kukaan käyttäny minipillereitä(cerazette,mini-pill,microluton)??

• Viestiketjun aloittaja hrrr
  • Ensimmäinen viesti
hrrr
Millaisia kokemuksia ja miksi teille juuri kyseiset pillerit määrätty?

ite sain 6kk sitten ekaa kertaa elämäs vaarattoman svt-rytmihäiriökohtauksen. Lääkäri sanoi ettei tuo vaikuta e-pilleri hommaan mitenkään olis kirjoittanut mulle yhdistelmäpillerit mutta halusin kuitenkin minipillerit joten niitä sain. Lääkäri sanoi ettei ne vaikuta tuohon rytmijuttuun mitenkään. ite silti hieman hermoilen pillerin aloitusta. rytmihäiriötä ei oo enää tullut. vaikka se onkin vaaraton pelästyin ja se oli pieni shokki mulle kun en aluksi tiennyt mitä se on. pillereiden aloitus pelottaa. :(

"äippä"
Millaisia kokemuksia ja miksi teille juuri kyseiset pillerit määrätty?

ite sain 6kk sitten ekaa kertaa elämäs vaarattoman svt-rytmihäiriökohtauksen. Lääkäri sanoi ettei tuo vaikuta e-pilleri hommaan mitenkään olis kirjoittanut mulle yhdistelmäpillerit mutta halusin kuitenkin minipillerit joten niitä sain. Lääkäri sanoi ettei ne vaikuta tuohon rytmijuttuun mitenkään. ite silti hieman hermoilen pillerin aloitusta. rytmihäiriötä ei oo enää tullut. vaikka se onkin vaaraton pelästyin ja se oli pieni shokki mulle kun en aluksi tiennyt mitä se on. pillereiden aloitus pelottaa. :(
No sen verran sanon minipillereistä, että käytin niitä kolme kuukautta koska imetin ja ne ovat ainoita pillereitä joita voi imettäessä syödä, ja en enää koskaan ota niitä käyttöön. Kolmen kuukauden menkat eivät ole yhtään kivat... Kaverilla sama juttu, vuotoa koko kolme kuukautta. Taitaa olla yleinen oire tuo tiputteluvuoto kun niitä käyttää.

Itse olen syönyt 7 vuotta Mercilon-pillereitä, kunnes nyt lääkärini vaihtoi mulle Cerazette- pillerit.. (migreenin ja hieman koholla olevan verenpaineen vuoksi) Pelkäsin kans niitä tiputteluvuotoja, mutta nyt oon kolme viikkoa syöny, eikä minkäänlaista tiputtelua eikä muutakaan ongelmaa. Jotenkin tuntuu että tuo seksiviettikin on taas mukavasti kohentunut :whistle:

"mie"
Syönyt cerazettejä nyt noin 4kk...alkuu menkat kesti n. 2kk, sit menny niin et n. 2viikon välein tulee reilu vko kestävät menkat... nyt jätän pilsut pois, oon niiiiiiiiiiin täys tätä!!!!

"tiitu"
itse olen näistä kokeillut vain cerazettea, jossa on 75 mikrogrammaa progesteronia.
aivan sama kuin muillakin, 4 kk tauotonta vuotoa, jonka jälkeen lopetin. järkyttävä kuivuus kuin sahara, jonka takia seksiä ei voinut harrastaa ollenkaan. samoin halut hävis täysin.
minipill-merkistä tai miicrolutonista ei kokemusta, ilmeisesti ne pitää ottaa tunnilleen oikeaan aikaan, koska niissä on niin vähän progesteronia. mutta koske ne estä ovulaatiota (toisin kuin yhdiistelmät ja cerazette), niin teoriassa niiden ei pitäisi haitata normaalia hormonitoimintaa tai sukupuoliviettiä.

"vieras"
Cerazettella ollut nyt 6kk.
Ekan kaks kuukautta oli 2 viikon menkat molempina kuukausina ja tiputtelua välissä.
Olin jo valmis heittään pillerit mäkeen, mutta sitten alko pikkuhiljaa tasaantumaan ja nyt menkat kestää 2-3pv niukalla vuodolla.
Ja ennen kesti 7-8pv karmeiden kramppien kera!

Kannattaa olla kärsivällinen,
neuvolasta vinkattiin että vähintään se kolme kk kannattaa odottaa ennenkun lopettaa pillereitä.
Monilla jää sitten lopulta menkat kokonaan pois.

"mamma"
ohoh... Onneksi mulla ei ole tollaista vuotoa ollut... En jaksaisi. Olen syönyt zerazetteä puolisen vuotta ku imetän vielä. Eikä minkäänlaista vuotoa tai tiputtelua - onneksi - ei ole ollut.

Yhteistyössä