kukaan juhlinut puol vuotis synttäreitä?

"vieras"
Suoraan kysymykseen suora vastaus: minusta on vähän hölmöä. Tiedän kyllä muutaman, jotka on juhlineet, lähinnä perheen kesken tai jos ne mummut ja kummit siinä aivan naapurissa asuu niin kai nekin voi kahville pyytää.

kotileipuri-
Meillä juhlittiin. Muutamina vuosina "juhlittu" jopa toisia nimiä, silloin ei kylläkään olla kutsutt vieraita, juhlittu vain perheen kesken, ettei vaikuta lahjojen kerjäämiseltä :D

Ihan hyvin voi juhlia. Onhan tuo vähän tuommoinen tekosyy, ja kyllähän sen kaikki ymmärtää, mutta tottakai voi juhlat järjestää jos siltä tuntuu! Itse olin just kuukausi sitten puolivuotissynttäreillä, siellä oli tarjolla puoliympyrän muotoinen kakku :).

"vieras"
Eiiiiiii, kuulostaa hölmöltä!
Vieraille tulee kuitenkin tarve ostaa se lahja jos kutsut juhlia synttäreiksi!
Ja sitten osalla on hölmö olo, jo tulee ilman lahjoja.

Anteeksi suoruuteni, mutta itse en todellakaan jaksaisi ryhtyä juoksemaan jossain sukulaislasten puolivuotissynttäreillä, kun niitä aitoja on ihan sopivan usein.

"..."
[QUOTE="vieras";28518791]Eiiiiiii, kuulostaa hölmöltä!
Vieraille tulee kuitenkin tarve ostaa se lahja jos kutsut juhlia synttäreiksi!
Ja sitten osalla on hölmö olo, jo tulee ilman lahjoja.

Anteeksi suoruuteni, mutta itse en todellakaan jaksaisi ryhtyä juoksemaan jossain sukulaislasten puolivuotissynttäreillä, kun niitä aitoja on ihan sopivan usein.[/QUOTE]

No onpa rankkaa kyllä. Tosi ikäviä tuollaiset juhlat. Hohhoijaa..suosittelen, ettet osallistu kun "oikeisiin" juhliin.

Puolinainen
Meillä ainakin juhlittu monena vuonna, siis ei pelkästään 6 kk juhlia vaan 1,5, 2,5 ja jopa 4,5 vuotisjuhlia. Oikeat synttärit on jouluna niin ne jäävät pahasti jalkoihin ja kesäaikaan hauskempi muutenkin järjestää kekkerit.

"vieras"
Jos epäilet onko hölmöä,niin voithan jo kutsuessa "avata" asiaa vieraille. Siis just noin kun kirjotit,eli talvi (=alkutaival vauvan kanssa) on ollut rankka ja nyt olis kiva juhlia puolivuotispäivän merkeissä. Itse ainakin antaisin ymmärtää että en odota vierailta lahjoja vaan ainoastaan läsnäoloa ja yhdessä iloitsemista.
Juhlia ei ole koskaan liikaa,ja kesällä juhliminen on extramukavaa. Varsinkin jos tietäisin että vanhemmilla/vauvalla on ollut rankkaa,mielelläni osallistuisin juhliin. Jos lahjan toisin,se olisi varmaan tilanteesta riippuen joku pikkujuttu lapselle tai "lapsenvahti-lahjakortti" vanhemmille. Eli rahallista arvoa ennemmin joko joku mikä jää muistoksi tai vanhemmille mahdollisuus pieneen hengähdykseen.

Yhteistyössä