Kukaan käynyt venetsiassa???

  • Viestiketjun aloittaja reissumiäs
  • Ensimmäinen viesti
Se on ihana paikka, kallis mutta kaunis. Nähtävyydet hinnakkaita, talvella ei varmaan paljonkaan jonoja. Olen käynyt siellä 5-6 kertaa, mutten koskaan talvella, olisi ihana päästä katsomaan miltä siellä näyttää tähän aikaan. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mustapantteri:
Juuh, olen käynyt :) Oli kaunis paikka, mutta se haju.. :x Se vesi nimittäin lemuaa aika pahasti varsinkin kesäkuumalla... Kiva oli päästä näkemään "uppoavaa kaupunkia" :) Ja hyvää ruokaa syömään :p
Minulla ei taida olla hajuaistia ollenkaan, en koskaan huomannut siellä sitä paljon puhuttua hajua, olen käynyt huhtikuun ja lokakuun välisenä aikana. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Haisee pahalle, hirveesti turisteja ja vielä enemmän puluja. Ei ollut minusta kovinkaan romanttista enkä tykännyt :D
Firenze olisi sitten vaihtoehto, ei hajua, mutta toki paljon turisteja, ei varmaan talvella, ainakaan maaliskuussa ei ollut mitenkään liikaa.
 
AnniHelena
Ihana :) Todellakin kallis mutta nauttikaa. Kohtuuhintaisia ja hyviä ruokapaikkojakin löytyy vähän syrjemmältä (ei siis kannata välttämättä lounastaa Rialton sillan kupeessa tai Pyhän Markuksen aukiolla...). Olen juonut Venetsiassa elämäni kalleimman olutpullon- illalla Pyhän Markuksen aukiolla viulunsoittajia kuunnellen, 2.5dl Becks maksoi silloin (markka-aikaa oli vielä 2001) 70 mk, oli kyllä sen väärtti, hieno tunnelma.
 
Olen kaynyt monta kertaa, viimeeksi kevaalla. Ihana kaupunki, mutta paljon turisteja. Suosittelen katsastamaan myos Venezian vahan kauempana keskustasta olevia alueita, missa alkuperaisvaestoa. Myos Muranon saarta suosittelen !
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja reissumiäs:
Kiitos vastauksistanne! Toki lisääkin saa kertoa jos jotain tulee mieleen!Mutta että onko siis talvellakin näkemisenarvoinen!?
on aina. kevàttalvella on venetsian kuuluisat karnevaalit ja kaupunki tàynnà turisteja
 
Alkuperäinen kirjoittaja reissumiäs:
Kiitos vastauksistanne! Toki lisääkin saa kertoa jos jotain tulee mieleen!Mutta että onko siis talvellakin näkemisenarvoinen!?
Minä uskon, että on kyllä näkemisen arvoinen, itse tahtoisin olla Markuksen torilla kahlaamassa kun vesi nousee sinne, mutta se on huono ja itsekäs toive, kun se ei ole kaupungille ollenkaan hyväksi, että vesi sinne nousee :ashamed:
 
Kyy
Mä olin tosi pettynyt, harmaa ja saasteinen. Pelkkiä turisteja joka paikassa. Niin ja ne gondolit voit unohtaa heti alkuunsa, se on 100? kyyti (muutama minuutti).
Pyhän Markuksen aukio ja kirkko oli hienot. Kivoja ravintoloita ja pikkukatuja. Ikävä vaan, että kaikki paikat missä ei oo turisteja on sit autioita. :/ Laudat ikkunoissa ja tosi ränsistynyttä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Mä olin tosi pettynyt, harmaa ja saasteinen. Pelkkiä turisteja joka paikassa. Niin ja ne gondolit voit unohtaa heti alkuunsa, se on 100? kyyti (muutama minuutti).
Pyhän Markuksen aukio ja kirkko oli hienot. Kivoja ravintoloita ja pikkukatuja. Ikävä vaan, että kaikki paikat missä ei oo turisteja on sit autioita. :/ Laudat ikkunoissa ja tosi ränsistynyttä.

En ole samaa mielta ! Me majailtiin viimeeksi yksityisasunnossa hieman turistialueen ulkopuolella ja elamaa oli ihan riittavasti. Meidan pojat pelasivat mm. jalkapalloa lahiaukiolla italialaisten naapurinpoikien kanssa. Kiva, kun ei ole autoja missaan ! Ja gondoli oli ikimuistettava kokemus.

 

Yhteistyössä