Kukaan ei varmasti ole enempää epäonnistunut kasvatuksessaan kuin minä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PROVO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PROVO

Aktiivinen jäsen
31.03.2005
5 411
0
36
Meitä oli aikoinaan kaksi tyttöä ja alkkisäiti opetti meidät kadehtimaan toisiamme, joka on toiminut aikuisenakin loistavasti :headwall:

Ajattelin aikoinaan, että olen tasapuolinen omilleni ja kun heitä on noinkin monta niin varmasti en ainakaan ole ketään tietoisesti lellinyt. Kaikki ovat samat rojut saaneet jne.

Aikaisemmin kerroin kuinka naimisissa oleva 21-vuotiaani luulee meidän olevan heille jotain vielä velkaa, vaikka melkein mitä vaan on heille hommattu ja aina kaupassa käydessä heidänkin jutut maksettu summasta piittaamatta.

Hän kadehtii ainakin tuota nuorempaa siskoaan, joka on nuori, hoikka ja nätti, lukiossa, elämä edessä jne. Töissäkin, joten rahaakin hällä on tietysti tuhlailuunkin.

Nyt tämä nuorempi oli saanut 10-15% alennuskortin työpaikalleen ja sehän on laillisestikin niin, että omaan kotitalouteen sillä saa hankkia ja mieheni aikoi ostaa taulutv:n sillä kortilla, niin tyttöpäs alkoi kadehtimaan sitä kuinka me halutaan makkarissakin telkkaria katsella |O |O saatiin aikamoinen riita siitä aikaiseksi...

Piru minkälaisia pentuja on, vaikka nimenomaan olen yrittänyt päinvastaista heidän kanssaan niin tässä on lopputulos!!!

Mietin jo miten olisi viisainta tehdä?? Jospa tyttö alkaisi katselemaan omaa kämppää, maaliskuussa kuitenkin jo 18 täyttää!! Mie alan olla aika loppu näiden juttujen kanssa!!!

Pojat ovat muuten erilaisia eli tuo ihmekateus on varmaan meidän suvussa tyttöjen geeneissä!!

Ei kai se pelkästän kasvatuksesta johdu tuollainen kateus. Meitä on kolme siskosta ja keskimmäinen on lapsesta asti ollut juuri tuolainen kuin kuvaat sun 22-vuotiasta. Nyt hän on lähempänä neljää kymmentä ja edelleen tosi kateellinen kaikesta mitä muilla on, vaikka ne on itse hankittu. Hänene mielestään hänen pitäisi saada ihan kaikki näkemättä itse vaivaa taikka et joku muu maksaa ne mm. talo, auto yms yms et niinku elämä ois jotaa velkaa hälle. On edelleenki tosikateellinen jos kuulee mummon ostaneen mun lapsille jotakin, et miks hänelle tai hänen lapsille ei. Että siis ei se lopu ikinä :(

Lisään vaan että eikös ne likat oo aina niitä jotka kadehtii, tahi sit poijat vaan ei puhu semmosia ääneen...
Kai sitä nyt vanhemmillaki on oikeus saada vähä luksusta joskus.. Kyl mie ainaki näyttäsin pitkää nenää likalle:D

Eipä tuo ole kivaa, mutta eipä kateus lähde käskemällä pois. Yritä korostaa, että toi alekortti on työsuhde-etu, ettei sitä ilmaiseksi saa!! Siis kateushan on usein sitä, että haluaa toiselta hyvää (taulutv), muttei näe mikä vaiva tuon hyvän hankkimisessa on ollut (raha, aika, työssäkäynti)...

minulla on isoveli joka on 1v.8kk minua vanhempi. On ollut minulle aina kade ja voin tosiaan sanoa, että sai aina kiedottua kaikki oman sormensa ympärille. Kateus jatkuu edelleen, vaikka ollaan aina oltu tosi läheisiä ja hyvissä väleissä. Minun ei tarvitse ostaa kuin uudet kengät niin tulee jo sanomista tyyliin "mites kotiäidillä on nyt varaa uusiin kenkiin laittaa" Huoh! Onneksi tiedän tämän, joten ei ikinä kerrota mitä ollaan ostettu tai ostamatta jätetty! Että osaa ne pojatkin =)

Ehkä sä oot hankkinut niille liikaa kaikkea? Nytkin muuten (huomaamattasi) vertasit tyttäriäsi toisiinsa ja sanoit, kuinka toinen on nuori ja nätti ja hoikka. Huomasitko?

Mä en oo koskaan kadehtinut sisariani, joten en voi uskoa, kun ihmiset sanoo sen olevan normaalia. ei se minusta ole.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Ehkä sä oot hankkinut niille liikaa kaikkea? Nytkin muuten (huomaamattasi) vertasit tyttäriäsi toisiinsa ja sanoit, kuinka toinen on nuori ja nätti ja hoikka. Huomasitko?

