskaudessa samoin ja terveitä vauvoja on tullut. Eri asia on se jos sä olet nyt alipainoinen.
 
vieras
Ite laihduin alkuvaiheessa 7kg ja normaalipainoinen olin (bmi 20). Nyt olen just ja just päässyt yli lähtöpainosta kilolla parilla ja viikkoja jo 32. :/ Neukussa on tullu aika tavalla noottia mut minkäs teet kun alussa oli pahoinvointia ja nyt sen jälkeen ollaan sairasteltu paljon. Kaikissa 4 ultrassa vauvalla on kaikki ollut hyvin mut silti pelottaa ettei olisikaan. :/
 
x
Minä. Raskauden aikana tuli 6,5 kg lisää ja synnytyksen jälkeen lähti 12. Painoin siis lähes 7kg vähemmän raskauden jälkeen kuin ennen sitä. Mutta mulla olikin kyllä ylimääräistä vähän...
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja sinisilma76:
Jep. Ylipainoa oli noin 10 kiloa.
Eli nyt oot sit normaalipainoinen? Tuskin siitä on haittaa vauvalle. Vauva ottaa kyllä tarvitsemansa, äiti se on joka jää ilman. Huolehdithan vitamiinien ja kalsiumin saannista.
 
shihtzu
Mä olen nyt laihtunut 5 kiloa ja olen rv14. Tätä tahtia laihdun vaan, koska mulla on kadonnut ruokahalu totaalisesti, kun on erittäin pahoja parisuhdeongelmia ja ne rassaa pahasti. Olen hankkinut vitamiinit, että sillä varmistan kaiken tarvittavan ja maitoa juon kyllä tai oikeastaan kaikenlainen nestemäinen menee kyllä alas, mutta ruoka ei. Yhden lämpimän aterian saan päivässä syötyä ja sitten hedelmiä, en oikein muuta.
 
vieras
Jos syöt normaalisti ja terveellisesti niin ei todellakana ole haittaa vauvalle.
Ylipainoisilla saakin paino tippua,kuten myös normaalipainoisilla,heillä kuitenkin sen painon pitäisi myös nousta jossain vaiheessa raskautta.Alussa yleensä tippuu,ei enää keskellä raskautta.
 

Yhteistyössä