Kukaan joutunut jättämään joulusiivousta väliin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joulutonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joulutonttu

Vieras
raskaudesta johtuvista syistä ?
Synnytys joulunaikaan tietty asia erikseen :)
Mutta jos siis laskettu aika esim. alkuvuodesta ja supistelee jo niin kuinka olette hoitaneet joulusiivouksen ?
Oletteko jättänyt tekemättä ? Saaneet miehen tekemään kaiken ? Ulkopuolinen apu ?
Itse koen joulusiivouksen osana joulua ja nyt taidan joutua siitä luopumaan :( Ja se harmittaa vietävästi. Ei joulu tunnu miltään jos ei saa siivota kunnolla.

En ole koskaan tehnyt JOULUsiivousta.
Normi viikkosiivous kuten muutoinkin ennen vaikka viikonloppua.
Eli laitat miehen imuroimaan ja pyyhkäsee pölyt pahemmista.
Niin ja ne kynttilät palamaan :)

Sehän se ongelma meinaa olla kun minulla on ollu tapana siivota jopa ne kaapit ( mitä martat sanoo ettei tarvii tehdä ;) ) ja muutenkin ihan totaalisen perusteellisesti ( pesuhuoneen seiniä myöten ) kaikki. :(
Ja nyt on jo ihan pakko myöntää että sitä en pysty tekemään. Olen joutunut luopumaan lenkeillä käymisestäkin jo nyt kipujen takia joten ...
Ei toivoakaan että saisin puunata kämpän :(
En vaan tajua miten voisin katsella vierestä kun mies siivoaa, ehkä minä nyt voisin pöydät ja pölyt pyyhkiä ja lasten leluja järjestellä jne. Mutta kun tuntuu niin tärkeältä se muukin hössöttäminen :) :)
Huoh.
Onneks leipominen ja laatikoiden tekeminen ei sentään ole fyysisesti raskasta. :P En teekään laatioita valmiiks pakastimeen niinkuin ennen ;) Teen ne vasta silloin kun muuten siivoaisin :)

Koville se ehkä ottaa mutta hengissä siitä selviää :)
Lapsista on ihan sama olenko pessyt ikkunat vai en, minä en ole raskaana mutta viiden lapsen kanssa ei ihan kaikkea saa tehtyä (tai saisi mutta minulla ei ole ihan niin paljon asennetta.... )

Tyttömme syntyi joulukuun alussa ja jäi kyllä joulusiivoukset väliin. Pipareitakaan ei sinä vuonna leivottu.. Jos olisin vielä raskaana ollut, niin en kyllä silloinkaan olisi pystynyt.

Yhtenä jouluna joulusiivous oli sitä että mies imuroi alakerran ja kantoi joulukuusen olohuoneen ikkunan alle. :xmas: Siitä onnellisesta joulusta lähtien en ole piitannut joulusiivouksesta, siivoan, jos ehdin.

Kerokaa mulle.. Miksei niitä kaappeja voi siivota vaikka 13.4? Hirveä stressi kun pienellä ajalla tartteis saada kaikki tiptop, mun hermo ei sitä jaksa ja johan siinä joulumielikin menee.. Eri asia jos siitä ylenpalttisesti itse tykkää (hössöttämisestä) eikä muut joudu kärsimään..
Koitan siivota niitä kaappeja, pesuhuoneita, varastoja jne. sillä tavalla pitkin vuotta että ennen joulua teen vaan suuremman normisiivouksen. Minulle siivous on suuri kun vien matot ulos.
Vaatehuone on ainut joka vaan nyt on niin levällään että se tartteis järjestää..

Mulla oli la 6.1 ja siivosin vähän kerrallaan voinnin mukaan. Yöllä kun ei saanut unta oli hyvä siivoilla. Kaikenmaailman kaapinpäällisten siivous ja tuolille nousut tietty jätin miehelle. Ja matot.

Yhteistyössä