Mä en oo koskaan kadehtinut sisariani, joten en voi uskoa, kun ihmiset sanoo sen olevan normaalia. ei se minusta ole.

niin sen huomaa tosta tekstistä että jotenkin sä pidät vanhemman tytön ratkasuja huonoina. etkö voisi olla ylpeä tytöstä ku on löytänyt kumppanin jota rakastaa ja saanut ihanan lapsen,antanut sulle lapsenlapsen. Nyt ehkä tyttökin tuntee että pitää jotenkin yritttää saada sulta jotain kun sä et arvosta hänä hänen valintojeen takia. vaika kuka sanoo että ne valinnat ois yhtään huonompia.

Mutta kun oon näitä keskusteluja seurannut niin lapsellisesti se 22v käyttäytyy. itse vain samanikäinen,enkä ikinä kuvittelis etä ketään olis meille velvollinen antamaan mitään,muuta kuin pomo miehelle palkan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

niin sen huomaa tosta tekstistä että jotenkin sä pidät vanhemman tytön ratkasuja huonoina. etkö voisi olla ylpeä tytöstä ku on löytänyt kumppanin jota rakastaa ja saanut ihanan lapsen,antanut sulle lapsenlapsen. Nyt ehkä tyttökin tuntee että pitää jotenkin yritttää saada sulta jotain kun sä et arvosta hänä hänen valintojeen takia. vaika kuka sanoo että ne valinnat ois yhtään huonompia.

Mutta kun oon näitä keskusteluja seurannut niin lapsellisesti se 22v käyttäytyy. itse vain samanikäinen,enkä ikinä kuvittelis etä ketään olis meille velvollinen antamaan mitään,muuta kuin pomo miehelle palkan ;)

Tätä mäkin mietin. Teksteistäsi jotenkin aistii, että vanhemman tytön valinnat eivät ole olleet sulle niin mieleisiä ja jotenkin- ehkäpä ihan tahtomatta, korostat sen nuoremman asemaa. Ja jos teillä kerran on ollut samanlainen kateustilanne lapsuudenkodissa, se kyllä tarttuu- haluamattaankin. Itse elänyt alkoholistiperheessä, vannonut, etten halua olla kuten äitini ja usein jopa puhun hänen suullaan nykyisin. :whistle: :/

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Tuota, eikö tuo ollut tytön alennuskortti? Joten, mitä jos antaisitte hänen käyttää sen itse?

Vai oliko se toi 21 vuotias joka taas urputtaa? :headwall: Jos näin niin pistä hälle luu kurkkuun!

Siis se kortti on sellainen jolla saa jatkuvasti tuon 10-15% alennusta - ei siis vain kerran, joten ei hän siinä kyllä mitään menettäisi.

Haluan ehdottomasti lohduttaa sua sillä, että joskus lapsista tulee ihan fiksuja, ajattelevia ihmisiä vaikka kasvatus olis mennyt päin helvettiä.

Mun äitini kasvatustyyli oli väkivalta, henkinen ja fyysinen. Alistaminen, haukkuminen, rakkaudettomuus, kylmyys ja niin edelleen.

Ja minä olen silti ihan hyvin käyttäytyvä ihminen. Äitiäni tosin en kunnioita tippaakaan, mutta kunnioituskin pitää minun mielestäni ansaita.

Jos se toimii noin päin, niin silloin se voi varmaan toimia toisin päinkin. Että vaikka ei olisi isoja virheitä tehnyt kasvatuksessa, niin silti mennään metsään.

Ei, kun olen miettinyt tuon vanhemman ajatusmaailmaa ja tullut siihen tulokseen, että jos hän jotain oikeasti kadehtii niin se on pakosta tuo nuorempi sisko, jolla on ainakin vielä kaikki mahdollista ja on nuori hoikka ja nätti - vanhempi oli tosi hoikka ennen lasta ja nyt on pullero, joten varmaan se vaikuttaa... ja se että jotkut valinnat ovat jo lopullisia hänellä itsellään..

En kotona vertaile ketään mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:

Ei, kun olen miettinyt tuon vanhemman ajatusmaailmaa ja tullut siihen tulokseen, että jos hän jotain oikeasti kadehtii niin se on pakosta tuo nuorempi sisko, jolla on ainakin vielä kaikki mahdollista ja on nuori hoikka ja nätti - vanhempi oli tosi hoikka ennen lasta ja nyt on pullero, joten varmaan se vaikuttaa... ja se että jotkut valinnat ovat jo lopullisia hänellä itsellään..

En kotona vertaile ketään mihinkään.

Mä TOIVON, ettet sä ole lastas haukkunu SILLE tai KELLEEN pulleroks/lihavaks! :o

Mua ittee on äiti haukkunu ja todella hirvee olo ja muistan sen yhä... :'( :|

Et jos sun tyttös on OIKEASTI kateellinen siskolle, jota ulkonäöllisesti arvostat enemmän ja sitä kautta kateellinen kaikesta muustakin; eli liiallisesti...

(Mä ein YLEENSÄ tälläisiin ota kantaa, mutta nyt kyllä särähti mun korvaan) :wave:

Yhteistyössä